V Paříži vyjedou taxíky na vodík

Společnost Hyundai Motor dodala francouzské taxi službě STEP (Société du Taxi Electrique Parisien), která se specializuje na automobily na elektropohon, pět vozů ix35 s pohonem na vodíkové palivové články. Dodávka vozů přichází ve chvíli, kdy se v Paříži otevírá první čerpací stanice na vodík.
V Paříži vyjedou taxíky na vodík

Nákupem pěti vozů ix35 Fuel Cell získala společnost STEP největší flotilu vozů taxi s vodíkovým pohonem. Ta se má stát součástí vozového parku s ekologickým pohonem, který bude sloužit v regionu hlavního města Francie. Celá flotila se má rozrůst během příštích pěti let až na několik set vozidel. Vše bude souviset s rozvojem sítě čerpacích stanic.

Provozní ředitel Hyundai Motor Europe Thomas A. Schmid k tomu poznamenal: „Tento společný průkopnický projekt Hyundai Motor a STEP přináší do ulic Paříže udržitelnou mobilitu. Taxíky ix35 Fuel Cell poskytnou nejen čisté řešení pro město, ale také praktický, pohodlný a spolehlivý způsob přepravy pro řidiče i cestující v tomto krásném městě."

Ve srovnání s taxíkem s dieselovým pohonem s emisemi CO2 135g/km, který ročně v Paříži ujede 100 000 kilometrů, ušetří vozy ix35 Fuel kolem 70 tun CO2 ročně ve výfukových plynech. Jedinou emisí z výfuku na ix35 Fuel Cell během jízdy je totiž vodní pára.

Využití těchto vozů v taxislužbě má také ukázat obyvatelům a návštěvníkům Paříže jejich spolehlivost a praktičnost v reálném provozu. Počet vozů ix35 Fuel Cell na evropských silnicích se tak vyšplhá na 250. V současné době je ke koupi či k pronájmu ve třinácti evropských zemích.

Speciál: Alternativní pohony

K vývoji alternativních pohonů došlo kvůli ztenčujícím se zásobám ropy a problémům se znečištěním životního prostředí. V automobilovém průmyslu se v současnosti nejčastěji hovoří o pohonech na LPG, CNG, vodík a elektrický proud. Právě v posledních dvou zmíněných pohonech je podle odborníků budoucnost.

Přehled aut s pohonem na LPG Koupit auto na CNG?Auta na CNG: Jak dojedou daleko?Toyota Mirai na vodíkVW razí cenu elektroaut na minimumHyundai Nexo - SUV na vodíkRevoluční CNG-mild-hybrid Škoda do detailu

Minitest Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4: Pořád jako pírko!

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4 (minitest)

Aktuální Vitara už nějakou dobu spoléhá výlučně na benzínové turbomotory a nedávno k nim nově přibylo i více bezpečnostních systémů. Jak jezdí se čtrnáctistovkou, manuálem a pohonem všech kol?

včera | Miro Mihálik | 4 příspěvky
Minitest Nissan Altima 2.5 CVT SV: Mnohem lepší, než se může zdát

Nissan Altima 2.5 CVT SV (minitest)

Větší japonské sedany Evropa téměř ignoruje, z vlastní zkušenosti z amerických cest vám ale můžeme říci, že je to docela škoda. Třeba Nissan Altima je skvělý vůz s neskutečnou spotřebou!

11.  12.  2018 | Miro Mihálik | 67 příspěvků
Minitest Mini Cooper S E Countryman All4: Nabíjejte, jinak smysl nedává

Mini Cooper S E Countryman All4 (minitest)

Bruselští byrokraté nám připravili podmínky, které už brzy spustí lavinu hybridů. Pojďte se s námi skrze benzin-elektrický Countryman podívat, jak bude vypadat všední realita příštích let.

8.  12.  2018 | Miro Mihálik | 12 příspěvků