Přestože konsorcium TPCA v Kolíně dosáhlo plánovaného počtu 3 000 zaměstnanců, nedaří se tyto zaměstnance v automobilce udržet. Automobilka se tak potýká s velkou fluktuací zaměstnanců, čímž se zvyšují náklady na jednotlivé zaměstnance, protože je potřeba neustále školit nové a nové pracovní síly. Kolínská automobilka se potýká s problémy s malým zájmem od počátku. Poměrně malé platy, velká vzdálenost od regionů s velkou nezaměstnaností a nemožnost najít levné ubytování pro potencionální zaměstnance z jiných koutů republiky přináší problémy. Přestože se nyní nabízí více než 290 nových bytů a dalších více než 560 přibude v brzké době, je to stále málo.
Na tomto projektu se jasně ukázalo, že Češi nemají zájem stěhovat se za prací a štědrý sociální systém je k tomu ani nenutí. Poté, co automobilka vyčerpá pracovní zdroje u nás, podívá se do okolních zemí, jako je Polsko nebo Slovensko, kde se setká s lepším ohlasem, protože v těchto zemích jsou již lidé zvyklí za prací dojíždět. Lze tedy předpokládat, že stejně jako TPCA, bude mít i případný závod automobilky Hyundai problémy s naplněním zaměstnanci, přestože továrnu staví v oblasti s jednou z největších nezaměstnaností. Pokud nenastaví platové podmínky tak, aby byly zajímavé, nebudou mít lidé o místa zájem a automobilka se bude potýkat se stejnými problémy, jako konsorcium TPCA. A tak se může v brzké době stát, že se Česká republika stane jedním z největších zaměstnavatelů pro pracovníky z okolních zemí.