V květnu 2002 se začne prodávat nová generace S-Typu

Za loňský rok prodal Jaguar celkem 135 tisíc vozů, z toho v České republice přes osmdesát kusů. Může za to velký úspěch modelové řady S-Type, uvedené na trh v roce 1999, která mimořádně zvedla prodejnost těchto vozů vyšší střední třídy. Počet nových zákazníků Jaguaru stoupl na nejvyšší číslo za dobu jeho výroby.
V květnu 2002 se začne prodávat nová generace S-Typu
Dosud si u S-Typu si můžete vybrat ze dvou motorů: mezi třílitrovým šestiválcovým motorem a Klepněte pro větší obrázekčtyřlitrovým osmiválcem. Od května má být nová generace S-Type k dispozici s motorem 2,5 litru, s inovovaným třílitrem a nejsilnějším osmiválcem o obsahu 4,2 litru.

Na rozdíl od X-Typu, charakteristického svou klasicky „rovnou“ kapotou, má S-Type design předku bez jediné ostré hrany – podle něj ho vždy poznáte. Tvarované prolisy a mřížka je symbolem nadčasového tváře této řady. Design interiéru, kombinace dřeva a kůže, vás obklopí luxusní elegancí. Jediné, co hendikepuje Jaguary oproti konkurenčním vozům, je menší zavazadelník a nepříliš velký prostor pro spolujezdce při plném obsazení.

Automatické stěrače a světlomety, podobně jako zabudovaný GSM telefon s možností ovládání klávesnicí pod audio systémem patří k sériové výbavě vozů této třídy. Stejně to platí o automatické Klepněte pro větší obrázekklimatizaci a dvojitých předních airbazích, jejichž funkce je řízena podle polohy řidiče a spolujezdců. Dále je to navigační systém, který vás s pomocí GPS komunikujícího s družicí, dovede do cílového místa s přesností na metry. Pokud se spletete a špatně odbočíte, automaticky vás přivede novou cestou přímo na ulici, kterou v dešti hledáte. V případě havárie zavolá automaticky na místo pomoc.

Vlajkovou lodí Jaguáru v modelové řadě S-Type od května bude „S-Type R“ s přeplňovaným osmiválcem 4,2 litru o výkonu 400 koní s šestistupňovým automatem. Skoro dvoutunový a pětimetrový Klepněte pro větší obrázekvůz má mít ve městě spotřebu nad 18 litrů paliva, zatímco na delších trasách něco málo přes devět litrů na sto kilometrů. S-Type R zrychlí na sto kilometrů v hodině za 5,3 vteřin, přičemž v rychlosti 250 kilometrů vás zastaví omezovač. Tato verze bude mít v sériové výbavě také xenonová světla a jinak výborný podvozek bude ještě doplněný o systém CATS, který určuje podle aktuální situace jeho nastavení.

Sílící zájem o vozy značky Jaguar je silným impulsem pro výrobce, takže doufejme, že se všichni zájemci o novou generaci S-Typu budou moci těšit na vozy přinejmenším stejné kvality a vybavení jako doposud.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Dacia Duster II dCi 110 4x4: Pouze pro silnici je jí škoda

Dacia Duster II 1.5 dCi 4x4

Příroda vytvořila v polovině ledna opravdu vhodné podmínky pro testování nové generace oblíbeného SUV Dacia Duster. Jezdili jsme s ním v hlubokém bahně i na zasněžených silnicích.

včera | Radek Pecák | 11 příspěvků
Minitest Volkswagen Touareg Masaj 3.0 TDI: Nesnáším loučení!

VW Touareg Masaj 3.0 TDI (minitest)

Dnešním testem dáváme poslední sbohem druhé generaci Volkswagenu Touareg. Velké a bytelné SUV s oprávněnými terénními ambicemi tady s námi bude už doslova jenom pár týdnů.

21.  1.  2018 | Jan Mička | 30 příspěvků
Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

18.  1.  2018 | Radek Pecák | 14 příspěvků