V Ostravě budou závodit autíčka na vodík. O vítězství se utkají středoškoláci z celé ČR

Před Velikonocemi se v Ostravě utkají studenti z celé v ČR o titul národního šampiona v závodech modelů aut na vodíkový pohon. Vstup na akci je zdarma a doprovodný program je bohatý.

V ostravském Trojhalí proběhne během 17. a 18. dubna v pořadí již pátý ročník národního finále závodů autíček na vodíkový pohon. Nadějné technické talenty ze středních škol po celé ČR se tak opět utkají na trati a předvedou své zkušenosti a schopnosti na poli tohoto alternativního pohonu. Letos se u nás šampionátu Horizon Grand Prix účastní celkem 28 studentských týmů.

Nejde přitom o klasickou „modelařinu“, ale o čtyřměsíční projektovou spolupráci studentů, pedagogů a odborníků z vysokých škol nebo přímo z praxe. Jednotlivé týmy z technických škol po celé ČR během této doby postavily vlastní modely aut na vodík v měřítku 1:10 a se svou technikou budou bojovat o vítězství v šestihodinovém vytrvalostním závodu. Kdo ujede nejdelší vzdálenost, vyhrává.

Hyundai investuje miliardy do vodíkového pohonu. Chce být lídrem v oboru

Hyundai investuje miliardy do vodíkového pohonu. Chce být lídrem v oboru

Na rozdíl od známých spalovacích RC modelů se vodíková autíčka vyznačují právě svým dojezdem, kdy vydrží kroužit po dráze dlouhých 6 hodin. Vývoji jednotlivých strojů samozřejmě předcházely nezbytné pokusy a testy, experimenty a konzultace s odborníky.

Na závody Horizon Grand Prix jsou zváni diváci všech věkových kategorií. Také potěší, že vstupné na oba dny závodů je zdarma. Kromě bitvy na trati bude na akci i doprovodný program, kdy návštěvníci dostanou možnost projet se v elektromobilech, shlédnout vědeckou show nebo si prohlédnout nabídky technických škol. Více informací a časový harmonogram akce najdete na facebookové události.

Je to oficiální: Škoda pracuje na Kodiaqu pick-up. Zde jsou první nákresy

Je to oficiální: Škoda pracuje na Kodiaqu pick-up. Zde jsou první nákresy

„Vodík je výborným nosičem energie. Díky tomu mohou auta jezdit tak dlouho, a tak daleko. Navíc bez emisí, takže nezatěžují ovzduší v místě, ani klima. Ostrava se navíc chystá o zařazení vodíku do městské hromadné dopravy, i proto jsme letošní závod udělali zde,“ uvedl ředitel závodu Václav Bystrianský.

Od roku 2014 se program Horizon Grand Prix rozrostl na téměř 200 týmů po celém světě. Vítězové národních kol postupují na světové finále, které letos proběhne v červnu v Praze na Veletrhu vědy Akademie věd. Čeští studenti tak budou mít jedinečnou možnost na domácí půdě navázat na úspěch z loňského světového finále v německém Chemnitzu, kde skončili třetí.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST RAM 1500 Longhorn 5.7 V8 HEMI: Hustý pracant i Rolls-Royce zároveň

RAM 1500 Longhorn HEMI

Americká auta jsou na českých silnicích stále docela úkazem. Jasným králem mezi nimi je RAM 1500, který jsme vyzkoušeli v kovbojské výbavě Longhorn a s pořádným motorem V8 pod kapotou!

dnes | Vladimír Kadera | 48 příspěvků
TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG 1st Edition: Sesazený král Evropy vrací úder

Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG

Přestože se nový Volkswagen Golf tváří jako ten minulý, ve skutečnosti prošel komplexní proměnou. Spoléhá na elektrifikaci a přijel se zcela novým pojetím interiéru. Všechno to přináší zajímavé výhody, ale také jisté nevýhody.

1.  4.  2020 | Jan Mička | 60 příspěvků
Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 147 příspěvků