V Porsche dostanou desetkrát větší bonusy než ve Škodě Auto

Zaměstnanci automobilky Porsche dostanou k dubnové výplatě štědrou odměnu za loňský rok. Ta bude 8111 eur (202 tisíc korun), tedy ještě o 911 eur více, než vyplatí mateřský Volkswagen svým lidem.
V Porsche dostanou desetkrát větší bonusy než ve Škodě Auto

Zaměstnanci další prémiové značky skupiny VW - Audi dostanou 8030 euro. Pro srovnání ve Škodě Auto dostanou pracovníci necelou tisícovku eur, tedy dvacet tisíc korun.

Oslavy padesáti let modelu Porsche 911 se promítnou i do výše odměn zaměstnanců prestižní automobilky. Bonus za uplynulý rok v symbolické výši 9111 byl pro vedení automobilky příliš vysoký. Třináct tisíc zaměstnanců tak dostane o tisíc eur méně - 8111. Magie čísla 911 však zůstane zachována. V Porsche totiž dostanou o 911 euro víc, než v mateřském Volkswagenu. Vozů Porsche 911 se za padesát let prodalo 820 tisíc.

Roční odměna zaměstnanců Porsche se neváže jen k výročí slavného modelu, ale zejména k rekordnímu zisku automobilky. „Rok 2012 byl nejúspěšnějším rokem dosavadní historie našeho podniku,“ uvedl ve Stuttgartu Matthias Miller, šéf společnosti Porsche, která od srpna loňského roku patří koncernu Volkswagen.

Firmě loni vzrostly tržby o 27 procent na 13,9 miliard eur, čistý zisk vzrostl z 1,46 miliardy eur v roce 2011 na 1,84 miliardy eur. Společnost Porsche loni vyrobila 143 096 vozů - bylo to o 22 procent víc, než v předchozím roce. Největší zájem u zákazníků loni vzbuzoval vůz Cayenne.

Zdroj: E15.cz

 

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků