V Polsku popraskaly rozestavěné dálnice

Polsko, které před blížícím se mistrovstvím Evropy ve fotbale pospíchá s modernizací dopravní infrastruktury, má velký problém. Praskají nově postavené dálnice.
V Polsku popraskaly rozestavěné dálnice

Ministr dopravy Slawomir Nowak dnes v rádiu RMF FM přiznal, že na stavbě dálnice A2 mezi Varšavou a Lodží, i dálnici A1 spojující jih se severem země, vznikly vážné škody.

Polská média ve čtvrtek informovala o tom, že na ještě nedostavěné dálnici A2 se v důsledku mrazů objevilo asi pět desítek prasklin vedoucích napříč vozovkou. Podle polského ředitelství silnic a dálnic firmy, které staví asi 90kilometrový úsek mezi Lodží a Varšavou, stavbu špatně zajistily před zimou. Oprava prasklin prý potrvá asi dva týdny.

Stavba této části dálnice, která spojí polské hlavní město a Berlín, už je beztak zpožděná. V polovině loňského roku z ní dostala výpověď čínská firma Covec kvůli tomu, že neplatila svým dodavatelům, a práce se zastavily. Po Covecu se stavby jednoho úseku ujalo česko-polské konsorcium v čele s firmou Bögl a Krýsl. V polských médiích se ale už delší dobu objevují informace o finančních problémech jejího polského partnera v konsorciu, společnosti DSS.

Na dálnici A1 se objevilo na 80 prasklin v části mezi Toruní a středopolským Strykowem. Ministr dopravy Nowak připustil, že se dá očekávat, že stejné problémy budou také na rozestavěných částech dálnice A4. Ta povede přes jih Polska z Německa na Ukrajinu. Kolik prasklin na této dopravní tepně je a jak jsou hluboké, se ukáže teprve tehdy, až roztaje sníh.

„Praskliny nepředstavují ohrožení pro termíny dokončení dálnic,“ tvrdí Nowak. Slibuje, že firmy, které mají stavby na starosti, donutí k tomu, aby opravily i sebemenší závadu. Už před několika dny se omluvil za to, že Polsko nestihne před evropským fotbalovým šampionátem zcela dostavět klíčové dálnice spojující sever a jih a východ a západ země. Polské úřady zřejmě kvůli mistrovství umožní, aby auta mohla jezdit na nedokončených dálničních úsecích. Mohly by na nich chybět některé méně důležité prvky jako benzinové pumpy nebo protihlukové stěny.

Zdroj: E15.cz 
 

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 85 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků