V Polsku popraskaly rozestavěné dálnice

Polsko, které před blížícím se mistrovstvím Evropy ve fotbale pospíchá s modernizací dopravní infrastruktury, má velký problém. Praskají nově postavené dálnice.
V Polsku popraskaly rozestavěné dálnice

Ministr dopravy Slawomir Nowak dnes v rádiu RMF FM přiznal, že na stavbě dálnice A2 mezi Varšavou a Lodží, i dálnici A1 spojující jih se severem země, vznikly vážné škody.

Polská média ve čtvrtek informovala o tom, že na ještě nedostavěné dálnici A2 se v důsledku mrazů objevilo asi pět desítek prasklin vedoucích napříč vozovkou. Podle polského ředitelství silnic a dálnic firmy, které staví asi 90kilometrový úsek mezi Lodží a Varšavou, stavbu špatně zajistily před zimou. Oprava prasklin prý potrvá asi dva týdny.

Stavba této části dálnice, která spojí polské hlavní město a Berlín, už je beztak zpožděná. V polovině loňského roku z ní dostala výpověď čínská firma Covec kvůli tomu, že neplatila svým dodavatelům, a práce se zastavily. Po Covecu se stavby jednoho úseku ujalo česko-polské konsorcium v čele s firmou Bögl a Krýsl. V polských médiích se ale už delší dobu objevují informace o finančních problémech jejího polského partnera v konsorciu, společnosti DSS.

Na dálnici A1 se objevilo na 80 prasklin v části mezi Toruní a středopolským Strykowem. Ministr dopravy Nowak připustil, že se dá očekávat, že stejné problémy budou také na rozestavěných částech dálnice A4. Ta povede přes jih Polska z Německa na Ukrajinu. Kolik prasklin na této dopravní tepně je a jak jsou hluboké, se ukáže teprve tehdy, až roztaje sníh.

„Praskliny nepředstavují ohrožení pro termíny dokončení dálnic,“ tvrdí Nowak. Slibuje, že firmy, které mají stavby na starosti, donutí k tomu, aby opravily i sebemenší závadu. Už před několika dny se omluvil za to, že Polsko nestihne před evropským fotbalovým šampionátem zcela dostavět klíčové dálnice spojující sever a jih a východ a západ země. Polské úřady zřejmě kvůli mistrovství umožní, aby auta mohla jezdit na nedokončených dálničních úsecích. Mohly by na nich chybět některé méně důležité prvky jako benzinové pumpy nebo protihlukové stěny.

Zdroj: E15.cz 
 

bazar

MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2009
Stav: 66 564 km
Cena: 163 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 34 034 km
Cena: 290 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2003
Stav: 173 744 km
Cena: 100 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2007
Stav: 97 288 km
Cena: 250 000 Kč
MINI Countryman 1,6
Rok výroby: 2013
Stav: 47 983 km
Cena: 378 000 Kč
MINI Mini 1,4
Rok výroby: 2009
Stav: 156 911 km
Cena: 130 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků