V Londýně se bude jezdit maximálně 32 km/h. Je to bezpečnější

V Londýně se bude jezdit maximálně 32 km/h. Je to bezpečnější

Ještě v roce 2013 se v Londýně mohlo jezdit převážně maximální rychlosti 30 mil za hodinu, tedy přibližně 50 km/h. Pouze ve dvou tamních čtvrtích byla rychlost snížená na 20 mil v hodině (zhruba 30 km/h). Dnes už nižší rychlostní limit pokrývá devět z dvanácti vnitřních londýnských čtvrtí a přibudou další. Jak to řekl nový londýnský starosta Sadiq Khan. 

Chtěli se prodanit k ekologii, skončili s nejvyššími emisemi v EU

Chtěli se prodanit k ekologii, skončili s nejvyššími emisemi v EU

Ten prohlásil, že bude podporovat rozšiřování rychlostního limitu 20 mil za hodinu (30 km/h) po celém městě, protože díky tomu budou mít řidiči více času na případné řešení krizové situace a tedy to přinese ještě více bezpečnosti. 

Anglická organizace Brake je z tohoto prohlášení samozřejmě nadšená, protože podle jejího názoru má mít každý právo pohybovat se po komunikacích pěšky i na kole, aniž by byl ohrožován automobily a ještě navíc to údajně přinese zlepšení životního prostředí. 

MDČR chystá zóny s absolutní předností cyklistů  

MDČR chystá zóny s absolutní předností cyklistů  

Uvidíme, zda se také české organizace nechají inspirovat a zda časem přijdou s tím, „že se 30 km/h osvědčilo v Londýně“ a že bychom tedy měli zavést tento limit také. Ostatně první náznaky už tu máme, protože se brzy dočkáme takzvaných cyklistických ulic, kde se pro jistotu nesmí jezdit více než 20 km/h. 

Nutno podotknout, že zrovna Londýn má v zavádění ekologicky přínosných omezeních již dobrou praxi. Díky poplatku za vjezd do centra určovaného dle produkce emisí COse tamní obyvatelé dočkali největšího znečištění oxidy dusíku v Evropě, přičemž hustota provozu v centru se nijak nezměnila. 

TEST Range Rover Evoque P250: Stojí tvrdohlavý nezmar za skoro 2 miliony?

Range Rover Evoque P250

Range Rover si prostě nedá říct a i do městského crossoveru nabízí všemožnou výbavu do terénu. Je tolik kilogramů navíc opravdu potřeba? A poradí si s tím mild-hybridní pohon?

včera | Vladimír Kadera | 14 příspěvků
TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 11 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků