V nové Toyotě Hilux si rychlé manévry raději rozmyslete. Proč?

Toyota má s modelem Hilux značné problémy a netýká se to jen nejnovější verze. Trable při rychlých manévrech se řešily už před dlouhými devíti lety.
V nové Toyotě Hilux si rychlé manévry raději rozmyslete. Proč?

Začněme pěkně popořadě. V říjnu roku 2007 testovali švédští novináři Toyotu Hilux a u vozu si všimli znepokojujícího faktu. Při náhlém úhybném manévru se totiž automobil nakloní na stranu tak moc, že kdyby řidič včas nezareagoval, úplně se převrátí. Nejde přitom o kousek v žádné závratné rychlosti, celý pokus se odehrál ve zhruba 56 km/h.

Výsledek testu se objevil i na titulní straně jednoho z předních automobilových magazínů, tudíž by se dalo čekat, že se japonský výrobce na tento problém zaměří a u dalších generací si na něj dá o to větší pozor. Jenže se tak nestalo. Píše se rok 2016 a švédští novináři dostali do rukou nejnovější model Toyoty Hilux. A opět se setkali se stejným problémem.

Vada Jeepu Renegade: Při prudkém brzdění mu vyletí záď do vzduchu

Vada Jeepu Renegade: Při prudkém brzdění mu vyletí záď do vzduchu

Pokus tentokrát probíhal v rychlosti téměř 60 km/h a to na voze s 18" koly. Při rychlém manévru bylo vymrštění vozu opět tak masivní, že nechybělo moc a posádka skončila hlavami dolů. Autoři videa to následně zkusili s konkurenčními vozy stejných proporcí, včetně automobilů Dodge Ram, Nissan Navara či Ford Ranger. S žádným dalším podobný problém neměli. 

Za zmínku jistě stojí i tento počin stejné party novinářů z roku 2012. Při testu modelu Grand Cherokee se pokusili o podobnou věc jako dříve s Hiluxem a ani výsledek pro Jeep nebyl zrovna lichotivý. Ve videu také můžete porovnat chování několika konkurentů, mezi kterými je například Volkswagen Touareg.

TEST Mercedes-Benz A 180 d: Opravdu potřebujete naftu?

Mercedes-Benz A 180 d

Nová generace Mercedesu třídy A dostala svěží vnější tvary a doslova revoluční interiér. Otestovali jsme jedinou vznětovou verzi nabídky a příjemně překvapila nejenom reálnou spotřebou.

včera | Jan Mička | 16 příspěvků
Minitest Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4: Pořád jako pírko!

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4 (minitest)

Aktuální Vitara už nějakou dobu spoléhá výlučně na benzínové turbomotory a nedávno k nim nově přibylo i více bezpečnostních systémů. Jak jezdí se čtrnáctistovkou, manuálem a pohonem všech kol?

13.  12.  2018 | Miro Mihálik | 21 příspěvků
Minitest Nissan Altima 2.5 CVT SV: Mnohem lepší, než se může zdát

Nissan Altima 2.5 CVT SV (minitest)

Větší japonské sedany Evropa téměř ignoruje, z vlastní zkušenosti z amerických cest vám ale můžeme říci, že je to docela škoda. Třeba Nissan Altima je skvělý vůz s neskutečnou spotřebou!

11.  12.  2018 | Miro Mihálik | 67 příspěvků