V květnu 2002 se začne prodávat nová generace S-Typu

Za loňský rok prodal Jaguar celkem 135 tisíc vozů, z toho v České republice přes osmdesát kusů. Může za to velký úspěch modelové řady S-Type, uvedené na trh v roce 1999, která mimořádně zvedla prodejnost těchto vozů vyšší střední třídy. Počet nových zákazníků Jaguaru stoupl na nejvyšší číslo za dobu jeho výroby.
V květnu 2002 se začne prodávat nová generace S-Typu
Dosud si u S-Typu si můžete vybrat ze dvou motorů: mezi třílitrovým šestiválcovým motorem a Klepněte pro větší obrázekčtyřlitrovým osmiválcem. Od května má být nová generace S-Type k dispozici s motorem 2,5 litru, s inovovaným třílitrem a nejsilnějším osmiválcem o obsahu 4,2 litru.

Na rozdíl od X-Typu, charakteristického svou klasicky „rovnou“ kapotou, má S-Type design předku bez jediné ostré hrany – podle něj ho vždy poznáte. Tvarované prolisy a mřížka je symbolem nadčasového tváře této řady. Design interiéru, kombinace dřeva a kůže, vás obklopí luxusní elegancí. Jediné, co hendikepuje Jaguary oproti konkurenčním vozům, je menší zavazadelník a nepříliš velký prostor pro spolujezdce při plném obsazení.

Automatické stěrače a světlomety, podobně jako zabudovaný GSM telefon s možností ovládání klávesnicí pod audio systémem patří k sériové výbavě vozů této třídy. Stejně to platí o automatické Klepněte pro větší obrázekklimatizaci a dvojitých předních airbazích, jejichž funkce je řízena podle polohy řidiče a spolujezdců. Dále je to navigační systém, který vás s pomocí GPS komunikujícího s družicí, dovede do cílového místa s přesností na metry. Pokud se spletete a špatně odbočíte, automaticky vás přivede novou cestou přímo na ulici, kterou v dešti hledáte. V případě havárie zavolá automaticky na místo pomoc.

Vlajkovou lodí Jaguáru v modelové řadě S-Type od května bude „S-Type R“ s přeplňovaným osmiválcem 4,2 litru o výkonu 400 koní s šestistupňovým automatem. Skoro dvoutunový a pětimetrový Klepněte pro větší obrázekvůz má mít ve městě spotřebu nad 18 litrů paliva, zatímco na delších trasách něco málo přes devět litrů na sto kilometrů. S-Type R zrychlí na sto kilometrů v hodině za 5,3 vteřin, přičemž v rychlosti 250 kilometrů vás zastaví omezovač. Tato verze bude mít v sériové výbavě také xenonová světla a jinak výborný podvozek bude ještě doplněný o systém CATS, který určuje podle aktuální situace jeho nastavení.

Sílící zájem o vozy značky Jaguar je silným impulsem pro výrobce, takže doufejme, že se všichni zájemci o novou generaci S-Typu budou moci těšit na vozy přinejmenším stejné kvality a vybavení jako doposud.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků