V nových autech už airbagy od Takaty nebudou. Firma je v úpadku.

Desítky milionů vozů různých značek musely být svolány do servisů, neboť japonský výrobce airbagů dodal automobilkám problematický typ airbagu.
V nových autech už airbagy od Takaty nebudou. Firma je v úpadku.

Největší svolávací akce v dějinách automobilového průmyslu má hořký konec pro jeho původce.

Poté, co japonské, evropské i americké automobilky musely svolat do servisů desítky milionů aut kvůli výměně airbagu, jejich výrobce - japonská společnost Takata musí čelit úpadku. Už od loňska nedodává tuto součástku do nových automobilů. Pouze vyrábí náhradní airbagy za ty vyměňované.

Airbag zachraňuje životy již 45 let. Víte, jaké druhy existují?

Airbag zachraňuje životy již 45 let. Víte, jaké druhy existují?

Mezitím vyšlo najevo, že pro vyvíjení plynu sloužícího k nafukování airbagů Takata celá léta používala nestabilní dusičnan amonný, který nesmí přijít do styku s vlhkostí. Sice by se nechtěným explozím airbagu dalo předejít, kdyby ovšem výrobce do zařízení přidal vysoušecí prostředek. To však Takata neučinila, přestože o problému věděla.

Koncern Takata nezanikne zcela. Ve svém porfoliu součástek pro automobilový průmysl má totiž také řídící jednotky, bezpečnostní pásy, dětské sedačky a volanty.

Mezitím si roli dodavatele airbagů, kde Takata bývala nejvýznamnějším hráčem, rozdělily jiné firmy. Airbagy v současně vyráběných autech již pocházejí od zhruba deseti firem.  

TEST Renault Mégane Grandtour GT dCi: Ekonomická nerovnice

Renault Mégane Grandtour GT dCi

Úsporných vozů s vizáží ostrých verzí se na českém trhu najde spousta. Zkoušený Mégane GT dCi je jedním z nich, jedna věc nám na něm ale nesedí. A motor to není.

dnes | Jan Mička | 15 příspěvků
TEST Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi: Maximální pohodlí pro sedm

Citroën Spacetourer XL

Citroën v nové generaci svého užitkového vozu změnil partnera a zvelebil osobní verzi. Vyzkoušeli jsme to nejlepší, co nabídne Spacetourer.

21.  11.  2017 | Milan Lažanský | 12 příspěvků
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 17 příspěvků