V Německu se srovná daň z nafty na úroveň benzinu

V Německu již padl první konkrétní návrh mající za cíl snížení počtu prodaných vozů s naftovými motory. Tímto návrhem je srovnáni spotřební daně, která je na benzín a naftu uvalena. V této chvíli je celkové daňové zatížení naftu o 18 eurocentů menší, než v případě benzinu. A právě tento rozdíl má odstranit zvýšení spotřební daně z motorové nafty. V minulosti, kdy ještě naftové motory neovládaly osobní auta, byl tento krok odůvodněný, protože na nafta byla doménou silniční nákladní dopravy, kterou vláda chtěla zvýhodňovat. Ovšem v době, kdy se bojuje za co nejvyšší ekologičnost provozu a naftové motory nacházejí místo v každém druhém prodaném osobním autě, již podpora jednoho druhu paliva není žádoucí.

Doufejme, že i v České republice najdou zákonodárci odvahu na srovnání spotřební daně u nafty na úroveň benzínu (nejlépe tak, aby byla u benzinu stejně nízká jako u nafty), aby nebyla část populace zvýhodňována oproti druhé.

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

dnes | Milan Lažanský
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků