V martinskom závode Volkswagenu rozšíria výrobu

V poslednom období sa na Slovensku s budovaním a rozširovaním fabrík roztrhlo vrece. Automobilový priemysel naberá na obrátkach, PSA a Kia zvyšujú výrobu a pozadu nezostane ani martinský Volkswagen.

Ten sa síce nešpecializuje priamo na výrobu áut, ale jeho starosťou sú komponenty podvozkov a prevodoviek. Až 90% celej produkcie pritom závod exportuje do iných krajín, napríklad Nemecka, Španielska alebo Portugalska.

Prioritou do budúcnosti je výroba kompletných prevodoviek, nielen jednotlivých dielov. V tomto smere však bude mať rozhodujúce slovo materský Volkswagen, ktorého budúcoročné investície do závodu dosiahnu cca 14 miliónov Eur (540 mil. Sk). Prácu v ňom si nájde ďalších zhruba 100 zamestnancov a vedenie fabriky sa pokúsi aj o kooperáciu s ďalšími slovenskými aj zahraničnými firmami.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 38 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků