V Polsku vám od podlahy postaví klasický Defender. Stačí k tomu 1,5 milionu korun

Zatímco svět očekává příjezd zbrusu nové generace Land Roveru Defender, v Polsku vám od píky postaví starou generaci za docela férovou cenu.

Land Rover zastavil výrobu poslední generace modelu Defender již v lednu 2016 a od té doby svět čeká na uvedení zbrusu nové kapitoly na poli tohoto legendárního off-roadu. Kdo by ovšem stále dychtil po starém dobrém Defenderu ve stavu takřka nového kusu, buď se může s vidinou tučné cenovky obrátit na důkladné renovace prováděné centrem Classic Works od samotné automobilky, nebo může nyní brnknout do Polska a domluvit si mnohem férovější zakázku.

Experti z polské dílny Land Serwis totiž začali nabízet možným zájemcům vytvoření v podstatě nových exemplářů klasického Defenderu. Vozy přitom staví z existujících dílů, které firma rozsáhle renovuje, nebo „nekonečné“ zásoby nových dílů, které jsou ve světě nadále vyráběny nejen Land Roverem. A ke všemu se hodí, že Land Serwis údajně jako jediná firma mimo Velkou Británii svépomocí vyrábí originální šasi původního Defenderu. 

Nový Defender se terénu nebojí. Land Rover zveřejňuje fotky z testování

Nový Defender se terénu nebojí. Land Rover zveřejňuje fotky z testování

Propagátorem schopností polské dílny je tedy nejnovější projekt Defender Factory, který vychází ze základu čtyřdveřového pick-upu z roku 2010 a specifikací připomíná kusy Defenderu Heritage, jež v roce 2016 ukončovaly dlouholetou výrobu této generace. Samozřejmě ale došlo i na řadu vylepšení oproti sériové verzi.

Land Serwis tak dále vyztužil karoserii, původní žebřinový rám byl kompletně renovován a podvozek nově využívá odpružení SuperGaz, které přidává dalších 51 mm světlé výšky. Nová je rovněž brzdová soustava a auto stojí na silnějších plechových discích Wolf a pneumatikách Goodyear Wrangler MT/R.

Nemáte na Mercedes G či Defender? Kupte si Suzuki Jimny a tento bodykit!

Nemáte na Mercedes G či Defender? Kupte si Suzuki Jimny a tento bodykit!

Pod kapotou se zůstalo u originálního 2,4litrového turbo dieselu, který ale také samozřejmě prošel celkovou renovací, stejně jako rozvodové ústrojí, a mimo to nyní používá nerezový výfukový systém. Uvnitř poté najdete nové čalounění eko kůží, nové koberce, dodatečné odhlučnění, elektricky ovládaná okna nebo nezávislé topení.

Ceny za obdobou stavbu začínají na částce 59.900 euro, v přepočtu tedy asi 1,5 milionu korun. S rozsáhlými zkušenostmi, které Land Serwis sbíral posledních 25 let, je však zřejmé, že případnému zájemci o tento projekt splní jakékoliv přání a cenovka dále poroste.

TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG 1st Edition: Sesazený král Evropy vrací úder

Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG

Přestože se nový Volkswagen Golf tváří jako ten minulý, ve skutečnosti prošel komplexní proměnou. Spoléhá na elektrifikaci a přijel se zcela novým pojetím interiéru. Všechno to přináší zajímavé výhody, ale také jisté nevýhody.

1.  4.  2020 | Jan Mička | 58 příspěvků
Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 147 příspěvků
TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X

Vznětová, zážehová, přeplňovaná, atmosférická, hybridní. Zdá se to sice k nevíře, ale všechna tato adjektiva popisují kompaktní SUV Mazda CX-30 s „dieselovým benzinem“ Skyactiv-X. Jen ne všechna najednou. Jaká tedy v reálném světě je a jak se liší čtyřkolka s automatem od předokolky s manuální převodovkou?

25.  3.  2020 | Petr Schnagl | 25 příspěvků