V Paříži bude na konci září den bez aut, včetně těch elektrických

V Paříži bude na konci září den bez aut, včetně těch elektrických

V centru hlavního města Francie poslední zářijovou neděli nepotkáte žádné auto. Zákaz se týká všech dopravních prostředků s motorem, včetně motorek, skútrů či elektromobilů, výjimku pochopitelně tvoří pouze vozy taxi, hromadná doprava či záchranné složky. Akci prolobovala nezisková organizace Paris Sans Voitures.

Zajímavosti | Život řidiče

Paříž zakázala vjezd autům starším dvaceti let. A omezení bude přísnější

Automobily mají na silnicích vystřídat cyklisté či chodci, kteří dostanou příležitost vyzkoušet, jaký by byl život bez aut - se všemi klady i zápory, pochopitelně. Souběžně s tím bude v Paříži probíhat celá řada dalších akcí, které mají město ukázat v jiném, ekologičtějším světle.

Zajímavosti | Život řidiče | Palivo

Francie označila dieselová auta za omyl a chce je vyhnat ze silnic

Sluší se zmínit, že se smogem se Paříž potýká již delší dobu, jeden den bez aut ale těžko něco změní. Každou první neděli v měsíci se pak motoristům uzavírá slavná Champs-Élysée, do města se od letoška nepodívají ani majitelé automobilů vyrobených před rokem 1997.

Titulní foto: Paris City Hall

Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků