V Německu bude možné řídit auto již od 17 let

Dobrá zpráva pro mladé příznivce čtyř kol, špatná pak pro výrobce čtyřkolových vozítek určených pro řidiče od 15 let a s řidičákem od skupiny Am (např. dealery strojů Aixam): již od Nového roku budou moci sedmnáctiletí Němci řídit běžný osobní automobil. Jde o skutečně progresivní a v době neustále se utahující smyčky okolo krku evropského motoristy ojedinělý jev, byť budou muset teenageři jezdit pod dozorem staršího řidiče.

Před tímto rozhodnutím německé úřady toto opatření pilně zkoušely již od roku 2004 a slibují si od něj pokles počtu dopravních nehod mladých řidičů. Bylo totiž údajně prokázáno, že „doprovázené“ řízení má pozitivní vliv na kvalifikaci mladého řidiče. Podle statistiky ADACu jsou v Německu „horkokrevníci“ ve věku od 18 do 24 let odpovědni za plnou čtvrtinu veškerých dopravních nehod. Mladého řidiče doprovázející osoba musí být starší třiceti let a v jeho držení musí být řidičský průkaz alespoň pět let, navíc na svém kontu nesmí mít více než tři trestné body. Sedět navíc může během svého dozorování i na zadním sedadle. Pokud však bude sedmnáctiletý řidič přistižen bez požadovaného garde, se zlou se potáže.

Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

18.  1.  2018 | Radek Pecák | 10 příspěvků
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

16.  1.  2018 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků