V nových autech už airbagy od Takaty nebudou. Firma je v úpadku.

Desítky milionů vozů různých značek musely být svolány do servisů, neboť japonský výrobce airbagů dodal automobilkám problematický typ airbagu.
V nových autech už airbagy od Takaty nebudou. Firma je v úpadku.

Největší svolávací akce v dějinách automobilového průmyslu má hořký konec pro jeho původce.

Poté, co japonské, evropské i americké automobilky musely svolat do servisů desítky milionů aut kvůli výměně airbagu, jejich výrobce - japonská společnost Takata musí čelit úpadku. Už od loňska nedodává tuto součástku do nových automobilů. Pouze vyrábí náhradní airbagy za ty vyměňované.

Airbag zachraňuje životy již 45 let. Víte, jaké druhy existují?

Airbag zachraňuje životy již 45 let. Víte, jaké druhy existují?

Mezitím vyšlo najevo, že pro vyvíjení plynu sloužícího k nafukování airbagů Takata celá léta používala nestabilní dusičnan amonný, který nesmí přijít do styku s vlhkostí. Sice by se nechtěným explozím airbagu dalo předejít, kdyby ovšem výrobce do zařízení přidal vysoušecí prostředek. To však Takata neučinila, přestože o problému věděla.

Koncern Takata nezanikne zcela. Ve svém porfoliu součástek pro automobilový průmysl má totiž také řídící jednotky, bezpečnostní pásy, dětské sedačky a volanty.

Mezitím si roli dodavatele airbagů, kde Takata bývala nejvýznamnějším hráčem, rozdělily jiné firmy. Airbagy v současně vyráběných autech již pocházejí od zhruba deseti firem.  

bazar

Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 360 000 Kč
Skoda Octavia 2
Rok výroby: 2013
Stav: 83 866 km
Cena: 243 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 890 km
Cena: 54 000 Kč
Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 220 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 349 889 km
Cena: 73 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 267 323 km
Cena: 86 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

včera | Milan Lažanský | 13 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků
Test: Pět důvodů, proč je teď Opel Insignia favoritem střední třídy

Opel Insignia Grand Sport

Naší recenzí tentokrát prošel Opel Insignia Grand Sport.

5.  9.  2017 | Milan Lažanský | 23 příspěvků