V Paříži vyjedou taxíky na vodík

Společnost Hyundai Motor dodala francouzské taxi službě STEP (Société du Taxi Electrique Parisien), která se specializuje na automobily na elektropohon, pět vozů ix35 s pohonem na vodíkové palivové články. Dodávka vozů přichází ve chvíli, kdy se v Paříži otevírá první čerpací stanice na vodík.
V Paříži vyjedou taxíky na vodík

Nákupem pěti vozů ix35 Fuel Cell získala společnost STEP největší flotilu vozů taxi s vodíkovým pohonem. Ta se má stát součástí vozového parku s ekologickým pohonem, který bude sloužit v regionu hlavního města Francie. Celá flotila se má rozrůst během příštích pěti let až na několik set vozidel. Vše bude souviset s rozvojem sítě čerpacích stanic.

Provozní ředitel Hyundai Motor Europe Thomas A. Schmid k tomu poznamenal: „Tento společný průkopnický projekt Hyundai Motor a STEP přináší do ulic Paříže udržitelnou mobilitu. Taxíky ix35 Fuel Cell poskytnou nejen čisté řešení pro město, ale také praktický, pohodlný a spolehlivý způsob přepravy pro řidiče i cestující v tomto krásném městě."

Ve srovnání s taxíkem s dieselovým pohonem s emisemi CO2 135g/km, který ročně v Paříži ujede 100 000 kilometrů, ušetří vozy ix35 Fuel kolem 70 tun CO2 ročně ve výfukových plynech. Jedinou emisí z výfuku na ix35 Fuel Cell během jízdy je totiž vodní pára.

Využití těchto vozů v taxislužbě má také ukázat obyvatelům a návštěvníkům Paříže jejich spolehlivost a praktičnost v reálném provozu. Počet vozů ix35 Fuel Cell na evropských silnicích se tak vyšplhá na 250. V současné době je ke koupi či k pronájmu ve třinácti evropských zemích.

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků