V Německu se chystá hon na naftové motory

V Německu v poslední době sílí hlasy, které jasně hovoří, že by se naftové motory neměly tolik rozšiřovat. Jejich podíl v osobních vozech rok od roku roste a ekologové i zdravotníci z toho mají obavy. I když od roku 2008 budou muset mít všechny nové naftové motory filtr pevných částic, některým to nestačí. Spolková vláda, spolu s dalšími zástupy jednotlivých zemí, hodlají jít ještě dál. V brzké době se zavede více pásem mýtného pro nákladní vozy, kdy větší vozy, které produkují více škodlivin, budou platit větší mýtné. Podobně se mají zavést i pásma pro osobní vozy. Jakási ekologická daň bude placena dle toho, jak jsou auta pro přírodu škodlivá. Celkově se mají naftové motory výrazně daňově a poplatkově zatížit. To má mít za následek, že nebudou tolik výhodné pro zákazníky a ti je nebudou v takové míře kupovat.

Je otázkou, zda by nebylo lepší naftové motory v osobních vozech zcela zakázat (resp. nedělat pro ně žádné výjimky a pokud nevyhoví stejným normám jako benzinové motory, neumožnit vůbec jejich prodej jako např. v několika státech USA), místo velkého množství omezení, které jsou v podstatě k ničemu. Navíc je otázkou, zda by se vlády neměly více věnovat odstraněním starých, nevyhovujících automobilů a také vyvinout větší tlak na zvýšení ekologičnosti i nákladních vozů.

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

16.  12.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků