V Polsku vám od podlahy postaví klasický Defender. Stačí k tomu 1,5 milionu korun

Zatímco svět očekává příjezd zbrusu nové generace Land Roveru Defender, v Polsku vám od píky postaví starou generaci za docela férovou cenu.

Land Rover zastavil výrobu poslední generace modelu Defender již v lednu 2016 a od té doby svět čeká na uvedení zbrusu nové kapitoly na poli tohoto legendárního off-roadu. Kdo by ovšem stále dychtil po starém dobrém Defenderu ve stavu takřka nového kusu, buď se může s vidinou tučné cenovky obrátit na důkladné renovace prováděné centrem Classic Works od samotné automobilky, nebo může nyní brnknout do Polska a domluvit si mnohem férovější zakázku.

Experti z polské dílny Land Serwis totiž začali nabízet možným zájemcům vytvoření v podstatě nových exemplářů klasického Defenderu. Vozy přitom staví z existujících dílů, které firma rozsáhle renovuje, nebo „nekonečné“ zásoby nových dílů, které jsou ve světě nadále vyráběny nejen Land Roverem. A ke všemu se hodí, že Land Serwis údajně jako jediná firma mimo Velkou Británii svépomocí vyrábí originální šasi původního Defenderu. 

Nový Defender se terénu nebojí. Land Rover zveřejňuje fotky z testování

Nový Defender se terénu nebojí. Land Rover zveřejňuje fotky z testování

Propagátorem schopností polské dílny je tedy nejnovější projekt Defender Factory, který vychází ze základu čtyřdveřového pick-upu z roku 2010 a specifikací připomíná kusy Defenderu Heritage, jež v roce 2016 ukončovaly dlouholetou výrobu této generace. Samozřejmě ale došlo i na řadu vylepšení oproti sériové verzi.

Land Serwis tak dále vyztužil karoserii, původní žebřinový rám byl kompletně renovován a podvozek nově využívá odpružení SuperGaz, které přidává dalších 51 mm světlé výšky. Nová je rovněž brzdová soustava a auto stojí na silnějších plechových discích Wolf a pneumatikách Goodyear Wrangler MT/R.

Nemáte na Mercedes G či Defender? Kupte si Suzuki Jimny a tento bodykit!

Nemáte na Mercedes G či Defender? Kupte si Suzuki Jimny a tento bodykit!

Pod kapotou se zůstalo u originálního 2,4litrového turbo dieselu, který ale také samozřejmě prošel celkovou renovací, stejně jako rozvodové ústrojí, a mimo to nyní používá nerezový výfukový systém. Uvnitř poté najdete nové čalounění eko kůží, nové koberce, dodatečné odhlučnění, elektricky ovládaná okna nebo nezávislé topení.

Ceny za obdobou stavbu začínají na částce 59.900 euro, v přepočtu tedy asi 1,5 milionu korun. S rozsáhlými zkušenostmi, které Land Serwis sbíral posledních 25 let, je však zřejmé, že případnému zájemci o tento projekt splní jakékoliv přání a cenovka dále poroste.

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 10 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 62 příspěvků