V MotoGP bude od příštího roku nový safety car. Vytvořili ho z BMW M5

BMW bude i v příští sezoně spolupracovat s organizátorem závodní série Moto GP, což je společnost Dorna Sports.

I nadále bude při závodech Moto GP k vidění safety car s logem BMW. Pro příští sezonu bavorský výrobce auto i motocyklů připravil další verzi, která vznikla na základech teprve nedávno představené nové generace vysokovýkonného sedanu M5.

Tento vůz má poprvé v historii pohon všech kol a výkon motoru se dostal na úroveň 441 kW (600 koní). To umožňuje zrychlení z nuly na stovku během 3,4 sekundy. Přenos síly na kola zajišťuje nová osmistupňová převodovka M Steptronic.

BMW oficiálně představuje M5. Poprvé v historii jako čtyřkolku

BMW oficiálně představuje M5. Poprvé v historii jako čtyřkolku

Přestavbu sériového BMW M5 si vzala na starost ruční manufaktura v Garchingu. Použito bylo přitom mnoho dílů BMW M Performance. Mezi ně tedy patří například nástavce prahů, zadní difuzor, zadní spojler nebo maska chladiče. Vůz také dostal sportovní výfukový systém z titanu s karbonovými koncovkami. Například ale spojler na spodní straně předního nárazníku je prototyp vyrobený speciálně pro pro BMW M5 Moto GP Safety Car.

Uvnitř pak jsou sportovní sedačky z modelu M4 GTS a ovládání  ploché světelné lišty na střeše.

Na design vozu i jeho zajímavé detaily se podívejte v následující fotogalerii:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Minitest BMW 230i Cabrio: Nastal čas se rozloučit?

BMW 230i Cabrio (minitest)

Kompaktní rozměry, zadní pohon, čtyři místa k sezení a stahovací střecha – to je kombinace, na kterou dnes narazíte pouze u BMW. Benzinový dvoulitr s výkonem 185 kW dvojkovému kabriu pasuje jako ulitý!

dnes | Jan Mička | 3 příspěvky
TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

16.  8.  2018 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků