V novém Volvu nepojedete více než 180 km/h. Omezovače jsou oficiálně tady

Mluvilo se o tom minulý rok a nyní už Volvo zavádí kontroverzní opatření oficiálně do svých aut.

Švédská automobilka drží slovo. Minulý rok oznámila plán omezení rychlosti ve svých autech na maximálně 180 km/h. Tento krok nyní vchází v platnost globálně pro kompletní nabídku modelů. Ačkoliv myšlenka už loni vyvolala vlnu kontroverze, i kdyby to mělo zachránit jediný život, Volvo vidí v omezení rychlosti další bezpečnostní prvek moderních automobilů.

„Rychlost zabíjí, takže není důvod jít za hranici 180 km/h. Volvo není pro tunery a závodníky. Naše produkty jsou zde pro lidi, kteří uznávají jiné hodnoty. Očekáváme otázky i kritiku, jsme si ale jisti, že tímto více zákazníků získáme, než ztratíme,“ uvedl již minulý rok šéf automobilky Håkan Samuelsson.

Volvo XC100 odhaluje první detaily. Čekejte sexy elektromobil pro 4 pasažéry

Volvo XC100 odhaluje první detaily. Čekejte sexy elektromobil pro 4 pasažéry

Největší kritika samozřejmě proudila na samotný koncept stále větších omezení, která se v dnešních autech zavádí, a technologií zasahujících do chování řidičů a jejich svobody za volantem. A Volvo nemá kontroverzních nápadů málo, vzpomenout můžeme třeba na kamerový systém monitorující dění v kabině, u kterého se zmiňovalo stále rozsáhlejší sledování veřejnosti.

Omezovače rychlosti nastavené na 180 km/h jsou součástí vize, kdy už nemá po roce 2020 v nových modelech Volva při nehodě docházet k naprosto žádným fatálním zraněním. I v oblasti nehod způsobených příliš vysokou rychlostí chce tedy značka alespoň určitým procentem snížit jejich následky.

Volvo S90 a V90 po modernizaci: Mild-hybridní techniku doplňuje nová výbava

Volvo S90 a V90 po modernizaci: Mild-hybridní techniku doplňuje nová výbava

Argument uvádějící jen minimální počet míst, kde lze legálně dosáhnout rychlosti přes 180 km/h je nakonec stále na místě. A vrátit se můžeme k prohlášení Samuelssona výše o jasně dané klientele automobilky. K novým vozům navíc Volvo přidá takzvaný Care Key, který umožní majiteli dále omezit maximální rychlost vozu – například, pokud rodič půjčuje auto nezkušenému potomkovi.

Omezovač rychlosti na 180 km/h však zavádí pouze Volvo. Třeba u Polestaru, rovněž působícího pod křídly čínského koncernu Geely, se s tímto plánem zatím nepočítá.

Volvo

Volvo je švédský výrobce osobních a nákladních automobilů, autobusů a stavebních strojů. Vznikl v roce 1915, od 1944 používá současný název.

V roce 1999 Volvo prodalo svoji divizi osobních automobilů Fordu. Ten ji v roce 2010 postoupil čínské společnosti Geely Automobile.

Volvo S90 • Volvo S60 • Volvo V60 • Volvo XC90 • Volvo XC60 • Volvo XC40

TEST Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW): Šli skautíci na výlet, měli 200 koní

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW)

Univerzálnímu stroji se zvýšeným podvozkem nejsilnější turbodiesel a bohatá výbava sluší. Znamená „skautizace“ pro uživatele nějaká omezení, nebo je zde vše Simply clever?

24.  1.  2021 | Richard Herbich | 97 příspěvků
TEST SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI AT: Těžko uvěřit, že může stát tak málo

SsangYong Korando 1.5 T-GDI AT

Levné auto nutně nemusí vypadat levně. Příkladů bychom v Česku našli hned několik a chybět mezi nimi nesmí ani SsangYong Korando.

22.  1.  2021 | Jan Mička | 83 příspěvků
TEST Toyota Land Cruiser 150 Executive: Injekce adrenalinu pro poctivého dělníka

Toyota Land Cruiser 150

Toyota Land Cruiser bude brzy sedmdesátníkem. Verze 150, kterou jako jedinou u nás zastoupení značky oficiálně prodává, dostala řádný upgrade techniky a výkonu. Jak to dopadlo?

20.  1.  2021 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků