V Londýně se bude jezdit maximálně 32 km/h. Je to bezpečnější

V Londýně se bude jezdit maximálně 32 km/h. Je to bezpečnější

Ještě v roce 2013 se v Londýně mohlo jezdit převážně maximální rychlosti 30 mil za hodinu, tedy přibližně 50 km/h. Pouze ve dvou tamních čtvrtích byla rychlost snížená na 20 mil v hodině (zhruba 30 km/h). Dnes už nižší rychlostní limit pokrývá devět z dvanácti vnitřních londýnských čtvrtí a přibudou další. Jak to řekl nový londýnský starosta Sadiq Khan. 

Chtěli se prodanit k ekologii, skončili s nejvyššími emisemi v EU

Chtěli se prodanit k ekologii, skončili s nejvyššími emisemi v EU

Ten prohlásil, že bude podporovat rozšiřování rychlostního limitu 20 mil za hodinu (30 km/h) po celém městě, protože díky tomu budou mít řidiči více času na případné řešení krizové situace a tedy to přinese ještě více bezpečnosti. 

Anglická organizace Brake je z tohoto prohlášení samozřejmě nadšená, protože podle jejího názoru má mít každý právo pohybovat se po komunikacích pěšky i na kole, aniž by byl ohrožován automobily a ještě navíc to údajně přinese zlepšení životního prostředí. 

MDČR chystá zóny s absolutní předností cyklistů  

MDČR chystá zóny s absolutní předností cyklistů  

Uvidíme, zda se také české organizace nechají inspirovat a zda časem přijdou s tím, „že se 30 km/h osvědčilo v Londýně“ a že bychom tedy měli zavést tento limit také. Ostatně první náznaky už tu máme, protože se brzy dočkáme takzvaných cyklistických ulic, kde se pro jistotu nesmí jezdit více než 20 km/h. 

Nutno podotknout, že zrovna Londýn má v zavádění ekologicky přínosných omezeních již dobrou praxi. Díky poplatku za vjezd do centra určovaného dle produkce emisí COse tamní obyvatelé dočkali největšího znečištění oxidy dusíku v Evropě, přičemž hustota provozu v centru se nijak nezměnila. 

TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků
Minitest Ford Focus 1.5 EcoBlue: Jízdně extra třída. Ale co uvnitř?

Ford Focus 1.5 EcoBlue (minitest)

Focus s přibývajícími generacemi postupně ztratil své postavení řidičsky výjimečného vozu, ve svém nejnovějším provedení však opět dostal prvotřídní podvozek. Jak do toho zapadá diesel a automat?

7.  10.  2018 | Miro Mihálik | 32 příspěvků