V Polsku popraskaly rozestavěné dálnice

Polsko, které před blížícím se mistrovstvím Evropy ve fotbale pospíchá s modernizací dopravní infrastruktury, má velký problém. Praskají nově postavené dálnice.
V Polsku popraskaly rozestavěné dálnice

Ministr dopravy Slawomir Nowak dnes v rádiu RMF FM přiznal, že na stavbě dálnice A2 mezi Varšavou a Lodží, i dálnici A1 spojující jih se severem země, vznikly vážné škody.

Polská média ve čtvrtek informovala o tom, že na ještě nedostavěné dálnici A2 se v důsledku mrazů objevilo asi pět desítek prasklin vedoucích napříč vozovkou. Podle polského ředitelství silnic a dálnic firmy, které staví asi 90kilometrový úsek mezi Lodží a Varšavou, stavbu špatně zajistily před zimou. Oprava prasklin prý potrvá asi dva týdny.

Stavba této části dálnice, která spojí polské hlavní město a Berlín, už je beztak zpožděná. V polovině loňského roku z ní dostala výpověď čínská firma Covec kvůli tomu, že neplatila svým dodavatelům, a práce se zastavily. Po Covecu se stavby jednoho úseku ujalo česko-polské konsorcium v čele s firmou Bögl a Krýsl. V polských médiích se ale už delší dobu objevují informace o finančních problémech jejího polského partnera v konsorciu, společnosti DSS.

Na dálnici A1 se objevilo na 80 prasklin v části mezi Toruní a středopolským Strykowem. Ministr dopravy Nowak připustil, že se dá očekávat, že stejné problémy budou také na rozestavěných částech dálnice A4. Ta povede přes jih Polska z Německa na Ukrajinu. Kolik prasklin na této dopravní tepně je a jak jsou hluboké, se ukáže teprve tehdy, až roztaje sníh.

„Praskliny nepředstavují ohrožení pro termíny dokončení dálnic,“ tvrdí Nowak. Slibuje, že firmy, které mají stavby na starosti, donutí k tomu, aby opravily i sebemenší závadu. Už před několika dny se omluvil za to, že Polsko nestihne před evropským fotbalovým šampionátem zcela dostavět klíčové dálnice spojující sever a jih a východ a západ země. Polské úřady zřejmě kvůli mistrovství umožní, aby auta mohla jezdit na nedokončených dálničních úsecích. Mohly by na nich chybět některé méně důležité prvky jako benzinové pumpy nebo protihlukové stěny.

Zdroj: E15.cz 
 

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 1 příspěvek
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků