V Německu se rekordně propadly prodeje nových vozů

Německý automobilový průmysl hlásí dramatický pokles prodejů nových osobních vozů. Za první čtvrtletí letošního roku se prodalo 720 000 nových osobních vozů, což je o 10 procent méně, než v minulém roce.

Svaz automobilového průmyslu tento pokles částečně přikládá zvýšené dani z přidané hodnoty, kterou německá vláda zavedla od nového roku. Zákazníci si tak koupili raději vůz ke konci loňského roku, aby ušetřili.

Dalším důvodem propadu v prodejích má být vyčkávání zákazníků na nové modely. Ovšem všechny silné automobilky své klíčové novinky již představily a delší dobu prodávají, resp. další a další modely jsou neustále představovány v takovém tempu, že by na ty nové šlo čekat donekončna.

V čem se automobilovému průmyslu dařilo byl export. Automobilky zvýšily meziročně vývoz o solidních 12 procent na 1,2 mil. nových automobilů.

TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

Peugeot 508 GT PureTech 225

Peugeot se ve střední třídě rozhodl k opravdu radikálnímu kroku. Je to lék na umírající segment, nebo už zašli příliš daleko?

10.  11.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Mercedes-Benz S 560 kabrio: Bez střechy až do posledních paprsků

Mercedes-Benz S 560 kabrio

S faceliftem Mercedesu třídy S přišly na řadu i verze kupé a kabriolet. Testování sice připadlo na říjen, nemáte ale jediný důvod k obavám.

6.  11.  2018 | Milan Lažanský | 15 příspěvků
Minitest Ford Kuga 1.5 EcoBoost ST-Line: Důstojné stáří

Ford Kuga 1.5 EB ST-Line (minitest)

Ačkoli je Kuga průběžně modernizována, nic to nemění na skutečnosti, že patří k nejstarším SUV na trhu. Má ve svém věku, a navíc s malým benzínovým čtyřválcem pod kapotou, ještě co nabídnout?

5.  11.  2018 | Miro Mihálik | 17 příspěvků