Končím s těmito stránkami,jelikož pan Ondrašík a další se vyznačují svým záporným postojem vůdči dieselům a jsou naprosto neobjektivní.Jejich hlava je dočista prázdná a jejich místo je na klinice v Bohnicích.Stačí si přečíst hodnocení jakého koliv diesela a je každému jasné,že i 1,2HTP je lepší nežli cokoli co jen trochu zavání naftou!Jděte s tím někam,nebudu svou přítomností sponzorovat partu navoněných blbečků co nic nedělaj a jednou týdně se svezou nějakým zapůjčeným vozem a hodnotěj to či ono negativně když jim doma smrdí stará škodovka.Připadá mi to tu jako redakce deníku BLESK v motoristickém vydání.Takhle se živit je paráda,zkuste se zamyslet pánové a začněte se živit jako slušný lidi,autům rozhodně nerozumíte!!!!!!!!!!!!!
Tak neviem, z akeho roku p. Ondrasik cerpal vizie ohladom tzv. ekologickej dane... Faktom je, ze ekologicka dan v Nemecku uz niekolko rokov existuje. Vola sa Kfz-Steuer a pri jej plateni sa zohladnuje emisna norma, ktoru auto plni (Euro IV su do konca buduceho roku oslobodene od dane, zato auto bez katalyzatoru plati "ako mourovate") a zdvihovy objem (vacsi motor viac znecistuje prostredie -> vyssia dan). Zaroven je danove zatazenie dieslov omnoho vyssie (myslim, ze takmer +100%) ako benzinakov. Takisto existuje oslobodenie od dane pre tzv. "3-litrove auta". Diskusia v Nemecku sa momentalne vedie ohladom danoveho zvyhodnenia aut s filtrom pevnych castic. Takze pan Ondrasik, nabuduce Vas najprv poprosim nastudovat si fakty.
No, ale na druhou stranu mají pořád Němci podstatně levnější naftu jako benzín. U nás taky platí majitelé aut s vyšším objemem několikanásobně více, než majitelé aut s malým, ale ty peníze zůstávají pojišťovnám. Kdyby platili všichni stejně (jakože není nikde dokladováno a prokázáno, že tyto auta více bourají), mohly by se tyto peníze použít na něco v rámci ekologie.Kdyby naši poslanci nebyli tupci a nenechali se podplácet pojišťovnami. Zákony navrhují a schvalují oni. Pokud všechny peníze inkasovala kdysi státní Česká pojišťovna, mohl si stát se ziskem dělat co chtěl. Teďka má pouze něco málo z daně ze zisku soukromých pojišťoven.
16V benzin forever.....
Mạng lưới lớn nhất các trung tâm ôtô tại cộng hòa Séc bắt đầu hoạt động từ năm , khi mà ngài , người Úc gốc Séc bắt đầu nhập khẩu xe ôtô từ Mỹ. Lúc đó công ty có tên là . Mạng lưới các trung tâm ôtô hiện nay do công ty cổ phần vận hành; đó là một trong những công ty thành công nhất của thị trường ôtô không chỉ tại Séc mà trên toàn trung Âu.
cung cấp 4000 xe chất lượng và đã qua kiểm nghiệm thuộc các chủng loại và nhãn hiệu khác nhau trên toàn bộ mặt bằng có diện tích . Công ty đã có 250 000 khách hàng hài lòng mua xe tại đây. Hàng tháng cty bán ra khoảng 3500 xe và với số lượng này chiếm hơn 1/5 thị trường ôtô cũ tại Séc.
Khách hàng đặc biệt đánh giá phong cách phục vụ chuyên nghiệp và chất lượng, các dịch vụ cao cấp trên thị trường Séc. Một trong những ưu thế là việc bảo đảm về nguồn gốc hợp pháp của xe, mặc dầu đã qua kiểm nghiệm xe khắt khe cty vẫn bảo đảm 100% hoàn trả tiền cho khách hàng trong trường hợp xẩy ra bất trắc. Cty còn cung cấp hàng loạt các dịch vụ khác như trả góp thuận lợi, trả góp tái hồi, thanh toán thế chấp, vay lãi ngân hàng, bảo hiểm xe, các dịch vụ kéo và vận chuyển xe v.v...
Công ty nhận thấy thành công của mình được xây dựng trên cơ sở lòng tin của khách hàng. Vì vậy công ty chú trọng vào phong cách làm việc chuyên nghiệp của nhân viên theo nguyên tắc đạo đức. Mục đích cao nhất của công ty là sự hài lòng lâu dài của khách hàng chứ không phải là lãi xuất tức thời.
ešte by som dodal že: phong cách làm việc chuyên nghiệp của nhân 153000 viên theo nguyên tắc đạo đức. Mục đích cao nhất của công ty 7,5 là sự hài lòng lâu dài của khách hàng chứ không phải là lãi xuất...
Moje rec.Lip bych to nenapsal.
Není třeba vymýšlet kdovíjaké experimenty. Stačí zvednout spotřebku z nafty 5 Kč nad úroveň benzinu, čímž by byla nafta asi tak o 8 Kč dražší než benzin a bylo to to přílišné rozšiřování dieslů myslím vyřešeno. Rozdíly ve spotřebě už se těď beztak zmenšují (oproti době před cca 5ti lety). Něco zakazovat (osobní diesely) by nebylo zrovna moudré.... Ale zdanit ty smraďochy a ničitele silnic (=kamiony).
Ja myslim, ze najlepsie by bolo snazit sa "vymysliet" co najskor iny druh energie a doviest ho do uspesneho pouzivania. Potom by sa problem lahko vyriesil.
problém je, že když zdražíš naftu, automaticky zdražíš skoro vše další ( vše se musí nějak dopravovat ) já bych to viděl spíše na to, zdražit výrazně naftové osobáky jako celek a lidem, kteří tuní ty své turboropáky nasekat na prdel
a na auta, ktery STK projdou i kdyz by nemela Pepa
No myslím, že zrovna tohle nebude v Německu ten největší problé. V ČR je to samozřejmě katastrofa....
Zdravím všechny, nevěšte hlavu, redakce tohoto servru dlouhodobě neví co píše. V čele s panem "odborníkem" Jandou se ani nedivím. Pouze papouškujou články ze světa, žádná vlastní invence. Je to jinak než se píše. Týká se to aut kamionů, autobusů. Hlavně diesly prodávané za poslední dva roku mají v 95% lepší emise než benzín. Všiml jsem si že tady někdo nadával na to že celý den čichá TDI a Avie. Nějakej debil co jezsí nějakým rádoby silným 10 let starých benzínem. Ono když v benzínáku dáte plnej plyn, tak taky není mez čichat spálenej benzín, ten je cítit víc než nafta. Nevěřte všemu co se píše, kort tady. Michal PS: kdyby mi chtěl někdo napsat tak na: miguel.praha@seznam.cz
On je zasadni problem v mereni emisi jedna se o to ze diesel v ustalenem rezimu behu ma velmi nizke emise ovsem pri zatezi se tyto emise zvysuji mnohem vice nez u benzinu. Takze diesel splnujici normy EURO 4 pri zatezi nesplnuje snad ani EURO -1.
ja ti nevim ale ten tvuj novy diesel ma uplne stejny emise jak ten starej po dvou letech pouzivani a pravda je ze TDi neplni po dvou letech emisni normy zdaleka (mozna nektery ano ale je to minimum)a nemluve po slavnem chiptuningu jel jsi za nejakym takovym dieslem ? tak potom mluv kdyz tomu da plnej kotel a vyfoukne vsechny ty saze z vyfuku to neudela ani moje stara vectra takovy bordel
Pokud pororvnas benziny a diesly stejneho roku vyroby, tak benziny mely a maji vyrazne lepsi emise nez diesly
Obrovskou část Německého HDP tvoří výroba aut a největší zisk a největší komparativní výhodu ve srovnání s Asiaty mají Němečtí výrobci z nafťáků. Tlak na vládu z této strany bude určitě obrovský. A navíc Němci milují auta (a mimo jiné i svá TDI) víc než ekology. Takže politik, který by ty sankce prosazoval by byl odepsaný. Vzpomeňte, jak zeleným spadly preference na polovinu když jenom naznačili, že by drasticky zvýšili daň na benzín.
nemely by se zakazovat, jen zrovnopravnit - danit dle emisi, cili at si firma klidne provozuje svou 40 let starou avii, ktera dymi ze neni ani videt, pokud si to zaplati - timhle se zcela prirozene stav zreguluje, kdyz se neco zakaze, budeme tam kde jsme - vyjimky, razitka za flasku apod.
jak se soudruzi v EU starají o nové auta a staré je vůbec nezajímají. Kdo máte konkrétní data, mohli by jste sem prosím dát, kolik toho vyprodukuje nejrozšířenější staré auto Š120 v odpovídajícím stavu ve srovnání s dieselem a benzínem Euro4 ? Se starýma autama se stejně nic dělat nebude, to by se dotklo lůzy a kdo by pak volil naší KSCSSD vládů?
s tímto souhlas, ALE: je třeba taky vzít v úvahu, že nějaký děda s 20 let starou š 120 najede za rok 3-4 000 km a "nové" auto s nějakým obchodním zástupcem nalítá za rok třeba 30-40, nebo i 50 000 km - pak se CELKOVÉ MNOŽSTVÍ jeví trochu jinak, (třeba tak, že v důsledku výše popsaného, to znamená, že š120 je v poměru najetých km k přírodě mnohem šetrnější)
bohuzel ani v takovem pomeru setrnejsi neni...
otazka ci je ci by sa nemala prestat umelo navysovat cena benzinu! a nie zakazovat naftaky. az bude stat benzin 2kcs budeme mat vsetci velke benziny
Ano normy by mely byt naprosto stejne, prece nebudu zvyhodnovat diesel, ktery dostane mnohem benevolentnejsi normy, zdaleka by nebyla vyhoda dislu tak velka, kdyby benziny nemuseli plnit narocnejsi normy... No, ale je dobre ze se nad timj konecne nekdo zamyslel, vymytit stare dizly (vč nakladaku) a pak bych hned podrobil velmi dukladne kontrole firmy zabyvajici se chipovanim motoru. pohled na passat v TDI , o kterem se jen mohu domnivat, ze je to passat¨, jelikoz na neho pres oblak nevidim je dosti neradostny, ale casty
Muze mi nekdo rict, v cem se normy pro diesely a benziny lisi? Naivne jsem se domnival, ze jsou stejne ...
CO HC HC+NOx NOx PČDiesel:Euro 3 0.64 - 0.56 0.50 0.05Euro 4 0.50 - 0.30 0.25 0.025BenzínEuro 3 2.30 0.20 - 0.15 -Euro 4 1.00 0.10 - 0.08 -
Průser všech norem je, že se emise motorů měří bez zatížení. Ropák na volnoběh vůbec nekouří, jen nepříjemně smrdí. Když ale vyrazí z křižovatky ropák vedle benziňáku, tak je v emisích rozdíl velmi viditelný (očima). K tomuto by měla vzniknout metodika a do provozu by u výrobců měly být schvalované jen motory, které splňují normy při zatížení.
Jsi opravdu fundovany odbornik. Diesly se prave meri pri zatizeni a to az do prebehovych otacek,troubo. Kup si radeji kolobezku.
Ano, normy by mely byt stejne. Ale nejen bez ohledu na druh paliva, ale i na rok vyroby!
To by ovšem znamenalo, že starší auta by musela být vyřazena z provozu v okamžiku, kdy vstoupí v platnost nová emisní norma, což je pravděpodobně nerealizovatelné. Lepším řešením by bylo zavedení ekologické daně. V konečném důsledku by to mělo pravděpodobně stejný dopad, nicméně občanům by zůstala alespoň nějaká svoboda volby.
Ano, to je take moznost.A nebo by to mohlo klidne byt tak, jak rikam ja - pro vsechny stejne norma. Ale ta norma by byla mirnejsi, nez ta soucasna. Proste by se system zmenil tak, ze by sice normy byly mirnejsi, ale platily by pro vsechny stejne.Napriklad by se reklo, ze do roku 2008 staci mit Euro2, do roku 2012 Euro3, do 2016 Euro4 a do 2020 Euro5. Po danem roce by jiz auto s nizsi normou nesmelo byt provozovano.Lide, kteri si kupuji nova auta by stale meli motivaci kupovat si auta s normou vyssi, nez je ta aktualne pozadovana, protoze take chteji, aby to auto po 3-4 letech bylo jeste prodejne. A prodejne bude tehdy, kdyz bude moci jeste v pohode slouzit druhemu a tretimu majiteli. Bylo by to i socialne stravitelne, protoze na Euro2 staci mit i auto starsi deseti let a takova ojetina je levna. Proste by jen zmizela VSECHNA auta bez katalyzatoru.
A nebo jeste jedna moznost: proc toto nenechat na samospravach?Na jednu stranu slysime, ze prazaci maji dvojnasobny prumerny plat oproti zbytku republiky a na druhou stranu slysime, ze v Praze je velmi spatne ovzdusi.Tak necht ma magistrat (a kazda obec) pravo rict, co k nim smi a co ne. Staci zavest novou dopravni znacku, ktera bude rikat, jake minimalni "euro" je pro vjezd nutne. Cili treba znacka "zakaz vjezdu vsem s nizsi normou, nez euro3".Ekologickou dan jako takovou vidim jako problematickou - a to proto, ze sice pokutuje viniky, ale neodskodnuje postizene. K cemu mi je, ze Avie zaplati vysokou ekologickou dan, kdyz ty penize shrabne stat a prosustruje je? K nicemu mi to neni - naopak - Odkolek mi zdrazi rohliky.
S tím dopadem ekologické daně máte bohužel pravdu. V některých zemích na to jdou opačně a těm, co si koupí ekologická vozidla daně refundují.Co se týká místní samosprávy, tak ta tuto možnost samozřejmě má, alespoň v Estonsku, kde žiji. Momentální výhody ovšem zahrnují jen parkování zdarma v modré zóně v centru, pokud má vozidlo hybridní či elektrický pohon. Diskutuje se též o tom, že by tato vozidla měla možnost využívat jízdní pruhy určené pro MHD a eventuálním zákazu vjezdu pro vozidla nesplňující zatím přesně neuvedené EURO v hodinách dopravní špičky, ovšem tato debata vzhledem ke komunálním volbám poněkud utichla. Někteří voliči jsou bohužel na takovéto zákazy alergičtí.
Ano nutne jsou stejne normy pro benzinove i dieselove motory.
Sakra, doufam, že nejsou 3.0 benzínový motory taky moc škodlivý No zakázat by měli hlavně ty 20 let starý diesely a hlavně náklaďáky. Beztak to ani nevyjede kopec a člověk se za tim musí sr***
To příjde jako pěkná kravina, nový nafťáky jsou ekologičtější než některý benzínový. Jednak emise CO2 jsou už v současný době u moderních nafťáků mnohem nižší, nehledě na to, že spotřebují méně paliva. A s těma pevnejma částicema to taky neni tak hustý, a ty filtry jsou pěkně na p..u. Viděl jsem o tom reportáž a tam bylo, že filtry pevných částic jsou vlastně kontraproduktivní, protože zachytí jenom "větší" částice, který nejsou pro člověka nebezpečný, protože se nedostanou hluboko do plic, pro člověka jsou nebezpečný jenom ty "malý" částice, protože se dostanou hluboko do plic. A problém je ještě v tom, že pokud nemá nafťák filtr, ty malé částice se navážou na ty velké a tudíž nejsou škodlivý, jenomže když tam je filtr, tak odfiltruje ty velký a ty malý se nemají na co vázat, takže je to vlastně ještě horší než bez filtru. A ještě jedna věc, aby ty pevný částice byli pro člověka škodlivý musel by asi každý den doslova inhalovat přímo z výfuku...
nový nafťáky jsou ekologičtější než některý benzínový ???Dokud neotocis klickem v zapalovani.
Hele ty chytroline.U ropaku nejde o CO, ale o NO, coz je mnohem horsi.A kazdej ropas coudi tohle zavsiveny uhli, ktery je rakovinotvorny a buhvi co jeste.
Emise CO2 o škodlivosti nevypovídají, sám ho vydechuješ. Dokonce vzniká i při kynutí těsta! Navíc to "mnohem nižší" je zavádějící, rozdíl tak veliký není - zato v ostatních měřených veličinách je na tom diesel mnohem hůře a to mnohonásobně.
S pevnymi casticemi je ten problem, ze skodi vic, nez benzinove exhalace (moedernich motoru, nebavme se o trabantech). Maji vic skodlivych ucinku, krome tech vami popsanych je to napr. efekt na pylova "zrna" - pevne castice narusuji jejich pouzdro a delaji z nich silne alergeny (staci odjet na cas z Prahy a hned je cloveku lip).Mimochodem, bezolovnaty benzin je zdravi skodlivejsi nez olovnaty a duvod pro prechod na bezolovo byl ve skutecnosti ekonomicky (vyssi zisky, prekvapive), to by bylo na samostatnou diskusi, co. Uz aby byly palivove clanky apod.
bezol. benz. - to by me celkem zajimalo, nebyl by nekde odkaz na detaily?
Hodnota emisi CO2 je uplne zavadejici, protoze tenhle plyn neni vubec toxicky a kouka se na nej jen z toho duvodu, ze v nekterych zemich EU (GB) se podle nej (nelogicky) rozlisuje ekologicka dan z auta...
Toxicky neni, ale globalne je jednou z nejvetsich casti prispivajicich ke sklenikovemu efektu a jeho nejvetsi produkce pochazi bohuzel z osobni dopravy, nikoliv z nakladni, ani z energetiky, chemickeho prumyslu atd... viz. dokumenty OECD a projekce vyvoje v budoucnu...takze to je relevantni tema se zabyvat jeho emisemi a to zejmena u osobnich vozidel. Spotreba paliva neni vsechno a urcite ne absolutne smerodatna. Vetsi efektivnost vyuzivani stejne bude pohlcena vyssim tempem rustu spotreby fosilnich surovin. Takze rustu spotreby paliv obecne se stejne nevyhneme, naopak, narust bude jeste mnohem silnejsi u rozvojovych zemi, ktere to potahnou jeste vice nahoru. Obecne je dulezitejsi hledat jine zdroje energie umoznujici vyrovnanou bilanci CO2, protoze to ma o mnoho vetsi dusledky nez spotreba paliva mensi o litr na sto u jedne rady motoru. Tohle neni o tom nekomu neco zakazovat, ale je to o tom stejnem, jako bylo zakazani bezneho uzivani olovenych trubek na vodu a azbestu na strechu ne proto, ze nerezavi, atd., ale proto, ze kvuli tomu chcipa vice lidi, nebo to ma prilis velke dopady. Je to dusledek vyvoje a poznani v case. Uz me ta demagogie okolo pokrivebwho trhu EU co se tyce dieselu pekne stve. Hodne se jen placa - fakta zna malokdo a nevic rvou bejvaly komousove...
No,ono když jezdíš celý den za TDI,Aviema a kdoví čím ještě po městě a nemáš vnitřní cirkulaci,tak je vlastně inhaluješ furt.
Tak tak, pane Ondrašíku, zakažte provoz osobních aut na naftu. Potom nějaký pan chytrý dostane nápad zakázat nákladní auta, vždy't se přece všechno můje dopravovat dráhou, ne? (Jako místo nafty může všechno jezdit na benzín...) Ale to potom někdo může dostat nápad zakázat supersporty, SUVčka a kabriolety, vždyť jsou přeci k ničemu!!! A potom už můžete zakázat všechno.....a jsme zpátky tam kde jsme byli. Takže, s tím zakazováním opatrně (nebo jste snad člen KSČM či ČSSD, ti rádi zakazují a přikazují...)?!
Nechápu, co s tím má společného pan Ondrašík ...
Peto, klid. Zakazat supersporty a SUV je uz otazka jen par let..Tak si radeji nic takoveho neporizuj..aby jsi pak zase hloupe nenadaval..
ale no tak, vždyť je to jen úvaha, psaná s nadsázkou....
...ale s hodně racionálním podtextem....nejlépe zakázat lidstvo jako celek
Klid,nemusíš to hned tak hrotit.Koupil sis naftu a teď budeš muset platit,chápu,ale nehroť to tak
kdyz je nafta tak nevyhodna, ze je potreba zavadet drazsi mytne a jinak znevyhodnovat naftova auta, nebylo by jednodussi zvysit spotrebni dan na naftu? Ale to by asi bylo moc jednoduche...
Mno tim by se zdrazila naklani doprava a potazmo vsechno, co je na ni zavisle, takze velka cast sluzeb. To je politicka sebevrazda
Ja myslim, ze jim jde spis (bez ohledu na formulaci v clanku) o vymyceni starych dieselu s vysokymi emisemi (a to zjevne i tech, ktere pres Nemecko "jen projizdeji").
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.