V loňském roce neprošlo přes STK deset procent vozů

Deset procent řidičů, kteří v loňském roce navštívili Stanice technické kontroly (STK), odešlo s prázdnou, protože jejich vůz byl shledán jako nezpůsobilý a tedy tzv. neprošel technickou. V loňském roce navštívilo 302 pověřených stanic 1,87 mil. vozů, z nichž bylo 1,5 mil. osobních. Z tohoto počtu neprošlo přes STK více než deset procent vozidel, které byly ohodnoceny jako nezpůsobilé, popř. dočasně způsobilé.

V letošním roce se čeká ještě větší neúspěch, protože samotné STK budou přísněji hlídány a bude zaveden nový systém kontrol, který má minimalizovat falšování prohlídek. Všechny stanice budou napojeny na centrální databázi, ze které mohou pověřené orgány kdykoli čerpat informace a také budou tyto údaje používat při případných kontrolách. Novinkou bude také nutnost přikládat k protokolu o prohlídce fotografii vozu, protože velmi často se stává, že auto se na STK ani nedostaví a donesou se pouze potřebné dokumenty a celá prohlídka se zfalšuje.

Po zavedení nového systému kontroly se očekává výrazný úbytek podvodů, byť očekávat, že si český kutil nenajde cestu, jak toto obejít, nelze. Každopádně by se počet neúspěšných prohlídek měl zvýšit. Tento krok má také přimět majitele starých a často nebezpečných vraků k jejich likvidaci a pořízení si modernějšího, bezpečnějšího a často i ekologičtějšího vozu.

V mnoha směrech absurdní nový systém dohledu nad STK jsme komentovali již loni.

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků