Motocykl Type 402 ´La Boheme´ kombinuje dostupné komponenty s velkou baterií. Zdroj: info.czu.cz/Alex Dym

Motocykl Type 402 ´La Boheme´ kombinuje dostupné komponenty s velkou baterií. | Zdroj: info.czu.cz/Alex Dym

Má výkon 2 kW a na jedno nabití ujede přes 200 km. Maximální rychlost činí 45 km/h. Zdroj: DEVS Mailbox

Má výkon 2 kW a na jedno nabití ujede přes 200 km. Maximální rychlost činí 45 km/h. | Zdroj: DEVS Mailbox

Jeho specialitou jsou výměnné panely, díky nimž si ho může jezdec přizpůsobit dle svého vkusu. Zdroj: info.czu.cz/Alex Dym

Jeho specialitou jsou výměnné panely, díky nimž si ho může jezdec přizpůsobit dle svého vkusu. | Zdroj: info.czu.cz/Alex Dym

Motocykl Type 402 ´La Boheme´ Zdroj: info.czu.cz/Alex Dym

Motocykl Type 402 ´La Boheme´ | Zdroj: info.czu.cz/Alex Dym

Motocykl Type 402 ´La Boheme´ Zdroj: DEVS Mailbox

Motocykl Type 402 ´La Boheme´ | Zdroj: DEVS Mailbox

Motocykl Type 402 ´La Boheme´ Zdroj: DEVS Mailbox

Motocykl Type 402 ´La Boheme´ | Zdroj: DEVS Mailbox

Motocykl Type 402 ´La Boheme´ Zdroj: DEVS Mailbox

Motocykl Type 402 ´La Boheme´ | Zdroj: DEVS Mailbox

Motocykl Type 402 ´La Boheme´ Zdroj: DEVS Mailbox

Motocykl Type 402 ´La Boheme´ | Zdroj: DEVS Mailbox

Má výkon 2 kW a na jedno nabití ujede přes 200 km. Maximální rychlost činí 45 km/h. Zdroj: DEVS Mailbox
Jeho specialitou jsou výměnné panely, díky nimž si ho může jezdec přizpůsobit dle svého vkusu. Zdroj: info.czu.cz/Alex Dym
Motocykl Type 402 ´La Boheme´ Zdroj: info.czu.cz/Alex Dym
Motocykl Type 402 ´La Boheme´ Zdroj: DEVS Mailbox
8
Fotogalerie

V Plzni navrhli levnou zábavnou motorku do města. Dá se převléknout jako tričko

Za projektem stojí studenti plzeňské Fakulty designu a umění Ladislava Sutnara. Jmenuje se La Boheme a vznikl i během online výuky.

Plně funkční prototyp vznikl v magisterském ateliéru designu. Studenti zkoumali, jak využívat motorku, aniž by si ji museli kupovat, ale zároveň mohli přizpůsobit dle svého vkusu. Základem je šasi, které poskytl majitel výrobní firmy DEVS, britský podnikatel Neil Smith. Ten studentům věnoval také velké baterie. Otázkou pro studenty bylo, jak předcházet dopravním zácpám a jak motocykl svobodně využívat.

Hlavními kritérii byly dostupnost, individualizace a nízká cena. Důležité byly také odkládací prostory. Vítězný návrh je dílem studenta Daniela Skotáka. Kapotáž je tvořena látkou na překližkovém rámu, tu je možné snadno vyměnit a dát tak stroji svůj vlastní styl. Dostupnost je zaručena základem z levného čínského elektromotocyklu, který dostal akumulátory s velkou kapacitou (ujede přes 200 km).

Kryty od studentů pak zakryly „laciné a ošklivé“ komponenty, jak sdělil Neil Smith. Motor má výkon 2 kW, což stačí na rychlost 45 km/h. Motorku je dle odhadů možné vyrobit za méně než 70.000 Kč – což je vzhledem k dojezdu a ve srovnání s podobně naceněnými elektrokoloběžkami dost zajímavá částka. Práce plzeňských studentů si můžete prohlédnout na výstavě Mobilita v Galerii Ladislava Sutnara.

Doporučujeme

Články odjinud