V květnu 2002 se začne prodávat nová generace S-Typu

Za loňský rok prodal Jaguar celkem 135 tisíc vozů, z toho v České republice přes osmdesát kusů. Může za to velký úspěch modelové řady S-Type, uvedené na trh v roce 1999, která mimořádně zvedla prodejnost těchto vozů vyšší střední třídy. Počet nových zákazníků Jaguaru stoupl na nejvyšší číslo za dobu jeho výroby.
V květnu 2002 se začne prodávat nová generace S-Typu
Dosud si u S-Typu si můžete vybrat ze dvou motorů: mezi třílitrovým šestiválcovým motorem a Klepněte pro větší obrázekčtyřlitrovým osmiválcem. Od května má být nová generace S-Type k dispozici s motorem 2,5 litru, s inovovaným třílitrem a nejsilnějším osmiválcem o obsahu 4,2 litru.

Na rozdíl od X-Typu, charakteristického svou klasicky „rovnou“ kapotou, má S-Type design předku bez jediné ostré hrany – podle něj ho vždy poznáte. Tvarované prolisy a mřížka je symbolem nadčasového tváře této řady. Design interiéru, kombinace dřeva a kůže, vás obklopí luxusní elegancí. Jediné, co hendikepuje Jaguary oproti konkurenčním vozům, je menší zavazadelník a nepříliš velký prostor pro spolujezdce při plném obsazení.

Automatické stěrače a světlomety, podobně jako zabudovaný GSM telefon s možností ovládání klávesnicí pod audio systémem patří k sériové výbavě vozů této třídy. Stejně to platí o automatické Klepněte pro větší obrázekklimatizaci a dvojitých předních airbazích, jejichž funkce je řízena podle polohy řidiče a spolujezdců. Dále je to navigační systém, který vás s pomocí GPS komunikujícího s družicí, dovede do cílového místa s přesností na metry. Pokud se spletete a špatně odbočíte, automaticky vás přivede novou cestou přímo na ulici, kterou v dešti hledáte. V případě havárie zavolá automaticky na místo pomoc.

Vlajkovou lodí Jaguáru v modelové řadě S-Type od května bude „S-Type R“ s přeplňovaným osmiválcem 4,2 litru o výkonu 400 koní s šestistupňovým automatem. Skoro dvoutunový a pětimetrový Klepněte pro větší obrázekvůz má mít ve městě spotřebu nad 18 litrů paliva, zatímco na delších trasách něco málo přes devět litrů na sto kilometrů. S-Type R zrychlí na sto kilometrů v hodině za 5,3 vteřin, přičemž v rychlosti 250 kilometrů vás zastaví omezovač. Tato verze bude mít v sériové výbavě také xenonová světla a jinak výborný podvozek bude ještě doplněný o systém CATS, který určuje podle aktuální situace jeho nastavení.

Sílící zájem o vozy značky Jaguar je silným impulsem pro výrobce, takže doufejme, že se všichni zájemci o novou generaci S-Typu budou moci těšit na vozy přinejmenším stejné kvality a vybavení jako doposud.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků