V Paříži vyjedou taxíky na vodík

Společnost Hyundai Motor dodala francouzské taxi službě STEP (Société du Taxi Electrique Parisien), která se specializuje na automobily na elektropohon, pět vozů ix35 s pohonem na vodíkové palivové články. Dodávka vozů přichází ve chvíli, kdy se v Paříži otevírá první čerpací stanice na vodík.
V Paříži vyjedou taxíky na vodík

Nákupem pěti vozů ix35 Fuel Cell získala společnost STEP největší flotilu vozů taxi s vodíkovým pohonem. Ta se má stát součástí vozového parku s ekologickým pohonem, který bude sloužit v regionu hlavního města Francie. Celá flotila se má rozrůst během příštích pěti let až na několik set vozidel. Vše bude souviset s rozvojem sítě čerpacích stanic.

Provozní ředitel Hyundai Motor Europe Thomas A. Schmid k tomu poznamenal: „Tento společný průkopnický projekt Hyundai Motor a STEP přináší do ulic Paříže udržitelnou mobilitu. Taxíky ix35 Fuel Cell poskytnou nejen čisté řešení pro město, ale také praktický, pohodlný a spolehlivý způsob přepravy pro řidiče i cestující v tomto krásném městě."

Ve srovnání s taxíkem s dieselovým pohonem s emisemi CO2 135g/km, který ročně v Paříži ujede 100 000 kilometrů, ušetří vozy ix35 Fuel kolem 70 tun CO2 ročně ve výfukových plynech. Jedinou emisí z výfuku na ix35 Fuel Cell během jízdy je totiž vodní pára.

Využití těchto vozů v taxislužbě má také ukázat obyvatelům a návštěvníkům Paříže jejich spolehlivost a praktičnost v reálném provozu. Počet vozů ix35 Fuel Cell na evropských silnicích se tak vyšplhá na 250. V současné době je ke koupi či k pronájmu ve třinácti evropských zemích.

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

dnes | Jan Mička | 15 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků