V Krušných horách značka „zimní výbava” nepomohla

V Krušných horách značka „zimní výbava” nepomohla

Včera jsme vás v „předvečer” začátku platnosti nové značky „zimní výbava” informovali o obsahu i nesmyslnosti celého s ní souvisejícího předpisu. V krátkosti shrnuto - v Česku jsme si místo jednoduchého univerzálního předpisu, který by v jakékoli roční době a na jakékoli silnici stanovoval povinnost použít zimní pneu na silnici pokryté ledem či sněhem, vymysleli novou značku, stanovující takovou povinnost jen na určitých silnicích a bez ohledu na povětrnostní podmínky vždy od 1. listopadu do 30. dubna. Limity předpisu, který na jedné straně bez výjimky přikazuje užít zimní pneumatiky či sněhové řetězy na určitém místě bez ohledu na to, že je + 20°C a sucho a na druhé straně neřeší, že na jiné silnici, kde není taková značka osazena, je možné jezdit na letních pneu třeba na ledu v -20°C, jsou na snadě a nemohu jej hodnotit jinak než jako naprostou hloupost.

Je ironií smutného osudu této české speciality, že hned včerejší den ukázal její absurditu v celé nahotě. V Krušných horách totiž včera napadlo až 20 cm prvního sněhu a zpravodajství z těchto míst okamžitě začalo hlásit problémy s průjezdností některých silnic, zaviněné řidiči, kteří do této první kalamity vyjeli na letních pneu. Jak je to možné, vždyť nás přece tato značka, kterou na těchto místech najdeme, měla ochránit od všeho zlého? Bohužel nemohla, ani kdyby toho jinak byla sebevíce schopna, protože povinnost z ní vyplývající platí od 1. listopadu a včera bylo 30. října... A je úplně nepodstatné, že sněžilo, to související předpis, na rozdíl od nicneříkajícího data, jaksi neřeší.

Samozřejmě můžeme v prvé řadě znovu oprávněně láteřit nad nezodpovědností řidičů, kteří se rozhodli přes nastalé podmínky přesto na letních pokračovat v jízdě. Když už se ale naši „svobodomyslní” politici rozhodli tuto problematiku řesit právní normou, měli ji udělat pořádně. Takto stvořili paskvil, který nyní neukládá povinnost, kterou by ukládat mohl (nebo bude za dva dny v Krušných horách nějaká jiná zima, která si zimní pneu zaslouží více?) a za pár týdnů bude na mnoha místech ukládat povinnost, kterou ukládat nemusí a nemá (je více než jasné, že na místech opatřených touto značkou bude během následujících měsíců mnohdy sucho a teplo). Někteří z vás jistě zvolají: „Raději tento předpis, než žádný.” Já trvám na tom, že raději nic než tento paskvil, zvláště když stačí přijmout zákon jen s trochu jinou formulací, který tuto problematiku ošetří zcela univerzálně, bez ohledu na místo, čas či (ne)instalaci takové či onaké dopravní značky.

Škoda Fabia 1.598
Rok výroby: 2010
Stav: 160 301 km
Cena: 113 000 Kč
Ford Focus 2
Rok výroby: 2011
Stav: 183 807 km
Cena: 115 000 Kč
Škoda Octavia 1.9
Rok výroby: 2010
Stav: 116 770 km
Cena: 195 000 Kč
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků