V Německu se možná bude za silnice platit minimálně 10 eur

V Německu se možná bude za silnice platit minimálně 10 eur

Od roku 2016 možná budou nejen dálnice, ale i všechny ostatní silnice v Německu zpoplatněny. Zaplatí Němci, zahraniční turisté a dokonce i motorkáři. Platit budou všichni. Ministr dopravy Alexander Dobrindt tomu říká "poplatek za infrastrukturu".

Dříve se předpokládalo, že platit budou jen zahraniční turisté za použití dálnic, ale nakonec bylo rozhodnuto, že se peníze z kapes vysají úplně všem. Cena se bude vypočítávat podle objemu motoru, vypouštěných emisí, typu paliva, stáří vozu a také podle aktuální daně.

Chtěli se prodanit k ekologii, skončili s nejvyššími emisemi v EU

Chtěli se prodanit k ekologii, skončili s nejvyššími emisemi v EU

Auto registrované v Německu musí platit silniční daň a ta bude od poplatku odečtena, takže domácí řidič zaplatí ve výsledku stejně. Jenom část peněz půjde přes dálniční známku a druhá část přes silniční daň. Průměrná sazba je prý kolem 88 eur (2420 korun), ale třeba oblíbený dvoulitrový diesel zaplatí ročně v přepočtu necelé tří tisíce korun.

Na německých dálnicích 120 km/h? Podle SPD to zvýší bezpečnost

Na německých dálnicích 120 km/h? Podle SPD to zvýší bezpečnost

Zahraniční návštěvník to bude mít trochu jednodušší. Za desetidenní známku zaplatí deset eur (podle dnešního kurzu zhruba 275 korun) a za dvouměsíční dvacet eur (550 korun). Roční známka se má prý také vypočítávat podle modelu, jakým budou platit Němci. Minimální sazba má být 24 eur, maximální zhruba 150 eur.

Alexander Dobrindt chce zavést placení od 1. ledna 2016, ale návrh ještě musí schválit parlament a už proti němu bojují jak doma v Německu, tak i v Nizozemsku a Rakousku, kde ho označují za diskriminační vůči zahraničním návštěvníkům a prý ho dají k soudu.

Titulní foto: Wikipedia

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků