V Německu bude možné řídit auto již od 17 let

V Německu bude možné řídit auto již od 17 let

Dobrá zpráva pro mladé příznivce čtyř kol, špatná pak pro výrobce čtyřkolových vozítek určených pro řidiče od 15 let a s řidičákem od skupiny Am (např. dealery strojů Aixam): již od Nového roku budou moci sedmnáctiletí Němci řídit běžný osobní automobil. Jde o skutečně progresivní a v době neustále se utahující smyčky okolo krku evropského motoristy ojedinělý jev, byť budou muset teenageři jezdit pod dozorem staršího řidiče.

Před tímto rozhodnutím německé úřady toto opatření pilně zkoušely již od roku 2004 a slibují si od něj pokles počtu dopravních nehod mladých řidičů. Bylo totiž údajně prokázáno, že „doprovázené“ řízení má pozitivní vliv na kvalifikaci mladého řidiče. Podle statistiky ADACu jsou v Německu „horkokrevníci“ ve věku od 18 do 24 let odpovědni za plnou čtvrtinu veškerých dopravních nehod. Mladého řidiče doprovázející osoba musí být starší třiceti let a v jeho držení musí být řidičský průkaz alespoň pět let, navíc na svém kontu nesmí mít více než tři trestné body. Sedět navíc může během svého dozorování i na zadním sedadle. Pokud však bude sedmnáctiletý řidič přistižen bez požadovaného garde, se zlou se potáže.

Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků