V novém Volvu nepojedete více než 180 km/h. Omezovače jsou oficiálně tady

107 komentářů

runner42
22. května • 10:49

Velká gratulace ke skvělému načasování, svět teď totiž Čínu a čínské zboží doslova miluje a je tedy ideální čas přijít s něčím, co cíleně funguje hůř, než u konkurence.

Max
22. května • 8:28

Maji svaty pravo to udelat a ja svaty pravo to nekoupit. Uvazoval jsem o T8, ale pote co o tom zacali spekulovat jsem se na to vykaslal. Stejne tak to, ze asistenty jdou pouzit jen do 130 je ubohe. Skoda, prisli mi hodne progresivni.

Maty
22. května • 9:26

Jaké asistenty mají do 130km/h ? Pokud vím, tak je to pouze omezení dílčí funkce adaptivního tempomatu Pilot Assist, co Vás navíc proti ACC drží uprostřed jízdního pruhu a zatáčí podle map, aby ulevila při dlouhých cestách. A to nemusíte používat vůbec a v ničem mne to neomezuje. ACC funguje stejně jako všechny ostatní systémy až do 200km/h, tedy pardon - teď asi jen do 180. Jinak sám jezdím XC60 v Polestar Eng. a maximálku jsem využil možná jednou v reichu , ale to okamžité zrychlení třeba když se potřebuji včas zařadit, je návykové ..

Max
22. května • 21:48

No prave to poloautonomni rizeni mi prislo fajn, ale nejde nastavit ani na 135. V BMW funguje do 210. Pokud jedu 150 po prazdne dalnici, chci pouzivat system, za ktery jsem zaplatil.

Maty
23. května • 13:57

Jj to je prave typické Volvo. Stávající systém detekce pomoci radaru a kamery pod čelním sklem, který řídí tuhle funkci, má proste své limity a jestli to chápu správně, těch 130 tam je přesně proto. Ale souhlasím s Vámi, ze do této rychlosti funguje naprosto korektně. Strašně moc tomu podle mne pomohli ty mapové podklady, kterými se řídí. Nejvíce se mi podařilo nastavit 139km/h. 140 a výše je to ACC a udržení v rámci pruhu a to funguje až do 200. Tak šťastnou volbu přeju Maxi!

Max
24. května • 15:41

Diky! Jak uz sem psal vyse, vyhrala to X3. Vypada to, ze principielne je tam uplne stejny system - kamera a a radar. Jen to funguje v mnohem vyssich rychlostech. Adaptivni tempomat ma ale lip odladene volvo - je plynulejsi. Nicmene s X3 naprosta spokojenost

Freddka
23. května • 6:20

Ze zajimavosti - ktera auta misto Volva zvazujes?

Max
23. května • 22:28

Uz sem dozvazoval a koupil X3

Freddka
22. května • 6:52

Volvo je o nadstandardni pasivni i aktivni bezpecnosti.
Drtiva vetsina nehod je pod 80km/h a nad 140 to je uplne minimum.
Tudiz je cele opatreni k nicemu.Spis mam dojem, ze Geely, tj cinska automobilka co vlastni volvo, uz nema co nabidnout.Dnes je pasivni bezpecnost, tedy laicky “poctiva ocel” aut tak podobna, ze rozdil mezi Superbem, BMW 5 a Volvo V90 je z pohledu bezpecnosti uplne minimalni.
Hlavne proto, ze do toho nikdo neinvestuje, to neni proto, ze by to neslo. Misto toho se investuje do elektroniky tedy aktivni bezpecnosti, a ta je vicemene stejna pro vsechny.A pak prijde novy hrac na trh, Tesla, a v crash testech si se vsema vytre zadnici. Sice neumeji udelat lak a dily karoserie vubec nepasuji, ale co se crash testu tyka, jsou ty tesly “tvrdy jak beton” ze se muze jit Volvo zahrabat.Ano je pravda, ze baterky v podlaze jsou samy o sobe velmi pevnym prvkem sleletu, ale co jako, to na veci nic nemeni.A to podle me presne dokazuje ze nikdo z klasickych hracu, ani Volvo (ani Saab, ten uz neni), nyni neinvestuje do pasivni bezpecnosti. Jasny, crash testy delaji atd. a Volvo si s tim da asi vic prace, ale neni to jako driv, ze Volvo je proste o level jinde. Uz neni. Mohlo by byt, tak by to vazilo o 150kg vic a stalo o 100 tisic vic, to by zakaznikum Volva nevadilo, ale proste uz to nedelaji. To je cely. A tak o tu svou tradici prijdou vlastnim rozhodnutim, jejich volba.Teda spis volba od Geely.

tk
22. května • 8:28

mas tu pasivni a aktivni bezpecnost obracene. jinak souhlas.

Peter75
21. května • 22:15

No hold doba sa mení a nie je to k lepšiemu. Kedysi sme sa na motoristických servroch nebavili o prekračovaní rýchlosti ale predsa o tom ako to auto ide..aké je výkonné, "kolik to múže jet" a tak.. tieto debaty o tom aká je 180 dostatočná a navyše zakázaná sú už tak trochu mimo autíčkárske diskusie.
180 nejazdím, dalo by sa porátať na prstoch jednej ruky kedy som toľko chvíľu išiel. Všetko je vec premávky, vlastných schopností a povahy vozovky.
Tu ide skôr o pocit slobody..ale tá už ide dávno do hovien. To je iná téma.
Je mi jasné, že majitelia Volva nie sú žiadny závodníci, ale obmedzenie na tých 180 im môže liesť na city.. Je to nebezpečný precedens a môžu tak začať konať aj iné automobilky.
Už teraz tu máme rôzne obmedzenia cez flotilové emisie. Pozrite sa na takú chúďa Astru.. dobré auto a ako dopadla.. Nie je možné objednať so slušnou motorizáciou. Nakoniec to dopadne tak, že v nižšej strednej budeme mať 120 koní, maximálku obmedzenú na 180 a bude vymaľované. A keď niekomu v EU prepne, tak sa nájde aj nejaký geniálny elektronický asistent čo Vás cez 130 na diaľnici nepustí.. To už potom bude sloboda.. No nič, mám ešte bicykel keď bude najhoršie.. :-D

Kankunen
21. května • 22:11

I když nechci jezdit 200,tak nechci být omezován, chci svobodu.

Allamarein
22. května • 7:59

V dnešní době povídat něco o svobodě? Směšné.

Marco Polo
21. května • 19:53

Ze strany Volva se jedná o největší optimalizaci nákladů historie. Mnohé díly jsou silně odlišně namáhány při rychlostech 180 a 240km/h. Dále se zmenší teoretická nevýhoda elektromobilů, takže budou vypadat lépe. Jestli se tento zlepšovák ujme, hrozí, že se budou inspirovat i ostatní.

Honza
21. května • 16:28

Možná je pravým důvodem omezení rychlosti neschopnost dvoulitrových motorů pracovat dlouhodobě pod vysokou zátěží. Vzhledem k tomu, jak “spolehlivá” je Xc90 coby největší Volvo, ani bych se nedivil, že argumenty o bezpečí jsou jen kecy.

Marco Polo
21. května • 19:55

To je možné. Do Opelu Omega svého času nedali V8 4.2?, Amíci nelhali a na férovkku řekli, že by nevydržel dlouhé přesuny plnou rychlostí po německých dálnicích.

Breaky
21. května • 15:46

Aktivní bezpečnost a svoboda pánům z Volva už nic neříká,a Z Volva se stala navoňěná bída.Měl jsem auto které umělo jet 220 a nejel jsem s ním víc než 180.a to vždy jen chvilku.Ale byly momenty kdy myslím že zrychlení zachránilo mne i další učastníky.Moment kdy například při mém předjíždění známého žlutého busu na dálnici začne onen autobus předjíždět. jiného učastníka provozu protože mne přehlédl a byl jse již v poslední třetině autobusu...Představa ženapříklad zasáhne omezovač nastavený na 140 protože dle navigace jedete po dálnici kde je 130 mi nedělá dobře.

abc
21. května • 17:10

urcite mate pravdu. len prosim ukazte nam este pasaz (aspon v clanku, alebo material Volva), kde sa pise o obmedzeni zrychlenia. ja som zatial vnimal len obmedzenie (max) rychlosti, co nakoniec moze viest aj k zmene sprevodovania (a lepsiemu zrychlovaniu napr.)

Breaky
21. května • 17:38

Lepší zpřevodování přeci ale není eko.Motor by točil víc než 2000 otáček a to přeci kvůli vyšším cílum dovolit.Řidič tak jak jsem ho znal já a měl rád pomalu končí.Je mi to líto ale to je tak všechno co s tím mohu udělat.Stáváme se pasažery co se vezou jak na silnici tak v životě.....:-/

Breaky
21. května • 17:43

....cílum nelze dovolit...

RR
21. května • 14:11

Další krůček k matrixu. Dnes rychlost, zítra čip pod kůži...:-O

Medvěd
21. května • 14:42

Spíš další krok k 1984.

Allamarein
21. května • 14:51

Jo... ale když to lidi sami chtějí, politika jim to ráda dodá. Těch pár ukřičených nespokojenců nebude hrát roli.

21. května • 13:57

Co resite , kazdy omezovac jde omezit. (Vypnout)

McQ
21. května • 12:51

pro mě je podstatný, zda je to auto konstrukčně stavěné třeba na 250 a má jen rychlost omezenou nebo při 180 z toho začnou lítat plechy nebo se vařit motor ... mluvím konkrétně, jezdím hybrida a ty jsou už na 180 omezený. jinak do volva bych snad ani nesedl, volva si obvykle nekoupí řidič, jen držitel ŘO. Taková poznámka, kdysi jsem viděl pořad, že volva navrhují ženy, dámy neberte to špatně, auta jsou to pohledná, asi jako kabelka LV, ale sportovat se s ní nedá

Green
21. května • 21:28

No zrovna hybridy Toyoty na 250 stavěné nejsou, při takové rychlosti by začaly létat plechy z e-CVT.

Dejv
21. května • 15:48

Volvo si nekoupí řidič, ale držitel řp? A jaké auta si kupují tzv řidiči? Podívejte se na jejich motorizaci a parametry, o pohodlí, vlastních technologiích a materiálech ani nemluvě. Za mě je to jedna z prémiových značek, kterou si kupují právě že řidiči a ne pozéři.

Tias
21. května • 14:07

Co to je za argument? A ony jsou všechny tašky jen na tenis (sportovní)? Volvo je v interiéru a kvalitou zpracování větší prémie než většina německé prémie, tak holt lidé, kteří ocení tohle si to auto koupí a vzhledem k prodejům Volva je zřejmé, že těch lidí je strašně moc. A nevím proč bys to Volva nesedl, když "jezdíš hybrida", ono volvo má taky hybrida, co třeba dělá stovku za za 4,7 s...

McQ
21. května • 15:34

sportovní tašky od LV neznám, ale nenakupuji tam, tak nevím. to je dobře, že těch lidí je strašně moc, ale já to prostě nebudu, Volvo mám spojené s člověkem, kterého zajímá, jak v něm vypadá, ale ne jak "řeže" zatáčky. Všechny, co znám si kupují Volvo kvůli designu, nikdy nikdo kvůli motoru, podvozku ... i když to je dnes většina zákazníků

Tomáš S.
21. května • 16:13

To takhle přijdeš k prodejci a řekneš, chci vědět, jak to řeže zatáčky :D Aneb, co se nikdy nikde nestalo :D Tak si právě píšeš s jedním pro tebe naprosto nepochopitelným člověkem, který se rozhoduje mezi AR Giulie Veloce, 330i a S60 T5. Každý auto má svoje, každý je něčím zajímavé. Giulia exceluje v řízení a pokulhává v prostoru, technologicích a zpracování. Volvo neexceluje v řízení, ale má z této trojice nejkvalitnější a nejluxusnější interiér, nejlepší zpracování a poskytuje nejvíce pohodlí, no a BMW je přesně někde mezi, poskytuje vcelku slušné řízení a motor a vcelku slušné pohodlí, technologie a zpracování. Nechápu, proč bych měl hatovat kohokoliv, kdo se rozhodne pro S60, 330i nebo Velocku (nebo cokoliv jiného).

Jan
21. května • 11:54

No,když tě bude v autě přes 2mil. ve 180 předjíždět Duster a ujede ti,to bude překvápko;-) ten jede 200km/h -třeba na autobahnu

Medvěd
21. května • 15:37

Pokud by to byla nutná volba, no tak raději pojedu v tom omezeném Volvu 180 než v Dacii 200 a bude mi to jedno. Tak jako je mi to jedno teď.

Allamarein
21. května • 14:49

No, tak ať si ten Duster jede, ne? Nebo jsi jeden z těch, který se při předjetí levným autem rozpálí doběla? A když tě předjede holka, tak se úplně sesypeš?

Jednabedna
22. května • 22:14

mně je u zadele, jak to jede jiným....zajímá mě, jak jezdí to, za co jsem zaplatil já

Michal
21. května • 12:13

Honzo už jsem ujel ňákej ten milión km a i když mi auto jede skoro 250 tak nemám žádný stres jet na okresce 100 a bejt předjetý felícií.Dříve jsem taky nadšeně s 60koňmi závodil s mnohem silnějšími vozy.

Michal
21. května • 11:41

Většina Volv na silnici je suv xc40,60,90 takže rychlost 180 je až až.Zase nemůžete přijít o papíry na dálnici v Cz pokud gps rychlost bude kolem 170km/h a ve výsledku bude i nižší spotřeba včetně testů co dělají i němci.

Jednabedna
22. května • 22:12

Omlouvat nesmysl absurdním argumentem je ganz komisch:-D:-D:-D

Warumnicht
21. května • 11:34

Kdo se vsadí, že za pár let bude omezovač ve všech autech? Volva si kupují lidé, kterým jde především o bezpečnost a nikoli o prasení v nějakém überwagenu.
Mimochodem, jak dlouho se dá jet ve všední den na D1 než vás zastaví kamion? 5 minut?

Tom
21. května • 12:50

Tak volv zase tolik na silnici potkávám, ale když poslední dobou nějaké potkám, tak většinou prasi. A nebo mu to hučí jak fabrika, což hlavně u xc90 je velmi úsměvné...

Warumnicht
21. května • 13:59

XC90 má již od roku 2004 filtr pevných částic, takže jsi viděl jen starší kousky ;)

Medvěd
21. května • 14:41

Spíš byly cipnute a bez DPF.

Twan
21. května • 11:36

na D1 se nejezdí, na té se parkuje.

Tommy
21. května • 11:22

Byl bych opatrný s racionálním přístupem. Racionálně vlastně není důvod ani pro limit 130, 110, 90 a nakonec vlastně můžeme jet "racionálně" vlakem. Dnešní omezení jsou daná především konstrukčními limity komunikací a hlukovými limity směrem k okolí. Tedy v jednom případě něco dané fyzikou, v druhém snahou chránit nezúčasněné před vedlejšími dopady. Ale chránit mě před vlastní nezodpovédností, to zavání paternalismem a nemá to žádné hranice. Lidé umírají i ve městě při 50km/h. Někteří se zabijí při scházení schodů.

OnlyTruth
21. května • 11:02

Táto indická značka čo predáva predné pohony za 40k € vymýšľa čím ďalej tým vacsie sprostosti = chcú aby elektrosmejdy boli konkurenciou pre benzíny/diesele a potom aby ich zrušili lebo však tak isto len 180 mozu isť obe - no nie?....

Petr
21. května • 11:54

Pán je znalec.

Green
21. května • 11:19

Indickå? Běž na server o háčkování tam tomu snadcbudeš trochu rozumět.

OTTO
21. května • 11:00

Mám docela problém, na kterou stranu se přiklonit. Na jednu stranu mé racionální já si říká, že vlastně není žádný racionální důvod, aby auta umožňovala jezdit rychleji než 180 km/h. Ale pak je tu mé druhé já, které si říká, že až bude větší (krize středního věku :-D), koupí si Porsche (nebo tak něco). Fakt nevím - celé je to o tom, jestli má být doprava jen o přepravě z bodu A do bodu B a pak 180 prostě stačí a nebo i o "zábavě", tedy že má smysl vyrábět i auta s maximálkou 300+.

Nojono
21. května • 11:36

Nemám tento problém. Rychlost determinuje výkon motoru, ten je jedním z důvodů, proč vybereme konkrétní pohon a konkrétní vozidlo a ne jeho basic verzi s nejnižší motorizací. Pokud do toho výrobce záměrně zasáhne podobnou absurditou, možná sklidí pár kladných bodů, ale zároveň mnoho kladných ztratí.

Petr
21. května • 11:53

Nedeterminuje. Je velký rozdíl zda má vozidlo 100 nebo 200 koní i přesto že má maximální rychlost 180. Drtivou většinu výkonu využíváme do rychlosti podstatně nižší než 180.

jogurt
21. května • 16:12

to je úplně jedno

tk
21. května • 10:47

kdo nikdy nejel >180 at hodi kamenem. ted uvazuji o novem aute, volvo se mi vlastne libilo, ale ty 4valce za cenu 6valcu u D3, ted tahle debilita, no tak dekuji, aspon mam zuzeny vyber. diky volvo :-D

pekr
22. května • 11:24

Volvo je nejlepší možná koupe v CR pokud nepotrebujete uplne nove auto. Daji se koupit kratce jezdene Volva ze Svedska u Volvo dealeru s peknou vybavou a cca polovicni cenou. Mam nekolik BMW a nekolik Volv. BMW se porad kazi a je drahe a servis drahy. Volvo se (zatim?) tuktuktuk nekazi a prijemne jezdi. Ale jsem starsi pan a uz nepotrebuji moc pospichat (jen obcas jedim +180). 4 valec je naprosto v pohode. Muzete pripadne u BSR vylepsit.

ZF
21. května • 15:56

Přidal bych ještě malé nádrže a užrané benzíny.

Petr
21. května • 11:51

A to se vyplatí kvůli jedné rychlé jízdě.. Ehm.

Toky
21. května • 10:52

Hádžem kameňom. :-P

Jig
21. května • 11:54

... jeho výzva byla směřovaná na řidiče :)

Nojono
21. května • 11:33

Hyundai i10- driver? Tak v tom případě věřím.

jouda
21. května • 10:36

Je to vec vyrobce, nikoho to nenuti kupovat. Vzhledem k situaci na nasich silnicich bych dal klidne povinne omezovace do aut ze zakona na max. 145 km/h beztak se tu rychleji nez 130 jezdit nesmi takze by to nebyl problem ani dalsi omezovani.

Petr
21. května • 17:56

Alespoň nick máš trefnej. I když "d*ebil" by k tobě seděl ještě víc.

Dinar
21. května • 10:22

Jo, 180 km/h max., to pěkně ladí s tím Thorovým kladivem ve světlech volva, prostě silniční kladivo...:-))

Petr
21. května • 11:50

Kolikrát jedeš rychleji než 180, oslíku?

Dinar
22. května • 11:01

S takhle trapným "argumentem" chceš někoho titulovat oslíkem? :-D

Twan
23. května • 20:16

Ignorace omezování vlastní svobody je přece trendem a nic divného na tom není. Kdo by snad chtěl jezdit rychle, může si vždycky koupit auto za 2 milio....jo vlastně už ne :D

Petr
21. května • 17:54

Nechovej se jako d*bil, falešnej Petře...

WP
21. května • 14:24

Oslíku? Zřejmě tě v osobním životě všichni z nějakého důvodu napadají, tak využíváš internetové anonymity, aby jsi si i ty sám udělal zářez.
Přemýšlej nad tím, než budeš schvalovat další a další omezení. Ta povedou k tomu, že lidstvo jako takové bude omezené.

JoKo
21. května • 12:56

Napr dnes som išiel niekoľko krát ty ....(nechcem ti nadávať)

bob
21. května • 10:16

Tady fňukáte jakoby jste nikdy míň jak 180 kmh nejeli :D V Japonsku je rychlost na 180 kmh omezena už celou věčnost... I Nissan GTR je tam přiškrcený... Ty co chtějí jezdit 300 si to hold vypnou a před technickou zase zapnou. Vzpomínám na Homera, jak musel foukat jestli není nalitý před tím, než mohl nastartovat: "Marge, pojď mi fouknout, jedu k Vočkovi... "

Michal
21. května • 10:09

Po zavedení pouze 4 válců další rána. Asi zkouší kam až můžou zajít. Prý prémie:-D:-D:-D

Zelí
21. května • 17:06

Kam až můžou zajít ? Tříválec...dvouválec....jednoválec. :-D

Jig
21. května • 9:52

"i kdyby to mělo zachránit jediný lidský život" ... a proto jedou zbrojovky po světě na plné obrátky. Stejně tak při migrační vlně, by značné davy připlouvací lodě nejraději potopili. Stejně tak v číně se s odpůrci a lidskými ztrátami taky moc nemažou (narážím na čínského vlastníka volva) ... proto podobná prohlášení od volva působí úsměvně, zvláště když jsou důsledkem mnohé restrikce

Joe Doe
21. května • 16:24

Svetu mir!podpis: Zbrojovka Brno

jean
23. května • 17:25

Pri kvalite ich zbraní je to bližšie pravde, ako si myslíš :-D. Asi som nepočul o zbrojovke s horšou kvalitou výroby. Sám mám dva ich výrobky (veľmi výhodné kúpy, nedalo sa odolať) a niekedy je to úžasné, jak nepresne dokážu spracovať kov. Asi preto si z nich robia srandu, že je to závod približného strojírenství...

Mikin
23. května • 18:29

Tak to bych rád věděl co od nich máte.

Jean
23. května • 21:22

Ja osobne gulovnicu a pistol vz.83. Ta gulovnica jejednoducho nieco strasne, licovanie dielov horsie ako od ucna, mam zbrane z 19. storocia a ich spracovanie je uplne inde. Inak skusenosti mam s viacerymi cz UB a na nete idu chyry o ich kvalite za hranice statu 😀. Uz ten dizajn je neuveritelny, ak sa zavrie zaver bez natiahnuteho udernika, tak sa ten udernik zlomi. A to je uz made in Czech, takze rel. nova zbran. Pre porovnanie mam 3 cz456 este z brnenskej vyroby a ich kvalita je s UB neporovnatelna, uz to, ze ich zavery su zamenitelne, je pre uherske zbrane scifi.Staci?

Petr
21. května • 9:44

Nezapominejme, ze majitelem Volva je firma, ktera pochazi z komunisticke Ciny, kde osobni svoboda a odpovednost jsou tabu, kde jsou zvykli na zakazy, prikazy, permanentni kontrolu, muceni a mnoho dalsich veci. Je smutne, do jakeho bahna Volvo spadlo.

Allamarein
21. května • 10:04

A proto Polestar a Geely žádná omezení nemají... To jsi docela netrefil.

kari
21. května • 10:08

Polestar už začíná být jedno velké omezení samo o sobě, když chce chrlit místo upravených motorů jen elektro.

Allamarein
21. května • 14:44

To je omezení jen pro mentálně omezené.

kari
21. května • 16:10

Samozřejmě, protože jen mentálně omezený člověk by si to koupil ;-)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Allamarein
21. května • 17:51

Takže už jsi v pořadníku, jo?

Moik
21. května • 9:33

Hustý...172 GPS..to už bude pro dost Němců důvod si to nekoupit. I když chápu, že je to zakázaná rychlost, je to nebezpečí pro ostatní účastníky provozu...je to odvážný krok.

Nornik
21. května • 21:04

Argument o bezpečnosti je jen takovej ofuk. Nic jinýho než číst cutting zatím není. Je úplně jiná úloha auto ladit na stabilitu ve vyšších rychlostech...dále pak senzory, chlazení, odhlučnění. Bejt něco takovýho u Dacie, Renaultu, Škodovky...jo ok.U auta za milion plus? Získám tim něco jako zákazník? Bude to auto teď levnější? Dostanu výbavu navíc? Nebo bude mít jen výrobce vyšší marži?Pokud rychleji jezdit nechci, tak omezovac, adaptivní tempomat...cokoliv, ale nemusí mi to technicky omezit výrobce.

Moik
22. května • 9:49

Pro Jogurta: čístu cutting = cost cutting

Joe Doe
21. května • 16:28

Vacsina aut na autobahn jazdi +/- 130 km/h, ti rychlejsi do 150. Individui, ktori to hulia viac je ako safranu a to medzi nimi spravidla prevladaju nevycvalani mladici alebo byvaly ostblok.To je skusenost z praxe.

Marco Polo
21. května • 19:43

No jo, sice je to pravda, jenže tím jsi právě naboural neprůstřelný argument všech spěchálků: Všichni takhle jezdí, je to úplně normální.

Zelí
21. května • 17:04

Na volných úsecích i např. na berlínském ringu to auta solí celkem běžně přes 200km/h.
Jak tak pozoruji provoz kolem sebe, 150 se jezdí celkem běžně v čr.

jogurt
21. května • 10:27

Nebezpečí není rychlost, ale individuum za volantem. Osobně se po naježdění cca 2,5milionu km na území tří kontinentů v autech o výkonech od 15 do 600+kW a u těch nejrychlejších schopných dosáhnout rychlostí dost nad 350km/h domnívám, že počin Volva je naprostý nesmysl. Ale do švédské mentality mi dokonale zapadá.

MW
23. května • 8:14

2 a půl milionu kilometrů? To by mě zajímalo, kdo je tohle schopný najet. Pokud by to bylo za 50 let, tak to znamená 4200 km měsíčně a každý měsíc...

eLzyx
23. května • 11:50

4200km měsíčně není nic. Stačí dojíždět 100km do práce. No a pokud neděláte jen v místě pracoviště, ale dojíždíte následně po zákaznících, tak ty kilometry naskakují až to hezké není.

Xixao
23. května • 19:01

200km denne do prace a zpet po okreskach je casovy nesmysl.

Marco Polo
21. května • 19:41

Nesouhlasím. Rychlost pochopitelně nebezpečí je. Máš delší brzdnou dráhu, více ujedeš než vůbec zareaguješ, řidiči špatně odhadují tvojí rychlost, někdy tě v zrcátku ještě ani nevidí a ty už jim brzdíš za zádí. Za určitých podmínek je schopný ohleduplný řidič snížit všechny rizika, plynoucí z rychlé jízdy, na minimum. Ale rozhodně neplatí pravidlo, že já jsem řidič a umím jezdit rychle, jak si o sobě každý, kdo jezdí rychle myslí.

Moik
21. května • 13:07

Jogurt:
V Africe se nedá jezdit rychle...ale jedno jsem si odvezl... V 50kmh ujedu za svou reakční dobu 2x delší dráhu, jak ve 100kmh. A když náhodou řídím v UK, tak je reakční doba zpravidla ještě delší, protože neustále podvědomě řeším levo-pravo, kor v UK autě. Když mám starosti, mám delší čas, když jsem vyspanej a v pohodě, jsem pozornější. Když si zapnu držení v pruhu a adativní, nedávám pozor vůbec. Každopádně to výše popsané je v dvojnásobné rychlosti 2x delší. U všech.

Dejv
21. května • 15:55

Co to je za blbost že v 50 ujedete za svou reakční dobu 2x víc jak ve 100? To je pomalu na uváženou jestli není čas na změnu profese, protože máte v hlavě očividně nějaký problém se soustředěním se

Moik
22. května • 9:47

Chytřejší asi pochopili smysl sdělení..i když jsem v něm udělal chybu..nebo že by Jogurte ne?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Jednabedna
22. května • 22:08

Myslíš chybu v tom, že to "sdělení" je totální blábol? Tak to souhlas, to pochopili chytří i nechytří...B-]

jogurt
21. května • 16:10

To nic, na výplody postižených se nemá reagovat:-P

Petr
21. května • 11:48

Nesmysl. I ten nejlepší řidič nedokáže ve vyšší rychlosti reagovat na nenadálé okolnosti.

Ginter
21. května • 10:46

Plně souhlasím. A jako příklad tohoto nesmyslu uvádím potřebu dovézt někoho do nemocnice v co nejkratším termínu. Myslím situaci, kdy vteřiny rozhodují. ......... Pozůstalým, "Sorry, ale auto mi víc než ubohých 180 nejelo.".

OTTO
21. května • 11:04

Tak situaci, kdy někdo jede do nemocnice 180+ bych teda rád viděl... To je argument "i kdyby to zachránilo jeden lidský život" nadruhou ;-)

Ginter
21. května • 11:33

Musíš jezdit autem, které udělá 180 mrknutím oka. :-D:-D:-D

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
ferier lullin
21. května • 12:46

To zcela jiste. Jen je potreba z faktickeho hlediska poznamenat, ze "bezpecnejsi" rozhodne neni synonymem "pomalejsi".Osobne pomalejsi auto vnimam jako vyrobek s horsimi parametry. Pri vyberu to samozrejme beru v uvahu.

Tom
21. května • 12:46

Jasně, rovnou do příkopu. To tomu nemocnému fakt pomužeš.

Medvěd
21. května • 10:53

No nevím jestli to je správný argument. Ne každý má cestu do nemocnice kde lze jet takto rychle, vetsina spíš ne. Nicméně je to omezeni a to mi vadi.

Ginter
21. května • 11:39

Logicky to nebude ve městě. V tomto případě bude rychlejší zavolat někoho s modrými majáčky. Když né "rychlou", tak alespoň, aby ti PČR razila cestu přes křižovatky. Vím, jde o extrém, ale i taková situace nastat může.
Ještě horší bude v budoucnu, až bude auto řídit pouze computer. Jsem zvědav jak tohle bude řešeno.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Dejv
21. května • 15:37

Nesmysly. I sanitka nefrčí 180, protože to prostě nejde, takže jen celkem hloupý argument. Když už nastává taková situace (jak píšete mimo město) tak se zvedá vrtulník a ten bude rychlejší i kdyby ste jel 250 po prázdné dálnici

jogurt
21. května • 16:00

To silně kulhá. V sanitce sedí zdravotníci, kteří převáženému poskytují nezbytnou pomoc,vždy ho medicínsky zajistí ještě než sanitní vůz vyrazí do nemocnice, takže ta už zdaleka tolik spěchat nemusí. Tím nechci prosazovat masové převozy vážných případů soukromými vozy, jen reaguji na mylnou představu autora.

Medvěd
21. května • 12:11

Ono je to sporné, ale jak píšu každé omezení mi vadí jako zásah. Je to takový krůček po krůčku a najednou tu máme svět jako v Demolition Man a to nechci. Já sám takovou rychlost nepotřebuji, ale líbí se mi, že moje auto může když budu chtít 240km/h což je asi jeho maximální možná technika rychlost bez použití omezovačů.

Doporučujeme

Články odjinud