V Ostravě budou závodit autíčka na vodík. O vítězství se utkají středoškoláci z celé ČR

Před Velikonocemi se v Ostravě utkají studenti z celé v ČR o titul národního šampiona v závodech modelů aut na vodíkový pohon. Vstup na akci je zdarma a doprovodný program je bohatý.

V ostravském Trojhalí proběhne během 17. a 18. dubna v pořadí již pátý ročník národního finále závodů autíček na vodíkový pohon. Nadějné technické talenty ze středních škol po celé ČR se tak opět utkají na trati a předvedou své zkušenosti a schopnosti na poli tohoto alternativního pohonu. Letos se u nás šampionátu Horizon Grand Prix účastní celkem 28 studentských týmů.

Nejde přitom o klasickou „modelařinu“, ale o čtyřměsíční projektovou spolupráci studentů, pedagogů a odborníků z vysokých škol nebo přímo z praxe. Jednotlivé týmy z technických škol po celé ČR během této doby postavily vlastní modely aut na vodík v měřítku 1:10 a se svou technikou budou bojovat o vítězství v šestihodinovém vytrvalostním závodu. Kdo ujede nejdelší vzdálenost, vyhrává.

Hyundai investuje miliardy do vodíkového pohonu. Chce být lídrem v oboru

Hyundai investuje miliardy do vodíkového pohonu. Chce být lídrem v oboru

Na rozdíl od známých spalovacích RC modelů se vodíková autíčka vyznačují právě svým dojezdem, kdy vydrží kroužit po dráze dlouhých 6 hodin. Vývoji jednotlivých strojů samozřejmě předcházely nezbytné pokusy a testy, experimenty a konzultace s odborníky.

Na závody Horizon Grand Prix jsou zváni diváci všech věkových kategorií. Také potěší, že vstupné na oba dny závodů je zdarma. Kromě bitvy na trati bude na akci i doprovodný program, kdy návštěvníci dostanou možnost projet se v elektromobilech, shlédnout vědeckou show nebo si prohlédnout nabídky technických škol. Více informací a časový harmonogram akce najdete na facebookové události.

Je to oficiální: Škoda pracuje na Kodiaqu pick-up. Zde jsou první nákresy

Je to oficiální: Škoda pracuje na Kodiaqu pick-up. Zde jsou první nákresy

„Vodík je výborným nosičem energie. Díky tomu mohou auta jezdit tak dlouho, a tak daleko. Navíc bez emisí, takže nezatěžují ovzduší v místě, ani klima. Ostrava se navíc chystá o zařazení vodíku do městské hromadné dopravy, i proto jsme letošní závod udělali zde,“ uvedl ředitel závodu Václav Bystrianský.

Od roku 2014 se program Horizon Grand Prix rozrostl na téměř 200 týmů po celém světě. Vítězové národních kol postupují na světové finále, které letos proběhne v červnu v Praze na Veletrhu vědy Akademie věd. Čeští studenti tak budou mít jedinečnou možnost na domácí půdě navázat na úspěch z loňského světového finále v německém Chemnitzu, kde skončili třetí.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

včera | Jan Mička | 63 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 48 příspěvků
Minitest Hyundai i30 N Performance: Váš vstup do světa rychlých aut

Hyundai i30 N Performance (minitest)

Najděte mi auto s výkonem přes dvě stě sedmdesát koní, samosvorným diferenciálem a manuální převodovkou za sedm set tisíc.

11.  7.  2019 | Vladimír Kadera | 51 příspěvků