V nových autech už airbagy od Takaty nebudou. Firma je v úpadku.

Desítky milionů vozů různých značek musely být svolány do servisů, neboť japonský výrobce airbagů dodal automobilkám problematický typ airbagu.
V nových autech už airbagy od Takaty nebudou. Firma je v úpadku.

Největší svolávací akce v dějinách automobilového průmyslu má hořký konec pro jeho původce.

Poté, co japonské, evropské i americké automobilky musely svolat do servisů desítky milionů aut kvůli výměně airbagu, jejich výrobce - japonská společnost Takata musí čelit úpadku. Už od loňska nedodává tuto součástku do nových automobilů. Pouze vyrábí náhradní airbagy za ty vyměňované.

Airbag zachraňuje životy již 45 let. Víte, jaké druhy existují?

Airbag zachraňuje životy již 45 let. Víte, jaké druhy existují?

Mezitím vyšlo najevo, že pro vyvíjení plynu sloužícího k nafukování airbagů Takata celá léta používala nestabilní dusičnan amonný, který nesmí přijít do styku s vlhkostí. Sice by se nechtěným explozím airbagu dalo předejít, kdyby ovšem výrobce do zařízení přidal vysoušecí prostředek. To však Takata neučinila, přestože o problému věděla.

Koncern Takata nezanikne zcela. Ve svém porfoliu součástek pro automobilový průmysl má totiž také řídící jednotky, bezpečnostní pásy, dětské sedačky a volanty.

Mezitím si roli dodavatele airbagů, kde Takata bývala nejvýznamnějším hráčem, rozdělily jiné firmy. Airbagy v současně vyráběných autech již pocházejí od zhruba deseti firem.  

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

včera | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků