V pátečních trénincích byly nejrychlejší Williamsy

Páteční volné tréninky na velkou cenou Itálie zvládli nejlépe oba jezdci stáje Williams. Tomáš Enge skončil dvacátý.
V pátečních trénincích byly nejrychlejší Williamsy
Ralf Schumacher a Juan Pablo Montoya, tak zní jména dvou nejrychlejších jezdců pátečních tréninků na italskou grand prix. Tým Williams tak pouze potvrzuje to, co se všeobecně očekávalo. Okruh v Monze je nejrychlejší v celém seriálu mistrovství světa a právě rychlé okruhy s minimem zatáček nejlépe vyhovují monopostům Williams, které jsou osazeny silnými motory BMW. Třetí místo zbylo na letošního mistra světa Michaela Schumachera na Ferrari, čtvrtý nejlepší čas zajel, patrně díky odlišnému nastavení vozu, překvapivě Pedro de la Rosa s Jaguarem. Do nejlepší šestky se vešel i Rubens Barrichello s druhým Ferrari a Mika Hakkinen na McLarenu.

Tomáš Enge, který v Itálii zažívá svůj debut, byl aktivní zejména v prvním dopoledním tréninku. Odkroužil celkem 16 kol s nejlepším časem 1:29.948 sekundy, což znamenalo odstup necelých 4,5 sekundy na čas Michaela Schumachera, který byl dopoledne nejrychlejší, a ztrátu 2,3 vteřiny na týmového kolegu Heinze-Haralda Frentzena. Tento čas stačil na dvacáté místo před dalším debutantem Alexem Yoongem z Malajsie a Josem Verstappenem, který na trať vůbec nevyjel.

V odpoledním tréninku se Enge na trati tak často neobjevoval, ale na jeho výkon to rozhodně nemělo negativní vliv. Naopak, svůj čas dokázal zlepšit až na 1:27.662 sekundy, což sice opět nestačilo na lepší než dvacáté místo, ale odstup od nejrychlejšího Ralfa Schumachera činil již přijatelných 2,9 vteřiny.

Výsledky prvního tréninku:

1. Michael Schumacher Ferrari 1:25.524
2. David Coulthard McLaren-Mercedes 1:25.592
3. Rubens Barrichello Ferrari 1:25.728
4. Nick Heidfeld Sauber-Petronas 1:25.740
5. Mika Hakkinen McLaren-Mercedes 1:26.053
6. Jenson Button Benetton-Renault 1:26.197
7. Kimi Raikkonen Sauber-Petronas 1:26.701
8. Ralf Schumacher BMW.WilliamsF1 1:26.843
10. Pedro de la Rosa Jaguar-Cosworth 1:27.066
11. Olivier Panis BAR-Honda 1:27.259
12. Giancarlo Fisichella Benetton-Renault 1:27.276
13. Eddie Irvine Jaguar-Cosworth 1:27.401
14. Jacques Villeneuve BAR-Honda 1:27.502
15. Heinz-Harald Frentzen Prost-Acer 1:27.644
16. Juan-Pablo Montoya BMW.WilliamsF1 1:27.667 17. Jean Alesi Jordan-Honda 1:28.148
18. Enrique Bernoldi Arrows-Asiatech 1:28.866
19. Fernando Alonso European Minardi 1:29.184
20. Tomáš Enge Prost-Acer 1:29.948
21. Alex Yoong European Minardi 1:31.192
22. Jos Verstappen Arrows-Asiatech

Kompletní výsledky:

1. Ralf Schumacher BMW.WilliamsF1 1:24.667
2. Juan-Pablo Montoya BMW.WilliamsF1 1:25.067
3. Michael Schumacher Ferrari 1:25.131
4. Pedro de la Rosa Jaguar-Cosworth 1:25.205
5. Rubens Barrichello Ferrari 1:25.311
6. Mika Hakkinen McLaren-Mercedes 1:25.343
7. David Coulthard McLaren-Mercedes 1:25.544
8. Nick Heidfeld Sauber-Petronas 1:25.740
9. Jean Alesi Jordan-Honda 1:25.849
10. Heinz-Harald Frentzen Prost-Acer 1:25.860
11. Giancarlo Fisichella Benetton-Renault 1:25.911
12. Jarno Trulli Jordan-Honda 1:25.987
13. Jenson Button Benetton-Renault 1:26.197
14. Olivier Panis BAR-Honda 1:26.354
15. Jacques Villeneuve BAR-Honda 1:26.521
16. Kimi Raikkonen Sauber-Petronas 1:26.701
17. Fernando Alonso European Minardi 1:26.972
18. Enrique Bernoldi Arrows-Asiatech 1:27.217
19. Eddie Irvine Jaguar-Cosworth 1:27.401
20. Tomáš Enge Prost-Acer 1:27.662
21. Jos Verstappen Arrows-Asiatech 1:27.900
22. Alex Yoong European Minardi 1:28.250
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 18 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků