V Paříži diesel pro Subaru Forester i Imprezu

Fuji Heavy Industries oficiálně oznámil, že v Paříži představí svůj vznětový motor pod kapotami vozů Subaru Forester a Impreza.

U Foresteru se to čekalo, ale naftová Impreza bude uvedena o něco dříve, než se předpokládalo. Pařížský autosalon otevře své brány veřejnosti již 4. října a stane se svědky premiéry modelů Forester 2,0D a Impreza 2,0D, jež na evropské trhy vkročí na sklonku letošního podzimu. V současné typové řadě Subaru doplní „nafta“ dosud jediné hostitelské modely Legacy a Outback.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Také v modelech Forester a Impreza se bude pochopitelně jednat o první velkosériový vznětový motor s protiběžnými písty, tzv. „boxer“. Tato pohonná jednotka se v dosud představených modelech dočkala pochvalného přijetí, zatímco očekávané fronty se před dealerstvími Subaru nekonají. Vznětový čtyřválec nasadil koncern FHI s cílem podpořit zejména evropské prodeje automobilů Subaru.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Pod kapotami typů Forester a Impreza se objeví modernizovaná verze dvoulitrového boxeru. Kromě jiného obdržela nový filtr pevných částic DPF uzavřeného typu, důležitější novinkou však konečně bude zástavba nové, šestistupňové převodovky s manuálním řazením. Ta dosud většině vozů Subaru při porovnání s konkurencí citelně chyběla a ve spojení se vznětovou pohonnou jednotkou by měla lépe odpovídat užšímu spektru využitelných otáček a zlepšit spotřebu paliva i emise.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Forester 2,0D je univerzálním pětidvéřovým vozem směřujuícím do kategorie kompaktních SUVm jenž vyniká nejen osvědčeným „symetrickým“  trvalým pohonem všech kol, ale také ohleduplností k životnímu prostředí. Hodnotou 167 hramů CO2 na kilometr jízdy se řadí ve své třídě mezi nejlepší. „Nafta“ pod kapotou Imprezy je pro řadu zastánců ortodoxních vozů Subaru poněkud trpkým soustem, nicméně pokud se o její pohon může starat zážehová „patnáctistovka“, vznětový motor již takovým rozdílem není. V obou případech je jasná snaha automobilky přivábit zákazníky i z řad zákazníků, kteří o voze Subaru dosud ani neuvažovali. Tomuto snažení odpovídá konec konců i celkové pojetí aktuální generace Imprezy...

Na stánku této značky se v Paříži objeví také studie elektromobilů s označením R1e a G4e. Kromě kompletní palety současných produkčních vozů Subaru se zde návštěvníci setkají také s replikou nového speciálu Impreza WRC2008 pro letošní šampionát nebo koutek připomínající půl století značky, v jehož středu stane první Subaru 360.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Test letních pneumatik má překvapivého vítěze. Mladou značku Falken

Test letních pneumatik má překvapivého vítěze. Mladou značku Falken

Autoklub ADAC otestoval šestnáct letních pneumatik v rozměru 205/55 R16 V a čtrnáct plášťů 175/65 R14 T.

dnes | Radek Pecák | 10 příspěvků
Minitest Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD: Důvod, proč MPV nesmí zemřít

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD (minitest)

Rostoucí zájem o crossovery a SUV už v nedávné minulosti poslal na odpočinek dva velikány segmentu MPV. Jak ale dokazuje stále prodávaný Seat Alhambra, tyto vozy jsou stále potřeba.

22.  2.  2018 | Jan Mička | 5 příspěvků
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků