V martinskom závode Volkswagenu rozšíria výrobu

V poslednom období sa na Slovensku s budovaním a rozširovaním fabrík roztrhlo vrece. Automobilový priemysel naberá na obrátkach, PSA a Kia zvyšujú výrobu a pozadu nezostane ani martinský Volkswagen.

Ten sa síce nešpecializuje priamo na výrobu áut, ale jeho starosťou sú komponenty podvozkov a prevodoviek. Až 90% celej produkcie pritom závod exportuje do iných krajín, napríklad Nemecka, Španielska alebo Portugalska.

Prioritou do budúcnosti je výroba kompletných prevodoviek, nielen jednotlivých dielov. V tomto smere však bude mať rozhodujúce slovo materský Volkswagen, ktorého budúcoročné investície do závodu dosiahnu cca 14 miliónov Eur (540 mil. Sk). Prácu v ňom si nájde ďalších zhruba 100 zamestnancov a vedenie fabriky sa pokúsi aj o kooperáciu s ďalšími slovenskými aj zahraničnými firmami.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků