V květnu se prodávalo stále méně než před rokem

V květnu se prodávalo stále méně než před rokem

Byť vyjelo do ulic více vozů než v dubnu, lidé kupovali méně než před rokem.

Konkrétně se podle statistik Svazu dovozců automobilů (SDA) registrovalo v květnu 2011 o 403 aut méně, což nám dělá 2,5% ztrátu na květen loňský.

Meziroční srovnání
Počet registrovaných vozů za květen 201115482-403-2,54%
Počet registrovaných vozů za květen 201015885

Meziměsíční srovnání
Počet registrovaných vozů za květen 2011154828625,90%
Počet registrovaných vozů za duben 201114620

No, řekněme si to takto: není se čemu divit. Hlásí-li některé automobilky rekordní prodeje, Česko není jejich původcem. Nemusíme ani analyzovat exotické ruské či čínské trhy, stačí se podívat k sousedům. Německá ekonomika rostla v prvním kvartále meziročně o 5,2 %. Český růst je zhruba poloviční a v dalších kvartálech se očekává spíše nepatrné snižování jeho tempa.

Rosteme tedy podstatně pomaleji než okolní ekonomiky a jednou z příčin je nízká spotřeba domácností. Tedy, vrátíme-li se na začátek – za počtem prodaných vozů nehledejme nic jiného než odraz ekonomického stavu. Je pravděpodobné, že i po zbytek roku budeme svědky meziročně nižších čísel.

Pokud se podíváme na nejvíce prodávané značky v ročním horizontu, i v květnu 2010 byla na prvním místě Škoda (33,26 %), na druhém Volkswagen (8,23 %), na třetím Ford (7,28 %) a na pátém Renault (5,80 %). Jenom čtvrtou pozici za sedmou si prohodily automobilky v rámci koncernu Hyundai Kia Automotive Group: 4. příčka patřila v roce 2010 automobilce Kia (5,81 %), přičemž Hyundai ještě čekal na 7. místě (4,95 %).

Jak vidíte v tabulce níže, letos patří čtyřka Hyundai, vozy Kia byste našli na 7. místě. 

Top 05
Škoda433227,98%
Volkswagen14319,24%
Ford13228,54%
Hyundai10136,54%
Renault8885,74%


 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

včera | Michal Žďárský | 2 příspěvky
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků