V Německu zkouší radary, které sledují SPZ nezávisle na rychlosti

Německá policie začala zkoušet silniční radary, které nezachycují jen ty, kdo překračují povolenou rychlost. Dodatečně sledují státní poznávací značky a srovnávají je s aktuálním seznamem hledaných automobilů.

Během dvou sekund dostanou policisté informaci, zda je auto hlášené mezi kradenými vozy nebo je hledán jeho majitel. Za chvíli už je pak možné předpokládaného provinilce zadržet.

Několik přístrojů policie instalovala zatím v oblasti porýnského Wiesbadenu, kde sídlí Spolkový kriminální úřad (BKA). Firma Radarlux je vyvinula speciálně pro pátrací účely.

V praxi ale zatím technika naráží na námitky ochránců dat. Elektronický pátrač nemá právo sledovat všechny vozy, ale jen ty, které jedou příliš rychle. Ke kriminalistickému srovnání se tak dostanou jen data o těchto autech.

Přístroj má výhodu, že může sledovat provoz i na vícepruhových silnicích. V budoucnu by ho bylo možné využít například na výpadových silnicích a dálnicích k cílenému pátrání po pachatelích bankovních loupeží.

V Německu je registrováno 53 milionů automobilů. Asi 600.000 poznávacích značek eviduje BKA na neustále aktualizovaném seznamu hledaných vozů. Nyní v říjnu pátrají kriminalisté po 236.000 osobních a 39.000 nákladních vozech a po 110.000 motocyklech.

Navíc se pídí po 200.000 poznávacích značkách, na jejichž majitele je vydán zatykač nebo jim byl obstaven plat či jim vypršelo povinné pojistné ručení.

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků