V nové Toyotě Hilux si rychlé manévry raději rozmyslete. Proč?

Toyota má s modelem Hilux značné problémy a netýká se to jen nejnovější verze. Trable při rychlých manévrech se řešily už před dlouhými devíti lety.
V nové Toyotě Hilux si rychlé manévry raději rozmyslete. Proč?

Začněme pěkně popořadě. V říjnu roku 2007 testovali švédští novináři Toyotu Hilux a u vozu si všimli znepokojujícího faktu. Při náhlém úhybném manévru se totiž automobil nakloní na stranu tak moc, že kdyby řidič včas nezareagoval, úplně se převrátí. Nejde přitom o kousek v žádné závratné rychlosti, celý pokus se odehrál ve zhruba 56 km/h.

Výsledek testu se objevil i na titulní straně jednoho z předních automobilových magazínů, tudíž by se dalo čekat, že se japonský výrobce na tento problém zaměří a u dalších generací si na něj dá o to větší pozor. Jenže se tak nestalo. Píše se rok 2016 a švédští novináři dostali do rukou nejnovější model Toyoty Hilux. A opět se setkali se stejným problémem.

Vada Jeepu Renegade: Při prudkém brzdění mu vyletí záď do vzduchu

Vada Jeepu Renegade: Při prudkém brzdění mu vyletí záď do vzduchu

Pokus tentokrát probíhal v rychlosti téměř 60 km/h a to na voze s 18" koly. Při rychlém manévru bylo vymrštění vozu opět tak masivní, že nechybělo moc a posádka skončila hlavami dolů. Autoři videa to následně zkusili s konkurenčními vozy stejných proporcí, včetně automobilů Dodge Ram, Nissan Navara či Ford Ranger. S žádným dalším podobný problém neměli. 

Za zmínku jistě stojí i tento počin stejné party novinářů z roku 2012. Při testu modelu Grand Cherokee se pokusili o podobnou věc jako dříve s Hiluxem a ani výsledek pro Jeep nebyl zrovna lichotivý. Ve videu také můžete porovnat chování několika konkurentů, mezi kterými je například Volkswagen Touareg.

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

včera | Milan Lažanský | 35 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 25 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků