V loňském roce bylo objeveno nejméně nových ložisek ropy od roku 1952

V loňském roce bylo objeveno nejméně nových ložisek ropy od roku 1952

Relativně nízké ceny ropy, pokud je srovnáme s hodnotami před několika lety, nemotivují ropné společnosti provádět důkladnější průzkum při hledání nových zásob a ložisek. Neinvestují do nových metod a využívají pouze levnější tradiční způsoby extrakce ropy ve snáze dostupných lokalitách.

I to je důvod, proč bylo v roce 2015 nalezeno mimo Spojené státy „pouze“ 2,8 miliardy barelů nové ropy. To je nejméně od roku 1952. Nyní svět těží zhruba 96 milionů barelů ropy denně, takže nově nalezená ložiska by pokryla aktuální světovou těžbu jen na necelý měsíc.

Ropa mírně zdražuje. Kdo ale vydělává (a prodělává) na levné ropě?

Ropa mírně zdražuje. Kdo ale vydělává (a prodělává) na levné ropě?

Svůj podíl na tom má i fakt, že Spojené státy hojně využívají povrchovou těžbu z ropné břidlice a ta pokrývá velkou část americké poptávky po ropě. Jen v USA je podle odhadu více než 50 miliard barelů ropy obsaženo v břidlici.

Problém ale je, že při současných cenách ropy se těžba z břidlice moc nevyplácí a vlastně je ztrátová, takže se i americké těžební společnosti věnují spíše tradičním ložiskům. Otázkou zůstává, zda se za několik let neprojeví nedostatek nových nalezišť a metod na poklesu těžby ropy.

Celému světu prý zbývá ropa už jen na 53 let

Celému světu prý zbývá ropa už jen na 53 let

Od konce roku 2013 navíc tradiční těžba trvale převyšuje světovou poptávku a teprve nyní, co některé státy kartelu OPEC omezily těžbu, se pomalu objem spotřebované a vytěžené ropy vyrovnává. Nyní se denně vytěží o asi 0,5 milionu barelů více, než kolik celý trh potřebuje. Zajímavé také je, že světové rafinerie jsou schopné denně zpracovat necelých 80 milionů barelů ropy.

TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

Peugeot 508 GT PureTech 225

Peugeot se ve střední třídě rozhodl k opravdu radikálnímu kroku. Je to lék na umírající segment, nebo už zašli příliš daleko?

10.  11.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Mercedes-Benz S 560 kabrio: Bez střechy až do posledních paprsků

Mercedes-Benz S 560 kabrio

S faceliftem Mercedesu třídy S přišly na řadu i verze kupé a kabriolet. Testování sice připadlo na říjen, nemáte ale jediný důvod k obavám.

6.  11.  2018 | Milan Lažanský | 15 příspěvků
Minitest Ford Kuga 1.5 EcoBoost ST-Line: Důstojné stáří

Ford Kuga 1.5 EB ST-Line (minitest)

Ačkoli je Kuga průběžně modernizována, nic to nemění na skutečnosti, že patří k nejstarším SUV na trhu. Má ve svém věku, a navíc s malým benzínovým čtyřválcem pod kapotou, ještě co nabídnout?

5.  11.  2018 | Miro Mihálik | 17 příspěvků