V nových autech už airbagy od Takaty nebudou. Firma je v úpadku.

Desítky milionů vozů různých značek musely být svolány do servisů, neboť japonský výrobce airbagů dodal automobilkám problematický typ airbagu.
V nových autech už airbagy od Takaty nebudou. Firma je v úpadku.

Největší svolávací akce v dějinách automobilového průmyslu má hořký konec pro jeho původce.

Poté, co japonské, evropské i americké automobilky musely svolat do servisů desítky milionů aut kvůli výměně airbagu, jejich výrobce - japonská společnost Takata musí čelit úpadku. Už od loňska nedodává tuto součástku do nových automobilů. Pouze vyrábí náhradní airbagy za ty vyměňované.

Airbag zachraňuje životy již 45 let. Víte, jaké druhy existují?

Airbag zachraňuje životy již 45 let. Víte, jaké druhy existují?

Mezitím vyšlo najevo, že pro vyvíjení plynu sloužícího k nafukování airbagů Takata celá léta používala nestabilní dusičnan amonný, který nesmí přijít do styku s vlhkostí. Sice by se nechtěným explozím airbagu dalo předejít, kdyby ovšem výrobce do zařízení přidal vysoušecí prostředek. To však Takata neučinila, přestože o problému věděla.

Koncern Takata nezanikne zcela. Ve svém porfoliu součástek pro automobilový průmysl má totiž také řídící jednotky, bezpečnostní pásy, dětské sedačky a volanty.

Mezitím si roli dodavatele airbagů, kde Takata bývala nejvýznamnějším hráčem, rozdělily jiné firmy. Airbagy v současně vyráběných autech již pocházejí od zhruba deseti firem.  

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

včera | Milan Lažanský | 49 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 25 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků