V Londýně se bude jezdit maximálně 32 km/h. Je to bezpečnější

Tom  |  16. 05. 2016 10:19

A nebude bezpečnější když auta budou stát a všichni půjdou pěšky? Koukám že idioti jsou i v Británii...

Odpovědět  |   | 
*76Hfx652jGS76  |  16. 05. 2016 15:39

Nebude. Chodec to muze do stojiciho auta napalit. Jsem si zcela jisty, ze se najde dobrak, ktery si zalozi karieru na reseni takoveto situace.

Odpovědět  |   | 
space  |  16. 05. 2016 10:37

30 km/h, to mě ještě trojka nepobere. To bude opravdu ekologické...

To ať si tam do jízdních pruhů rovnou natáhnou rolety s hřeby a chodí tam srát psi...

Odpovědět  |   | 
kopol  |  16. 05. 2016 10:50

Maximalna rychlost bude nasledne obmedzena na rychlost dosahovanu beznou tavou v karavane.

Allahu Akbar!

Odpovědět  |   | 
řidič  |  16. 05. 2016 19:01

No, hlavně aby to řekli Usianu Boltovi, nebo se po Londýně proběhne a dostane flastr

Odpovědět  |   | 
Martin  |  16. 05. 2016 11:16

A před každým autem běžec s vlaječkou volající: "Pozor, automobil!"

Odpovědět  |   | 
Sarcasticus  |  16. 05. 2016 14:58

Pokud je již v Londýně více aut než chodců, možná by to bylo vhodné prohodit. Tedy před každým chodcem by se pohyboval "běžec s vlaječkou" a křičel by "pozor, chodec" pokud možno tak hlasitě, aby to slyšeli i řidiči v autech a aby to přehlušilo hluk velkoměsta.

Odpovědět  |   | 
Míra  |  16. 05. 2016 11:28

No, určitě mají i studie o vlivu na kvalitu ovzduší.
Prostá matematika říká, že jestliže se rychlost sníží na 60 %, tak se o 67 % prodlouží doba jízdy, tedy auta budou smrdět o 67 % času déle. Bude to sice bezpečnější, ale všichni si to mnohem víc "užijí".
Jsem zvědavý jaká omezení budou zavádět pak, až zjistí o kolik jim zase stouplo znečištění vzduchu. Nejspíš auta zakážou úplně, protože jim z toho vyjde, že čím víc se snaží o zlepšení, tím horší to je

Odpovědět  |   | 
Míra  |  16. 05. 2016 11:33

A to jsem ani nemluvil o snížení propustnosti silnic, když auta stráví na silnicí o 67 % víc času.
Silnice tedy nebudou jen smradlavější, ale i ucpanější. A to se vyplatí

Odpovědět  |   | 
řidič  |  16. 05. 2016 18:53

Já bych řekl že kalkulují s tím, že se hodně lidí za takových podmínek na kupování auta vykašle, a o to jim asi jde..

Odpovědět  |   | 
DDT  |  17. 05. 2016 12:54

ale ho.vno, kalkulují s tím, že víc vyberou, pač jezdit 30 autem, je zábava jako stát půl hodiny u stánku na párek...

chtělo by to totálně ignorovat tyhle politické reprezentace současnosti, a jednoduše jim nedat příležitost se realizovat.

Odpovědět  |   | 
kolejdoucí  |  17. 05. 2016 14:35

Problém je, že tohle není tak úplně otázka té politické reprezentace. Tyhle nápady i s nositeli tam zpravidla lezou zadem - prezentují se jako různá občanská sdružení, nalákají na své aktivity spousty podporovatelů, chvíli dělají zajímavé akce a pak tlačí na politiky s tím, že mají obrovskou podporu veřejnosti, že to tedy politikům nažene další body. Jim je úplně jedno, jaký politik to je, oni si prosadí svoje, ale hlavu na špalku za to má někdo úplně jiný. Příště ten politik zvolen nebude, zvolíte (zvolíme) jiného a kolečko se bude opakovat. A když bude provařené jedno sdružení, objeví se nové.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  16. 05. 2016 11:34

Znečištění už není v módě, teď se začínají ohánět bezpečností chodců, cyklistů, dětí, toulavých psů a koček...

Odpovědět  |   | 
Míra  |  16. 05. 2016 11:59

Ono je to jak jsem kdysi psal jinde - aut je tolik, že si s tím nevíme rady. A neexistuje žádné řešení, které by přineslo nějaké zlepšení. Ať jde o bezpečnost, nehodovost, škodlivost pro životní prostředí, nebo jen prostý nedostatek místa, řešení neexistuje. Takže já bych starostou být nechtěl. Situaci s trvalým nárůstem dopravy je nutné řešit, jenže není jak.
Zdá se, že kalitalistický princip neustálého růstu začíná bojovat sám se sebou. Všechno má své hranice.

Odpovědět  |   | 
Driver  |  16. 05. 2016 12:21

Nehledej problémy tam, kde nejsou. Nejprve se chodcům vsugeruje, že mají přednost v okolí přechodů a potom jsou nehody, protože chodec nerespektuje silnici jako vozovku pro auta. Běhá si po silnici, jako by to byl chodník! Protože je ve městě. Aha. Tak co, mám jezdit v městě autem po chodníku? Protože jsem ve městě? .... A je jedno, zda je to Angličan nebo přistěhovalec z druhé polokoule. Chová se tak většina. V Londýně, kdo tam byl, žádný řidič, až na vyjímky, nejezdí tak, aby tohle nepředpokládal, ale to jen v situaci, že chodce na chodníku vidí, pak mu rád zastaví. Jenže jsou případy, kdy chodce nevidí, ten mu tam skočí a je sražen. Typicky mrtvý úhel A sloupku nebo chodec v zákrytu jiného předmětu atd.. Bohužel logické řešení by bylo ty chodce ještě pokutovat za způsobení dopravní nehody a následných výdajů (což je řádově jedna nehoda=200.000kč orientačně) a chodci by se naučili jako účastníci silničního provozu pod kola neskákat. Ale jelikož vedení policie má asi nařízení, neřešit to takto, tak jediné řešení je pokutovat řidiče a když už to nestačí, tak omezí rychlost. Ano, naše civilizace spěje k zániku, protože už se neumí dál vyvíjet a jít kupředu. Toto je názorný příklad. Pokud neumíme ani vyřešit dopravu, tak politiku těžko. Nyní i cyklisté budou muset sledovat tachometry

Odpovědět  |   | 
Míra  |  16. 05. 2016 12:38

Nehledám problémy, jen pozuju realitu. Urbanizace stoupá, ve městech je stále víc lidí a víc aut. Už tolik, že se tam ani nevejdou. Že si to vynutí změny je jasné, ale není jasné jaké. Příjemné bohužel nebudou, takové neexistují.
A 30 km/h je pro cyklistu pořád hodně. Tak rychle jede fakt málokdo a ve městě nejspíš nikdo.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  16. 05. 2016 12:48

Třicítkou na kole ve městě? Stačí menší kopeček a letíš čtyřicet i na obyčejném treku nebo citybiku, natož na silničce. Na 29" bajku není problém hnát třicítkou po rovině a nemusím se u toho moc nadřít. Ze silničky umím krátce vyždímat i padesátku.

Odpovědět  |   | 
Míra  |  16. 05. 2016 13:08

Protože jsi evidentně trénovaný, čili ani náhodou nejsi normální cyklista. Podle sebe to brát nemůžeš, takových je jen pár.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  16. 05. 2016 13:12

Na druhou stranu, většina lidí má kolo s menšími valivými odpory, než je stroj uzpůsobení pro jízdu v těžším terénu. Do toho se přidávají moderní "elektrikáři", kterým to bez problémů taky jede třicítkou a ti se vůbec nemusí nadřít.
Mimochodem, za trénovaného cyklistu se nepovažuju, v závodech končím spíš v druhé půlce pole. I to demonstruje schopnosti dnešní techniky.

Odpovědět  |   | 
ree  |  16. 05. 2016 14:48

Mam normalni kolo a kdyz se jedu projet, tak mam prumernou rychlost mezi 22-27km/h. Zalezi na pocasi a mym stavu. Okruh cca 20km.

Takze 30km/h je na rovine normalni rychlost.

Odpovědět  |   | 
Míra  |  16. 05. 2016 15:08

Normální rychlost pro nenormální cyklisty

Odpovědět  |   | 
Jan Havránek  |  16. 05. 2016 20:56

Vzpomínám si, že jsem zažil situaci, kdy ve vesnici cyklista v dresu se silničkou s přehledem předjel strejku na babetě

Odpovědět  |   | 
Quebe  |  16. 05. 2016 13:12

Ze zkušenosti si myslím, že je daleko lepší, když se auta pohybují rychleji, než cyklisté - tak ho člověk rychle předjede a má pokoj. Když se ale kolem mě pořád nějak kvedlá nebo ho předjíždím malým rozdílem rychlosti, přidává to akorát na nervozitě. Tedy za mě je sladění rychlosti aut s cyklisty naopak špatné.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  16. 05. 2016 13:16

Jako cyklista souhlasím, že je lepší, pokud auta rychleji zmizí z dosahu. Nepřidá to na psychice ani tomu cyklistovi, protože s autem trvale po svém boku jich většina neví, co se bude dít. Stačí třeba drobná nerovnost a méně zdatný cyklista je psychicky v pasti...

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  16. 05. 2016 12:45

Tyjo... ani nezmiňuj cyklisty. Můj oblíbený Berlín (jezdím tam 2x ročně na maratón a půlmaratón), to je ráj cyklistických dementů...Ti už neřeší ani červenou či zelenou, prostě jedou. Řidiči, uhněte.

Odpovědět  |   | 
Míra  |  16. 05. 2016 13:10

A kolik z nich jede 30, nebo dokonce 40 za hodinu? Ani jeden.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  16. 05. 2016 13:14

Tak to bys koukal, jak lítají mezi lidmi... To nejsou babky s nůší nebo dědoušci z továrny, většinou se jedná o mladé lidi a přes dvacítku jezdí bez problémů. Tak pětina z nich na rovinkách skutečně jezdí i tou třicítkou, z mírných kopců i rychleji. To je důvod, proč v Berlíně nerad jezdím, protože tam fakt není bezpečno.
Někdy se tam zkus mrknout, co tamější cyklisti dovedou. V parcích kolem Tiergarten, Treptowa... Ty ani nezajímá, že tam chodí lidi.

Odpovědět  |   | 
Míra  |  16. 05. 2016 13:35

Nevěřím a myslím, že se ti to jen zdá z pohledu za volantem. Třicítka je na kole fakt fofr a jsem přesvědčený, že pětina to nedá. Jet přes dvacet je celkem snadné, ale zrychlit na 30 už je velký rozdíl, hlavně fyzicky. Zvyšování rychlosti není v přímé úměře s vynaloženou energií.

Odpovědět  |   | 
Quebe  |  16. 05. 2016 13:39

No to teda nevím. Člověk, běžně na kole jezdící, pojede po rovině třicítkou jako nic. Zvláště s kolem vhodným do města. A od té doby, co jsou běžně dostupné elektrokola, valí si to třicítkou do alberta i kdejaká babka.

Odpovědět  |   | 
Míra  |  16. 05. 2016 13:44

Tak si to dnes odpoledne zkus. Sedni na kolo, vyraz do města a drž třicítku.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  16. 05. 2016 14:55

Ty na kole vůbec nejezdíš, co? A elektrokolo jsi viděl nejspíš jen za výlohou... Fakt někdy doporučuju vyzkoušet. Sám jsem docela koukal, jak to dokáže uhánět. Díky tomu, že na sever od Prahy je to docela placka, kolem Labe zvláště, objevují se tu elektrocyklisti v čím dál větší míře. A fakt s nimi není moc příjemné soužití.

Odpovědět  |   | 
jzk  |  16. 05. 2016 13:53

sorry, třicítkou na kole fakt nejezdí kdekdo a babči na elektrokolech už vůbec. Já jezdím po rovině tak 25 a v tu chvíli jsem rychlejší než 95% ostatních cyklistů. Na jakémkoli jiném kole než silničce je 30 už slušná makačka. Kolik to komu jede z kopce to je jiná, z kopce se ti rozjede každej vehikl sám, otázka sklonu a odvahy/funkčnosti brzd :p.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  16. 05. 2016 14:59

Na průměrném trekovém kole s hladkými plášti pojede třicítkou i chlápek do Kolbenky. Na to fakt není třeba moc umění a síly. Nejspíš tak nepojede dlouhodobě, ale když do toho třeba po rozjezdu z křižovatky trošku šlápne, udrží třicítku jako nic. A v takové rychlosti srážka s tupochodcem... no mňamka, pro oba dva.
A k těm elektrokolům to píšu výše. Potkávám jich dost, jezdí už slušně rychle a, bohužel, neumí ta kola v té rychlosti vůbec ovládat. Já ve městě dokážu jet na bajku třicítkou bez problémů a někteří elektrocyklisti už mi začínají ujíždět.

Odpovědět  |   | 
Míra  |  16. 05. 2016 13:26

Driver: A pokud píšeš, že se tak chová většina chodců ve městě, pak jich je víc než aut, a tedy ten kdo by se měl přizpůsobit budou právě ta auta. Prostě pokud se tak lidé chtějí chovat, tak je ke změně sotva donutíš a můžeš jen hledat řešení jak to usnadnit. Ti lidé evidentně vnímají město jako svůj životní prostor a auta jako překážku, takže je logické řešit ty překážky. Kdyby to bylo obráceně, jak ty chceš, opět by to bylo nucené přizpůsobování většiny menšině a určitě sám uznáš, že na takovém přincipu něco fest nesedí.
Je mi jasné, že jako řidič to vidíš jen ze svého pohledu. Jenže ten není jediný. Zkus se na to podívat z pohledu těch chodců a obyvatel města. Teda jestli to dokážeš. Třeba to pak začneš vidět jinak. No a pak si zkus představit sám sebe na pozici toho starosty. Co bys dělal?

Odpovědět  |   | 
Quebe  |  16. 05. 2016 13:32

A kde je bereš jistotu, že chodců je většina a aut menšina? A v autě nesedí lidé, ale jezdí samy?

Odpovědět  |   | 
Míra  |  16. 05. 2016 13:41

Jistotu samozřejmě nemám, není kde vzít, beru to jen obyčejným úsudkem. Když se podívám na ulici, lidí uvidím odhadem několik stovek, aut několik desítek. V takovém Londýně bude ten rozdíl ještě větší. Na první pohled je jasné kdo je v převaze.

Odpovědět  |   | 
Quebe  |  16. 05. 2016 13:43

To sice ano, ale nebereš v potaz to, že se auta pohybují daleko rychleji, než chodci. Bylo by zajímavé srovnání, kolik lidí se ulicí přepraví pěšky a auty za stejnou jednotku času.

Odpovědět  |   | 
Míra  |  16. 05. 2016 14:06

Jasně, na každou věc se dá dívat z různých stran. Například auta přijedou a odjedou, chodci zůstanou. Proč by se tedy měli chodci přizpůsobovat autům? Auta jsou jen stroje, pomůcky pro dopravu. Město jsou hlavně lidé, kteří tam žijí, pracují, jezdí... Kdo je tedy důležitější a v životě ten "hlavní" - člověk, nebo auto?

Odpovědět  |   | 
Quebe  |  16. 05. 2016 14:23

Ptám se tedy už podruhé: A v tom autě lidé nesedí? Nebo v nich sedí nějací podřadní lidé? Kdo je tedy důležitější? Člověk jdoucí po chodníku nebo člověk jedoucí v autě? Souhlasím, že město jsou hlavně lidé. Ale mezi ně se počítají i lidé v autech.

Odpovědět  |   | 
Míra  |  16. 05. 2016 14:40

No, já z popisu, že většina chodců bere i silnice jako součást svého životného prostoru a auta jako překážku zřetelně vidím kdo je důležitější.
Obou stran už je prostě tolik, že na jejich striktní oddělení není dost prostoru. Musí se tedy naučit existovat společně. Že na to pozitivní řešení neexistuje už jsem psal.
Ale že jsme si to způsobili sami je taky pravda. Jen si to nikdo nechce připustit a hlavně nikdo nehodlá ustoupit ze svých "práv". Řidiči mají pocit, že hlavní jsou oni a mají na silnice právo. A chodci mají pocit, že hlavní jsou oni a mají na město právo.

Odpovědět  |   | 
Míra  |  16. 05. 2016 14:46

A to některé prognózy předpovídají, že během pár let se počet aut ztrojnásobí. Změny tedy budou muset nastat, ať se nám to líbí nebo ne.
Já bych starostou být nechtěl. Ať udělá co udělá, všechno bude vypadat špatně a lidi budou vidět jednoznačného viníka, i když on za současnou situaci nemůže vůbec nijak.

Odpovědět  |   | 
Quebe  |  16. 05. 2016 15:03

Jakože, když si někdo nějaký prostor začne nárokovat a dosavadního uživatele vidí jako překážku, tak je automaticky důležitější? Nevím, na základě čeho to z toho vyplývá.

Na město mají právo všichni a že jsou některé aktivity oddělené od druhých, je ku prospěchu všech. Jasně, že je třeba s rostoucím počtem aut něco dělat, nicméně jejich omezování bez adekvátních protiopatření není cesta. Na to jsou auta moc dobrá a nenahraditelná

Odpovědět  |   | 
Míra  |  16. 05. 2016 17:33

Tak to prostě je. Většina určuje, menšina se přizpůsobuje. Je samozřejmě hezké, když jsou všichni vzájemně tolerantní a navzájem se respektují, ale to vyžaduje vyspělou morálku, kterou nelze jednoduše nařídit.

Odpovědět  |   | 
Quebe  |  16. 05. 2016 17:46

Jenom si pořád nejsem jistý, zda se opravdu jedná o většinu. Stejně je ale i takový systém postavený tak trochu na hlavu, protože jsme vlastně všichni v mnoha směrech menšinami, které většina omezuje svým ignorantstvím.

K vyspělé morálce se bohužel nedonařizujem ani nedozakazujem.

Odpovědět  |   | 
Míra  |  16. 05. 2016 17:45

A odkdy jsi vlastně takový moralista až filantrop? Ještě nedávno sis obhajoval porušování zákonů podle vlastního uvážení a dnes už vidíš i práva ostatních. Překvapivý pozitivní posun.

Odpovědět  |   | 
Quebe  |  16. 05. 2016 17:51

V tom se v zásadě nic nezměnilo, jen je asi obtížné v takové diskuzi popsat komplexně pohled na svět. Takto to jsou v zásadě věty vytržené z kontextu a jako takové mohou vyznít úplně jinak, než jsou myšleny.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  16. 05. 2016 15:06

A přitom by stačila docela obyčejná ohleduplnost a respekt.
Třeba ze strany chodců takto: pokud je v místě podchod, nebude chodec jako č*rák přebíhat za každou cenu přes silnici a kličkovat mezi auty, až si nakonec vynutí zřízení přechodu a dementního semaforu... Města se nám zase o něco zprůjezdní, uklidní...

Odpovědět  |   | 
xXx  |  16. 05. 2016 23:52

Mpolan- Silnice byly postaveny pro auta, chodníky pro chodce. Názor, že pokud je chodců více a v tom mají právo využívat ke svému pohybu i silnici je hloupost.
Tady je nejhorší problém ten, že chodci nejsou nijak penalizováni za zbrklé chování na silnici na které by být neměli pokud je u silnice přilehlý chodník- přecházení pouze po přechodech a místech k tomu určených. Příklad- pokud přejde chodec silnici na místě, které k tomu není určené a někdo ho srazí, tak je ve většine případech potrestán řidič, který jede tam kde má. Naopak, kdyby si řidič automobilu skrátil cestu skrze nějaký park kde jsou lidé a nikoho by u toho neohrozil, bude potrestán taky. Vidíš tam ten rozpor?
Chci říct to, že určité procento chodců se chová jako polobožstvo a myslí si, že jsou nesmrtelní a všemocní a zákony jim to umožňují, protože jich je většina a vyřvou si to.
Taková demokracie. Znamená to však, že názor většiny je inteligentnější? Jistě, že ne.

Navíc, snížit rychlost na 32km/h je pitomost. Budou ještě větší zácpy, doprava nebude plynulá a znečištěné ovzduší bude více.

//Snad tomu někdo porozumí, 2 dny bez spánku dělají své

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  17. 05. 2016 07:31

A proč tuhle reakci píšeš na mě? Tvrdím já snad, že silnice patří chodcům?
Chodec je v silnici nežádoucí, takže pokud ji chce přejít, ať učiní nejrychlejším a nejkratším způsobem. Což je, mimochodem, další častý nešvar ze strany chodců - přecházení našikmo, nejlépe napříč křižovatkou, bez ohledu na auta. Kde se v lidech to sobectví bere?

Odpovědět  |   | 
Míra  |  17. 05. 2016 10:27

Sobectví a egoismus v lidem cílevědomě pěstujeme. Celá společnost je na tohle zaměřená. Každý je odmalička vychováván k tomu, aby se staral jen a jen o sebe a ostatních si nevšímal (už ve školce se dětem vtlouká, že s cizími se nebavíme, že cizí jsou zlí). Všichni se denně snaží získat něco a vydělat si na úkor druhých. Kdo jen trochu začne myslet nejen na sebe, je považován za hlupáka. Navíc jsou dnes všichni strachy bez sebe, všude se jen dočítáme jak údajně nebezpečný náš svět je.
Tak proč nás tak překvapuje, že se tak chováme i na silnicích? I na silnicích se staráme jen o sebe a ostatních si nevšímáme, vždyť jsme k tomu od dětství vedeni! Nejde být celý den sobec a ignorant a pak jako mávnutím kouzelného proutku na silnici/chodníku mírumilovným, laskavým a vstřícným člověkem, a pak se zase doma/v práci zamknout a zavřít za svou vysokou zeď a opět být tím vystrašeným sobcem a opět se starat jen o vlastní prospěch.
Prostě co jsme si vytvořili, to máme. Stěžujeme si na to, co sami děláme a prosazujeme a k čemu vedeme svoje děti. Jak absurdní.

Odpovědět  |   | 
kolejdoucí  |  16. 05. 2016 15:27

Ale samozřejmě, že řešení existuje. Jen je politicky nepohodlné, protože to znamená, že je nutné mimo jiné vyžadovat dodržování pravidel i po chodcích a cyklistech(a zejména po nich vyžadovat odpovědnost za neopatrné nebo bezohldné jednání), je nutné mít v ulicích dostatek policistů, kteří nebuzerují, ale aktivně předcházejí nebezpečným situacím, je potřeba také znovuzprůjezdnit hlavní komunikace a maximálně zjednodušit značení, aby řidič nedumal, co les značek znamená a hlavně aby co nejdříve projel a zmizel.

To jsou všechno levné kroky, které by už samy o sobě dost pomohly. Dalšími, bohužel dražšími kroky jsou např. hromadnou dopravu ve špičce poskytovat zdarma (a přitom důsledně dbát na čistotu a kultivovanost, to znamená, že toho bezďáka měšťák na nejblížší zastávce vyvede, že když někdo bude dělat bordel, tak za to bude potrestán hned a ne že se bude řešit po měsíci na kamerových záznamech, kdo to byl - prostě zase to znamená, že budou blízko lidi s pravomocemi i povinností to hned řešit), s tím souvisí i budování záchytných parkovišť, které nebudou mít nedostatečnou kapacitu (jako třeba v Praze) a nebudou se snažit řidiče podojit na přehnaných cenách. A pochopitelně tu dopravu mít také hustou, pravidelnou, s dobrým navržením linek (až na výjimky je zrovna v tomhle Praha na tom ještě dobře).

Opravdu to řešení existuje, není složité, ale je potřeba ho mít komplexní a důsledně ho udržovat (zejména vyžadování odpovědnosti KAŽDÉHO účastníka, nejen řidičů aut). A rozhodně nestačí si vyzobat jen něco a pro někoho.

Odpovědět  |   | 
Míra  |  16. 05. 2016 15:39

Takhle by to bylo opravdu hezké a fungovalo by to. Jen se to neslučuje s dnešní společností. "Vychovali" jsme si společnost úplně jinou.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  16. 05. 2016 15:39

Víš co... na tom se ale nedá dost vydělat, takové řešení nemůže projít. Žádný snadný zisk do kapes za polovičatá řešení, nesmyslné značky, nové a nové stavební úpravy... To nemůže v "civilizované EU" projít.

Odpovědět  |   | 
kolejdoucí  |  16. 05. 2016 18:20

Souhlasím, je to řešení za současného stavu nereálné. Kromě toho, že je poměrně jednoduché (ergo není tolik možností, kde čarovat s vícenáklady, snad jen kolem budování parkovišť), tak je to hlavně řešení, které by ve výsledku nebylo vidět podle pravidla "co funguje, to lidi nevnímají". Prostě na tom dlouhodobě nelze nahnat body. Při dnešní čtyřletých cyklech (zvaných volební období... sakra i ten bolšvik jel aspoň v pětiletkách) jsou průchozí jen rychlá krátkodobá řešení, která napraví jednu věc předchozí party, a dvě další zmrví, aby bylo co napravovat.

Naprosto chybí kontinuita, dlouhodobý výhled, potřeba předat fungující systém (protože to pravděpodobně převezme konkurent, tak je potřeba mu to zmrvit a pak na něj ukazovat, jak mu to mizerně funguje).

Ale to je celé zbytečný povzdech. Jen jsem polemizoval s tvrzením, že neexistuje řešení. To očividně existuje, jen není nikdo, kdo by ho realizoval.

Odpovědět  |   | 
Míra  |  16. 05. 2016 19:35

Přesně a už jsem to psal jinde - jako společnost nemáme žádný směr do budoucna, žádnou koncepci, nikam nesměřujeme, nemáme cíl ani motivaci. Jsme jen spolek nervních, často unuděných izolovaných jednotlivců bez nějakého společného cíle. A jsme řízeni lidmi, kteří sotva stihnou zmateně bez jakékoliv koncepce polepit aktuálně nejhorší problémy, jiné nadělat, hlavně rychle sobě přilepšit a už jdou zase jinam. Zůstává jen chaos a zmatek.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  17. 05. 2016 07:33

Taková společnost se ale nejsnáze ovládá. Stačí správně směrovaná reklama nebo politický tlak v médiích a tihle jedinci se natočí příslušným směrem. A těch pár myslících to už nevytrhne.

Odpovědět  |   | 
Míra  |  17. 05. 2016 10:32

Tak se pak ale nesmíme divit, že silnice jsou chaos a bojiště o přežití, když je takový celý náš svět.
A přesně jak píšeš - těch pár myslících to nevytrhne.

Odpovědět  |   | 
Jimmbo  |  16. 05. 2016 19:42

Kapacita P+R v Praze je tragicka... Ale 20 kc/den mi prijde fer...kdyz uz tam teda je misto...

Odpovědět  |   | 
kolejdoucí  |  17. 05. 2016 10:41

jj, u ceny jsem taky Prahu nezmiňoval, v tom je Praha v pohodě. I cena za stání přes noc je fér (100 Kč + cena za předchozí a následující den, tj. 140 Kč). Když už v Praze někde P+R je, tak je to opravdu dobrá služba, navíc většinou s dobrým umístěním, jen bohužel s velmi malou kapacitou.

Ale byly tu dříve nápady P+R cenově napálit. A po světě se takové nápady taky vyskytují.

Odpovědět  |   | 
luky  |  16. 05. 2016 13:17

já si myslím, že si lobby za elektromobily připravuje půdu. Nejdříve se skryje za bezpečnost chodců či cyklistů a jakmile se zjistí, že tato "bezpečná" rychlost způsobuje spalovacím motorům problémy s nadměrným znečištěním, tak bude povolen vjezd do města pouze elektromobilům.

Odpovědět  |   | 
TV  |  16. 05. 2016 12:30

Koukám, že nás chtějí ti Arabáši opravdu rozklížit zevnitř. Přibydou Londýnu alespoň malé pekárny, a oni kluci časem zjistí, že 20 km je ještě bezpečnější a dotáhnou to k dokonalosti!! A potom budeme jak za Krále Klacka!! .... nebo krále Mohameda?

Odpovědět  |   | 
Quebe  |  16. 05. 2016 12:35

Řidiči sice budou mít více času, na řešení krizových situací, ale vzhledem k tomu, že se budou za tím volantem tak příšerně nudit a tím pádem se věnovat všemu jinému, než řízení, tak nehodovost naopak stoupne.

Holt dobře už asi bylo. Dobroserové kafrají do všeho.

Odpovědět  |   | 
legr  |  16. 05. 2016 12:53

Nejbezpečnější je nejezdit vůbec. Jednou se k tomu dopracují. Nakročeno mají dobře. Jejich budoucnost je vyhlášení vyjímečného stavu napořád.

Odpovědět  |   | 
ACE  |  16. 05. 2016 13:12

Musíte uznat že padesátka do města je fakt dost nebezpečná, tu by bylo vhodný nechat maximálně pro dálnice. (ale jen tam kde budou 3 a více pruhů v jednom směru)

Odpovědět  |   | 
dfhf  |  16. 05. 2016 13:29

Logicky by měla být rychlost jízdy v Londonstánu přizpůsobena rychlosti mezka či velblouda. Teď už jen zajistit ta napajedla a dostatek sena.

Odpovědět  |   | 
Neurotic  |  16. 05. 2016 13:57

Nebyl tu kdysi článek, že to někde v Anglii zase zrušili, protože bylo víc nehod? Ale možná, že v Londýně už mají pouze velbloudy Má to ovšem i výhodu ve spoustě aut nebude nutné řadit, protože bude stačit 1. rychlostní stupen, protože i na dvojku je to u některých aut moc pomalu natož na 3.

Odpovědět  |   | 
sc1971  |  16. 05. 2016 15:35

pro mpolan
ahoj, jaký jsi ročník a jak se jmenuješ, mrkneme se na sportave.cz na tvoje výsledky
rychlost, kterou uvádíš jako běžnou pro cyklisty .. no... na nějakých rovinkách ano, ale ve městě stabilně, nevím, nevím.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  16. 05. 2016 15:37

Jsi spadl z jahody naznak, ne? Já tu tak budu vypisovat své údaje, haha... Navíc na tom odkazu, co píšeš, mě zaručeně nenajdeš, vůbec totiž nevím, o co jde. A psal jsem to výše, nepovažuju se za nijak zdatného cyklistu, věnuju se spíš jiným sportům.

Odpovědět  |   | 
F  |  16. 05. 2016 20:37

Kdyby namísto vymýšlení ekoteroristických kokotin začli jezdit vpravo.

Odpovědět  |   | 
Hlinda  |  16. 05. 2016 20:58

Další nadpis článku za rok:
V Londýně se bude chodit pěšky. Je to bezpečnější než jezdit autem.

Odpovědět  |   | 

TO by mě fakt zajímalo, který chorý mozek vyplodil, že při rchlosti 30km/h bude doprava ekologičtější. Každý kdo se o auta aspoň trochu zajímá, ví, že vozy poháněné spalovacími motory zdaleka při rychlosti 30km/h nejnižší spotřebu (emise) nemají. Ty mají většinou v rychlostech 60 až 80 km/h. Tudy je cesta k větší ekologii :). Já bych se svým údajně městským autem musel 30tkou jezdit na dvojku, abych zbytečně nepodtáčel motor a to je pak ekologie.

Samsung Galaxy Nexus | CyanogenMod 11 (Android 4.4.4)

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  16. 05. 2016 21:28

Chodce je potřeba dostat pod zem (do metra) a auta taky pod zem (do Blanky) a rázem je v ulicích pragoviště prázdno.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  17. 05. 2016 07:33

A Zelí patří do nálevu.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 8 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 68 příspěvků
TEST Ford Ranger Raptor: The Rock s pisklavým hláskem. I tak je ale boží

Ford Ranger Raptor

Další dva válce by evropský Raptor potřeboval jako prase drbání. Naopak automat klidně mohl mít o tři nebo čtyři kvalty méně. Svým speciálním podvozkem však nový Ranger beztak o parník převyšuje všechno, co jste dosud ve třídě pick-upů znali.

13.  8.  2019 | Miro Mihálik | 8 příspěvků

Nejčtenější články

V Česku byla spatřena téměř neznámá Škoda Scala. Může jezdit skoro zadarmo

V Česku byla spatřena téměř neznámá Škoda S…

Se Scalou na zemní plyn se počítalo již od samotného počátku uvedení nové škodovky. Jeden kousek byl nyní spatřen v provozu.

13.  8.  2019 | | 31 N/A
Levná Škoda Octavia Tour už tak levná není. Zato ale dostala o dost více výkonu

Levná Škoda Octavia Tour už tak levná není.…

Škoda upravuje ceník výhodné Octavie Tour. Akční výbava sice zdražuje, nyní už je ale dostupná rovněž jako liftback a dostává pod kapotu výkonnější základní motor.

3.  8.  2019 | | 39 N/A
Češi se zbláznili do pistáciové Fabie. Existuje ale něco mnohem raritnějšího

Češi se zbláznili do pistáciové Fabie. Exis…

Zatímco tisíce lidí v Česku šílí z pistáciových fábií, americký dealer BMW z Manhattanu se vytahuje něčím mnohem exkluzivnějším.

26.  7.  2019 | | 28 N/A
Nadšenec si nechal postavit speciální kempingový Ford Transit. Na cenu nehleděl

Nadšenec si nechal postavit speciální kempi…

Někdo se rozhodne přestavět svou dodávku na obytný vůz svépomocí a někdo zase nechá práci na profesionálech bez starosti o výslednou cenu.

24.  7.  2019 | | 4 N/A
T-Kat je jediné české auto, kterým můžete bez obav na D1. A také do války

T-Kat je jediné české auto, kterým můžete b…

Útvar rychlého nasazení, konkrétně protiteroristické oddělení, si převzala vozidlo T-Kat. Je tak skvělé, že se jí musíme chvilku věnovat.

8.  8.  2019 | | 29 N/A