V nových autech už airbagy od Takaty nebudou. Firma je v úpadku.

Desítky milionů vozů různých značek musely být svolány do servisů, neboť japonský výrobce airbagů dodal automobilkám problematický typ airbagu.
V nových autech už airbagy od Takaty nebudou. Firma je v úpadku.

Největší svolávací akce v dějinách automobilového průmyslu má hořký konec pro jeho původce.

Poté, co japonské, evropské i americké automobilky musely svolat do servisů desítky milionů aut kvůli výměně airbagu, jejich výrobce - japonská společnost Takata musí čelit úpadku. Už od loňska nedodává tuto součástku do nových automobilů. Pouze vyrábí náhradní airbagy za ty vyměňované.

Airbag zachraňuje životy již 45 let. Víte, jaké druhy existují?

Airbag zachraňuje životy již 45 let. Víte, jaké druhy existují?

Mezitím vyšlo najevo, že pro vyvíjení plynu sloužícího k nafukování airbagů Takata celá léta používala nestabilní dusičnan amonný, který nesmí přijít do styku s vlhkostí. Sice by se nechtěným explozím airbagu dalo předejít, kdyby ovšem výrobce do zařízení přidal vysoušecí prostředek. To však Takata neučinila, přestože o problému věděla.

Koncern Takata nezanikne zcela. Ve svém porfoliu součástek pro automobilový průmysl má totiž také řídící jednotky, bezpečnostní pásy, dětské sedačky a volanty.

Mezitím si roli dodavatele airbagů, kde Takata bývala nejvýznamnějším hráčem, rozdělily jiné firmy. Airbagy v současně vyráběných autech již pocházejí od zhruba deseti firem.  

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 18 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků