V pátečních trénincích byly nejrychlejší Williamsy

Páteční volné tréninky na velkou cenou Itálie zvládli nejlépe oba jezdci stáje Williams. Tomáš Enge skončil dvacátý.
V pátečních trénincích byly nejrychlejší Williamsy
Ralf Schumacher a Juan Pablo Montoya, tak zní jména dvou nejrychlejších jezdců pátečních tréninků na italskou grand prix. Tým Williams tak pouze potvrzuje to, co se všeobecně očekávalo. Okruh v Monze je nejrychlejší v celém seriálu mistrovství světa a právě rychlé okruhy s minimem zatáček nejlépe vyhovují monopostům Williams, které jsou osazeny silnými motory BMW. Třetí místo zbylo na letošního mistra světa Michaela Schumachera na Ferrari, čtvrtý nejlepší čas zajel, patrně díky odlišnému nastavení vozu, překvapivě Pedro de la Rosa s Jaguarem. Do nejlepší šestky se vešel i Rubens Barrichello s druhým Ferrari a Mika Hakkinen na McLarenu.

Tomáš Enge, který v Itálii zažívá svůj debut, byl aktivní zejména v prvním dopoledním tréninku. Odkroužil celkem 16 kol s nejlepším časem 1:29.948 sekundy, což znamenalo odstup necelých 4,5 sekundy na čas Michaela Schumachera, který byl dopoledne nejrychlejší, a ztrátu 2,3 vteřiny na týmového kolegu Heinze-Haralda Frentzena. Tento čas stačil na dvacáté místo před dalším debutantem Alexem Yoongem z Malajsie a Josem Verstappenem, který na trať vůbec nevyjel.

V odpoledním tréninku se Enge na trati tak často neobjevoval, ale na jeho výkon to rozhodně nemělo negativní vliv. Naopak, svůj čas dokázal zlepšit až na 1:27.662 sekundy, což sice opět nestačilo na lepší než dvacáté místo, ale odstup od nejrychlejšího Ralfa Schumachera činil již přijatelných 2,9 vteřiny.

Výsledky prvního tréninku:

1. Michael Schumacher Ferrari 1:25.524
2. David Coulthard McLaren-Mercedes 1:25.592
3. Rubens Barrichello Ferrari 1:25.728
4. Nick Heidfeld Sauber-Petronas 1:25.740
5. Mika Hakkinen McLaren-Mercedes 1:26.053
6. Jenson Button Benetton-Renault 1:26.197
7. Kimi Raikkonen Sauber-Petronas 1:26.701
8. Ralf Schumacher BMW.WilliamsF1 1:26.843
10. Pedro de la Rosa Jaguar-Cosworth 1:27.066
11. Olivier Panis BAR-Honda 1:27.259
12. Giancarlo Fisichella Benetton-Renault 1:27.276
13. Eddie Irvine Jaguar-Cosworth 1:27.401
14. Jacques Villeneuve BAR-Honda 1:27.502
15. Heinz-Harald Frentzen Prost-Acer 1:27.644
16. Juan-Pablo Montoya BMW.WilliamsF1 1:27.667 17. Jean Alesi Jordan-Honda 1:28.148
18. Enrique Bernoldi Arrows-Asiatech 1:28.866
19. Fernando Alonso European Minardi 1:29.184
20. Tomáš Enge Prost-Acer 1:29.948
21. Alex Yoong European Minardi 1:31.192
22. Jos Verstappen Arrows-Asiatech

Kompletní výsledky:

1. Ralf Schumacher BMW.WilliamsF1 1:24.667
2. Juan-Pablo Montoya BMW.WilliamsF1 1:25.067
3. Michael Schumacher Ferrari 1:25.131
4. Pedro de la Rosa Jaguar-Cosworth 1:25.205
5. Rubens Barrichello Ferrari 1:25.311
6. Mika Hakkinen McLaren-Mercedes 1:25.343
7. David Coulthard McLaren-Mercedes 1:25.544
8. Nick Heidfeld Sauber-Petronas 1:25.740
9. Jean Alesi Jordan-Honda 1:25.849
10. Heinz-Harald Frentzen Prost-Acer 1:25.860
11. Giancarlo Fisichella Benetton-Renault 1:25.911
12. Jarno Trulli Jordan-Honda 1:25.987
13. Jenson Button Benetton-Renault 1:26.197
14. Olivier Panis BAR-Honda 1:26.354
15. Jacques Villeneuve BAR-Honda 1:26.521
16. Kimi Raikkonen Sauber-Petronas 1:26.701
17. Fernando Alonso European Minardi 1:26.972
18. Enrique Bernoldi Arrows-Asiatech 1:27.217
19. Eddie Irvine Jaguar-Cosworth 1:27.401
20. Tomáš Enge Prost-Acer 1:27.662
21. Jos Verstappen Arrows-Asiatech 1:27.900
22. Alex Yoong European Minardi 1:28.250
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků