V novém Volvu nepojedete více než 180 km/h. Omezovače jsou oficiálně tady

Mluvilo se o tom minulý rok a nyní už Volvo zavádí kontroverzní opatření oficiálně do svých aut.

Švédská automobilka drží slovo. Minulý rok oznámila plán omezení rychlosti ve svých autech na maximálně 180 km/h. Tento krok nyní vchází v platnost globálně pro kompletní nabídku modelů. Ačkoliv myšlenka už loni vyvolala vlnu kontroverze, i kdyby to mělo zachránit jediný život, Volvo vidí v omezení rychlosti další bezpečnostní prvek moderních automobilů.

„Rychlost zabíjí, takže není důvod jít za hranici 180 km/h. Volvo není pro tunery a závodníky. Naše produkty jsou zde pro lidi, kteří uznávají jiné hodnoty. Očekáváme otázky i kritiku, jsme si ale jisti, že tímto více zákazníků získáme, než ztratíme,“ uvedl již minulý rok šéf automobilky Håkan Samuelsson.

Volvo XC100 odhaluje první detaily. Čekejte sexy elektromobil pro 4 pasažéry

Volvo XC100 odhaluje první detaily. Čekejte sexy elektromobil pro 4 pasažéry

Největší kritika samozřejmě proudila na samotný koncept stále větších omezení, která se v dnešních autech zavádí, a technologií zasahujících do chování řidičů a jejich svobody za volantem. A Volvo nemá kontroverzních nápadů málo, vzpomenout můžeme třeba na kamerový systém monitorující dění v kabině, u kterého se zmiňovalo stále rozsáhlejší sledování veřejnosti.

Omezovače rychlosti nastavené na 180 km/h jsou součástí vize, kdy už nemá po roce 2020 v nových modelech Volva při nehodě docházet k naprosto žádným fatálním zraněním. I v oblasti nehod způsobených příliš vysokou rychlostí chce tedy značka alespoň určitým procentem snížit jejich následky.

Volvo S90 a V90 po modernizaci: Mild-hybridní techniku doplňuje nová výbava

Volvo S90 a V90 po modernizaci: Mild-hybridní techniku doplňuje nová výbava

Argument uvádějící jen minimální počet míst, kde lze legálně dosáhnout rychlosti přes 180 km/h je nakonec stále na místě. A vrátit se můžeme k prohlášení Samuelssona výše o jasně dané klientele automobilky. K novým vozům navíc Volvo přidá takzvaný Care Key, který umožní majiteli dále omezit maximální rychlost vozu – například, pokud rodič půjčuje auto nezkušenému potomkovi.

Omezovač rychlosti na 180 km/h však zavádí pouze Volvo. Třeba u Polestaru, rovněž působícího pod křídly čínského koncernu Geely, se s tímto plánem zatím nepočítá.

Minitest Volkswagen T-Cross 1.5 TSI ACT DSG: Kluk z plakátu

Volkswagen T-Cross 1.5 TSI ACT DSG

Nebude trvat dlouho a nabídka pohonných jednotek Volkswagen T-Cross projde drobnou úpravou. Benzinová patnáctistovka však zůstane, proto není od věci si říci, co od ní vlastně můžete očekávat.

včera | Jan Mička | 12 příspěvků
Minitest Dacia Duster 1.0 TCe Prestige: V plné výbavě za cenu holé Fabie Combi!

Dacia Duster 1.0 TCe

Druhá Dacie Duster není žádnou horkou novinkou. Novinkou je ale akční ceník. SUV od Dacie totiž aktuálně můžete mít za necelých 220 tisíc, s plnou výbavou za 326.900 Kč. Vždy to ale bude tříválec s předním pohonem. Dává smysl?

31.  5.  2020 | Petr Schnagl | 114 příspěvků
První jízda s novým Seatem Leon 1.5 TSI: Tak dobrý, že vás dostane na kolena

Seat Leon 1.5 TSI ACT 110 kW

První dostaveníčko s novou generací Seatu Leon považujme za hodně letmé seznámení. Vyzkoušeli jsme benzinovou patnáctistovku s manuálem, největší radost nám však dělal podvozek.

28.  5.  2020 | Jan Mička | 52 příspěvků