V martinskom závode Volkswagenu rozšíria výrobu

V poslednom období sa na Slovensku s budovaním a rozširovaním fabrík roztrhlo vrece. Automobilový priemysel naberá na obrátkach, PSA a Kia zvyšujú výrobu a pozadu nezostane ani martinský Volkswagen.

Ten sa síce nešpecializuje priamo na výrobu áut, ale jeho starosťou sú komponenty podvozkov a prevodoviek. Až 90% celej produkcie pritom závod exportuje do iných krajín, napríklad Nemecka, Španielska alebo Portugalska.

Prioritou do budúcnosti je výroba kompletných prevodoviek, nielen jednotlivých dielov. V tomto smere však bude mať rozhodujúce slovo materský Volkswagen, ktorého budúcoročné investície do závodu dosiahnu cca 14 miliónov Eur (540 mil. Sk). Prácu v ňom si nájde ďalších zhruba 100 zamestnancov a vedenie fabriky sa pokúsi aj o kooperáciu s ďalšími slovenskými aj zahraničnými firmami.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků
Minitest Ford Focus 1.5 EcoBlue: Jízdně extra třída. Ale co uvnitř?

Ford Focus 1.5 EcoBlue (minitest)

Focus s přibývajícími generacemi postupně ztratil své postavení řidičsky výjimečného vozu, ve svém nejnovějším provedení však opět dostal prvotřídní podvozek. Jak do toho zapadá diesel a automat?

7.  10.  2018 | Miro Mihálik | 32 příspěvků