V německé studii spolehlivosti aut letos uspěly výrobky z Česka a SR

Prémiové značky, jako například BMW či Audi letos skončily v letošní německé Studii spolehlivosti vozidel organizace JD Power na posledních příčkách žebříčku. V čele jsou naopak korejské a japonské značky.
V německé studii spolehlivosti aut letos uspěly výrobky z Česka a SR

Kia, Hyundai, Toyota, Mitsubishi a Škoda. To jsou značky na prvních pěti místech na letošním žebříčku studie spolehlivosti vozidel v Německu.

Naopak na samotném chvostu se ocitly značky Smart, Audi, Citroën či BMW. Úplně na dně je pak Fiat.

Nejkvalitnější auta dělají ve Stuttgartu, vyplývá z technických prohlídek TÜV

Nejkvalitnější auta dělají ve Stuttgartu, vyplývá z technických prohlídek TÜV

I když automobily se značkou Škoda neovládly žádnou z šesti dílčích kategorií (městská vozidla, malá auta, kompaktní automobily, vozy střední třídy, velká a luxusní auta a kompaktní SUV), posbíraly celkem čtyři umístění na stupních vítězů v jednotlivých kategorií. To je nejvíce ze všech značek. Uspěly modely fabia, rapid, yeti a superb.

Na prvním místě ve své kategorii ovšem skončil vůz vyráběný v továrně Hyundai v Nošovicích - model i30, který zvítězil před Škodou Rapid a Toyotou Auris. Nejlepší ve své kategorii byla také slovenská Kia Sportage. Zbývající první místa obsadily Opely Adam a Insignia, Mercedes-Benz třídy E a Toyota Yaris.

Socialistickou Škodu Rapid řadí v USA mezi nejhorší sporťáky historie

Socialistickou Škodu Rapid řadí v USA mezi nejhorší sporťáky historie

Vozy Kia se jako jediné ze všech zastoupených značek dokázaly s počtem nahlášených závad na sto vozidel dokázaly dostat pod hranici 100. Průměr je přitom 151. Zmíněný nejhorší Fiat měl 228.

Celkem bylo letos hodnoceno 71 modelů a do hodnocení se zapojilo 14 tisíc německých řidičů. 

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 67 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků