V Paříži diesel pro Subaru Forester i Imprezu

Fuji Heavy Industries oficiálně oznámil, že v Paříži představí svůj vznětový motor pod kapotami vozů Subaru Forester a Impreza.

U Foresteru se to čekalo, ale naftová Impreza bude uvedena o něco dříve, než se předpokládalo. Pařížský autosalon otevře své brány veřejnosti již 4. října a stane se svědky premiéry modelů Forester 2,0D a Impreza 2,0D, jež na evropské trhy vkročí na sklonku letošního podzimu. V současné typové řadě Subaru doplní „nafta“ dosud jediné hostitelské modely Legacy a Outback.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Také v modelech Forester a Impreza se bude pochopitelně jednat o první velkosériový vznětový motor s protiběžnými písty, tzv. „boxer“. Tato pohonná jednotka se v dosud představených modelech dočkala pochvalného přijetí, zatímco očekávané fronty se před dealerstvími Subaru nekonají. Vznětový čtyřválec nasadil koncern FHI s cílem podpořit zejména evropské prodeje automobilů Subaru.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Pod kapotami typů Forester a Impreza se objeví modernizovaná verze dvoulitrového boxeru. Kromě jiného obdržela nový filtr pevných částic DPF uzavřeného typu, důležitější novinkou však konečně bude zástavba nové, šestistupňové převodovky s manuálním řazením. Ta dosud většině vozů Subaru při porovnání s konkurencí citelně chyběla a ve spojení se vznětovou pohonnou jednotkou by měla lépe odpovídat užšímu spektru využitelných otáček a zlepšit spotřebu paliva i emise.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Forester 2,0D je univerzálním pětidvéřovým vozem směřujuícím do kategorie kompaktních SUVm jenž vyniká nejen osvědčeným „symetrickým“  trvalým pohonem všech kol, ale také ohleduplností k životnímu prostředí. Hodnotou 167 hramů CO2 na kilometr jízdy se řadí ve své třídě mezi nejlepší. „Nafta“ pod kapotou Imprezy je pro řadu zastánců ortodoxních vozů Subaru poněkud trpkým soustem, nicméně pokud se o její pohon může starat zážehová „patnáctistovka“, vznětový motor již takovým rozdílem není. V obou případech je jasná snaha automobilky přivábit zákazníky i z řad zákazníků, kteří o voze Subaru dosud ani neuvažovali. Tomuto snažení odpovídá konec konců i celkové pojetí aktuální generace Imprezy...

Na stánku této značky se v Paříži objeví také studie elektromobilů s označením R1e a G4e. Kromě kompletní palety současných produkčních vozů Subaru se zde návštěvníci setkají také s replikou nového speciálu Impreza WRC2008 pro letošní šampionát nebo koutek připomínající půl století značky, v jehož středu stane první Subaru 360.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

bazar

Subaru Justy 1,3
Rok výroby: 2002
Stav: 128 442 km
Cena: 38 000 Kč
Subaru Forester 2
Rok výroby: 2014
Stav: 56 765 km
Cena: 480 000 Kč
Subaru Legacy 2
Rok výroby: 2007
Stav: 204 909 km
Cena: 130 000 Kč
Subaru Forester 2
Rok výroby: 2008
Stav: 123 793 km
Cena: 204 000 Kč
Subaru Forester 2
Rok výroby: 2009
Stav: 186 194 km
Cena: 165 000 Kč
Subaru Legacy 2
Rok výroby: 2007
Stav: 163 611 km
Cena: 140 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků