V Londýně se bude jezdit maximálně 32 km/h. Je to bezpečnější

V Londýně se bude jezdit maximálně 32 km/h. Je to bezpečnější

Ještě v roce 2013 se v Londýně mohlo jezdit převážně maximální rychlosti 30 mil za hodinu, tedy přibližně 50 km/h. Pouze ve dvou tamních čtvrtích byla rychlost snížená na 20 mil v hodině (zhruba 30 km/h). Dnes už nižší rychlostní limit pokrývá devět z dvanácti vnitřních londýnských čtvrtí a přibudou další. Jak to řekl nový londýnský starosta Sadiq Khan. 

Chtěli se prodanit k ekologii, skončili s nejvyššími emisemi v EU

Chtěli se prodanit k ekologii, skončili s nejvyššími emisemi v EU

Ten prohlásil, že bude podporovat rozšiřování rychlostního limitu 20 mil za hodinu (30 km/h) po celém městě, protože díky tomu budou mít řidiči více času na případné řešení krizové situace a tedy to přinese ještě více bezpečnosti. 

Anglická organizace Brake je z tohoto prohlášení samozřejmě nadšená, protože podle jejího názoru má mít každý právo pohybovat se po komunikacích pěšky i na kole, aniž by byl ohrožován automobily a ještě navíc to údajně přinese zlepšení životního prostředí. 

MDČR chystá zóny s absolutní předností cyklistů  

MDČR chystá zóny s absolutní předností cyklistů  

Uvidíme, zda se také české organizace nechají inspirovat a zda časem přijdou s tím, „že se 30 km/h osvědčilo v Londýně“ a že bychom tedy měli zavést tento limit také. Ostatně první náznaky už tu máme, protože se brzy dočkáme takzvaných cyklistických ulic, kde se pro jistotu nesmí jezdit více než 20 km/h. 

Nutno podotknout, že zrovna Londýn má v zavádění ekologicky přínosných omezeních již dobrou praxi. Díky poplatku za vjezd do centra určovaného dle produkce emisí COse tamní obyvatelé dočkali největšího znečištění oxidy dusíku v Evropě, přičemž hustota provozu v centru se nijak nezměnila. 

Minitest Audi Q5 3.0 TDI quattro: Náskok díky šesti válcům?

Audi Q5 3.0 TDI quattro (minitest)

Obligátní třílitrový turbodiesel obohatil nabídku Audi Q5 na českém trhu teprve nedávno. Jde o druhý nejdražší a zároveň druhý nejsilnější agregát nabídky, otázkou ale zůstává, jestli je ho vůbec potřeba.

včera | Jan Mička | 13 příspěvků
TEST Mercedes-Benz X 250d 4Matic: Hvězda dělnické třídy?

Mercedes X 250d 4Matic

Někdy je snaha konkurovat soupeřům tak velká, že neváháte sáhnout po snadném a levném řešení, což se ale nemusí vyplatit. Může se Navara s hvězdou na přídi postavit Amaroku?

24.  4.  2018 | Miro Mihálik | 19 příspěvků
TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období

VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion

Nebude trvat dlouho a Arteon přenechá „funkci“ vlajkové lodi Volkswagenu nové generaci SUV Touareg. Než se tak stane, pojďme si něco říci o nejvýkonnějším provedení nabídky.

19.  4.  2018 | Jan Mička | 44 příspěvků