V Nošovicích ukončí výrobu modelu Hyundai i30 první generace

V Nošovicích ukončí výrobu modelu Hyundai i30 první generace

Automobilka Hyundai ukončí ve čtvrtek 22. prosince ve svém závodě v Nošovicích na Frýdecko-Místecku výrobu modelu Hyundai i30 první generace v krátké pětidveřové verzi. Celkem tam vyrobila 267 669 kusů těchto vozů. Model Hyundai i30 nové generace začne nošovická továrna sériově vyrábět v půli ledna.

Mluvčí automobilky Petr Vaněk připomněl, že právě tímto modelem v listopadu 2008 ve slezských Nošovicích začala sériová výroba v prvním evropském závodě Hyundai. Automobilka tyto vozy exportovala do 48 zemí Evropy, Blízkého východu a severní Afriky.

Klepněte pro větší obrázek
Poslední vyrobený vůz i30 první generace.

„Poslední vyrobený exemplář i30 první generace s benzinovým motorem o objemu 1,4 litru a v ledově modré barvě Ice Blue poputuje ke svému majiteli do Rakouska,“ uvedl Vaněk.

Doplnil, že nejvíce těchto vozů bylo vyvezeno do Německa, Británie, Španělska, Ruska a Izraele. „Jen za rok 2010 se tohoto modelu v Evropě prodalo 115 tisíc kusů, což je nejvyšší počet, jakého kdy jednotlivý model značky Hyundai na evropském trhu dosáhl,“ uvedl mluvčí s tím, že v Česku bylo prodáno celkem 7876 těchto automobilů.

V polovině ledna začne v nošovickém závodě sériová výroba nového modelu Hyundai i30 nové generace. „Stávající model Hyundai i30 cw (kombík) se bude vyrábět až do léta 2012. Pak bude i on nahrazen modelem i30 nové generace. Na přelomu let 2012/2013 bude zahájena sériová výroba třídveřové verze modelu Hyundai i30 nové generace,“ uvedl Vaněk.

Zdroj: E15.cz

 

 

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 59 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků