V Německu zpřísní postihy za vysokou rychlost a drogy

Německý ministr dopravy prosadil nové maximální výše trestů pro řidiče, kteří překračují maximální povolenou rychlost nebo jedou pod vlivem omamné a návykové látky.

Základem nových postihů bude navýšení maximální pokuty na dvojnásobek nynější hodnoty. Až 2 000 eur (přibližně 56 000 Kč) může zaplatit ten, kdo překročí nejvyšší povolenou rychlost, případně bude záměrně najíždět na pomalejší vůz. Až 3 000 eur (přibližně 84 000 Kč) pak ten, kdo bude přichycen při jízdě pod vlivem alkoholu, drog nebo jiných omamných látek.

Jen pro srovnání, u nás za alkohol a jiné návykové látky zaplatíte až 50 000 Kč a za rychlou jízdu až 10 000 Kč. Německé tresty jsou tak v případě rychlé jízdy relativně tvrdší, než postih za omamné látky.

Termín, kdy začnou nové sazby platit, nebyl prozatím stanoven, ale dá se předpokládat, že se tak stane v první polovině příštího roku.

TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 20 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků
Minitest Ford Focus 1.5 EcoBlue: Jízdně extra třída. Ale co uvnitř?

Ford Focus 1.5 EcoBlue (minitest)

Focus s přibývajícími generacemi postupně ztratil své postavení řidičsky výjimečného vozu, ve svém nejnovějším provedení však opět dostal prvotřídní podvozek. Jak do toho zapadá diesel a automat?

7.  10.  2018 | Miro Mihálik | 32 příspěvků