V násypu dálnice D47 jsou pneumatiky

Ředitelství silnic a dálnic při jedné z kontrol zvlněného úseku dálnice D47 u Ostravy objevila nevhodný materiál v násypu. Hovoří se o vrstvě starých pneumatik.
V násypu dálnice D47 jsou pneumatiky

„Nyní provádíme detailní expertizu obsahu a původu nově nalezeného odpadu, tentokráte gumové pneumatiky. Jakmile budeme mít k dispozici výsledky, doplníme je do dokumentace pro řešení reklamace se zhotovitelem,“ uvedla dnes na mluvčí ŘSD Nina Ledvinová.

Dálnici postavila společnost Eurovia CS, ŘSD jí chce zvlněný úsek vrátit k opravě. Podle informací místopředsedy Věcí veřejných Tomáše Jarolíma byla při posledních kontrolních výkopech nalezena vrstva uložených pneumatik již v hloubce 1,2 metru pod terénem.

„Jen v jednom výkopu o rozměrech čtyřikrát tři metry bylo odkopáno šest pneumatik,“ uvedl v tiskovém zprávě. Další sonda prokázala využití různorodého odpadu v násypové vrstvě komunikace, a to v rozporu se zadávacími podmínkami a projektovou dokumentací.

Společnost Eurovia pochybení odmítá

Podle ní se sondy dělaly v místech dočasných záborů, která leží mimo hlavní těleso dálnice a v nichž společnost Eurovia CS zajišťovala rekultivaci ploch po dokončení vlastní stavby.

„Vrstva, ve které podle Jarolímova vlastního prohlášení byly údajně nalezeny kusy pneumatik, leží hluboko pod úrovní, do níž Eurovia CS v rámci prací dle projektu zasahovala,“ sdělila Vanda Krčmářová z agentury Bison & Rose, která společnost mediálně zastupuje.

Žaloby přibývají

Podle ní nebyla Eurovia o obsahu nálezů hodnověrně seznámena, proto se k tomu nechce podrobněji vyjadřovat. Na Jarolíma chce však kvůli jeho výrokům podat trestní oznámení pro křivá obvinění.

Společnost Eurovia CS podala 17. února kvůli dálnici D47 žalobu k rozhodčímu soudu při Hospodářské a Agrární komoře ČR. Reagovala tak na dopis Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) z počátku února, které chce stavební firmě vrátit k opravě zvlněný úsek dálnice u Ostravy s tím, že stavba nebyla řádně dokončena a předána.

Zdroj: E15.cz
Ilustrační foto: profimedia.cz
 

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 16 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků