V Německu se možná bude za silnice platit minimálně 10 eur

V Německu se možná bude za silnice platit minimálně 10 eur

Od roku 2016 možná budou nejen dálnice, ale i všechny ostatní silnice v Německu zpoplatněny. Zaplatí Němci, zahraniční turisté a dokonce i motorkáři. Platit budou všichni. Ministr dopravy Alexander Dobrindt tomu říká "poplatek za infrastrukturu".

Dříve se předpokládalo, že platit budou jen zahraniční turisté za použití dálnic, ale nakonec bylo rozhodnuto, že se peníze z kapes vysají úplně všem. Cena se bude vypočítávat podle objemu motoru, vypouštěných emisí, typu paliva, stáří vozu a také podle aktuální daně.

Chtěli se prodanit k ekologii, skončili s nejvyššími emisemi v EU

Chtěli se prodanit k ekologii, skončili s nejvyššími emisemi v EU

Auto registrované v Německu musí platit silniční daň a ta bude od poplatku odečtena, takže domácí řidič zaplatí ve výsledku stejně. Jenom část peněz půjde přes dálniční známku a druhá část přes silniční daň. Průměrná sazba je prý kolem 88 eur (2420 korun), ale třeba oblíbený dvoulitrový diesel zaplatí ročně v přepočtu necelé tří tisíce korun.

Na německých dálnicích 120 km/h? Podle SPD to zvýší bezpečnost

Na německých dálnicích 120 km/h? Podle SPD to zvýší bezpečnost

Zahraniční návštěvník to bude mít trochu jednodušší. Za desetidenní známku zaplatí deset eur (podle dnešního kurzu zhruba 275 korun) a za dvouměsíční dvacet eur (550 korun). Roční známka se má prý také vypočítávat podle modelu, jakým budou platit Němci. Minimální sazba má být 24 eur, maximální zhruba 150 eur.

Alexander Dobrindt chce zavést placení od 1. ledna 2016, ale návrh ještě musí schválit parlament a už proti němu bojují jak doma v Německu, tak i v Nizozemsku a Rakousku, kde ho označují za diskriminační vůči zahraničním návštěvníkům a prý ho dají k soudu.

Titulní foto: Wikipedia

Minitest Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD: Důvod, proč MPV nesmí zemřít

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD (minitest)

Rostoucí zájem o crossovery a SUV už v nedávné minulosti poslal na odpočinek dva velikány segmentu MPV. Jak ale dokazuje stále prodávaný Seat Alhambra, tyto vozy jsou stále potřeba.

22.  2.  2018 | Jan Mička | 5 příspěvků
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků