V Německu se srovná daň z nafty na úroveň benzinu

V Německu již padl první konkrétní návrh mající za cíl snížení počtu prodaných vozů s naftovými motory. Tímto návrhem je srovnáni spotřební daně, která je na benzín a naftu uvalena. V této chvíli je celkové daňové zatížení naftu o 18 eurocentů menší, než v případě benzinu. A právě tento rozdíl má odstranit zvýšení spotřební daně z motorové nafty. V minulosti, kdy ještě naftové motory neovládaly osobní auta, byl tento krok odůvodněný, protože na nafta byla doménou silniční nákladní dopravy, kterou vláda chtěla zvýhodňovat. Ovšem v době, kdy se bojuje za co nejvyšší ekologičnost provozu a naftové motory nacházejí místo v každém druhém prodaném osobním autě, již podpora jednoho druhu paliva není žádoucí.

Doufejme, že i v České republice najdou zákonodárci odvahu na srovnání spotřební daně u nafty na úroveň benzínu (nejlépe tak, aby byla u benzinu stejně nízká jako u nafty), aby nebyla část populace zvýhodňována oproti druhé.

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků