V pátek a sobotu na XII. Horáckou rally

Závěrečná soutěž mezinárodního mistrovství ČR v automobilových soutěžích je naplánována do Třebíče.
V pátek a sobotu na XII. Horáckou rally
Tato dvoudenní soutěž, kterou známe pod názvem XII.Horácká rally, se pojede v nadcházejícím víkendu, tedy 26. – 27.října 2001. Pořadatelé z Autoklubu Dukovany připravili trať dlouhou 545 km s 18 RZ o délce 159,4 km. Start páteční etapy, která bude obsahovat 6 RZ je v 15:45 hod, cíl v 21:33 hodin. Druhá, sobotní etapa (12 RZ) odstartuje v 6:30 hod a první vůz je očekávaný v cíli v 17:30 hodin. Svou přihlášku zaslalo 90 posádek.

O mistrovském titulu se rozhodlo již po Barum rally a stejně jako v loňském roce, jej i letos vlastní Roman Kresta. Polotovární pětadvacetiletý jezdec nebude na Horácké rally starovat.  V Třebíči se však bude rozhodovat o dalších konečných příčkách. O druhé místo svedou souboj Václav Pech (Toyota) a Tomáš Hrdinka (Subaru). Plzeňský jezdec má k titulu vicemistra nejblíže a stačí mu pouze dojet a bodovat. Hrdinka, který je považovaný za favorita soutěže, bude atakovat také průběžné třetí místo Emila Trinera (Škoda). Na startu soutěže nebudou chybět ani další vozy specifikace WRC. S Fordem Focus pojede Jan Trajbold a stejný vůz, jako Triner, tedy Škodu Octavia, bude pilotovat Pavel Sibera. Dalším silně sledovaným duelem bude bezesporu boj o mistra skupiny N. Utká se v něm vyzrálá zkušenost a nastupující mládí v podání Václava Arazima a Miroslava Jandíka (oba Mitsubishi). Titul si odveze ten, kdo z tohoto souboje vyjde lépe. Žádná jiná varianta neexistuje. Rozhodnout se musí i v F2, kde je nejblíže k titulu Jindřich Štolfa. Zkomplikovat cestu mu chce Josef Peták, ale i mnozí další jezdci.

V loňském roce se Horácká rally jela jako čtvrtý podnik „malého“ mistrovství. Zvítězil zde Vlastimil Neumann s Corollou před Stanislavem Chovancem, který premiérově startoval v ČR s první netovární Octávii WRC. Třetí dokončil soutěž Tomáš Vojtěch. Mnozí si jistě připomenou „Třebíčskou“ RZ, která se jela jako úvodní zkouška a hned po úvodních metrech si zde ustlali vedle sebe dva vozy Špůrka a Zítka. V letošním roce se tento test jede obráceně a je značně pozměněn. Vzhledem k podzimnímu počasí, které již zcela ovládlo naši republiku, nezapomeňte na teplé oblečení a něco na zahřátí. Nejlépe nějakou pěknou dívku, v horším případě teplý čaj s rumem.
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 2 příspěvky
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků