V kolínském TPCA mají stále problémy se zaměstnaností

Přestože konsorcium TPCA v Kolíně dosáhlo plánovaného počtu 3 000 zaměstnanců, nedaří se tyto zaměstnance v automobilce udržet. Automobilka se tak potýká s velkou fluktuací zaměstnanců, čímž se zvyšují náklady na jednotlivé zaměstnance, protože je potřeba neustále školit nové a nové pracovní síly. Kolínská automobilka se potýká s problémy s malým zájmem od počátku. Poměrně malé platy, velká vzdálenost od regionů s velkou nezaměstnaností a nemožnost najít levné ubytování pro potencionální zaměstnance z jiných koutů republiky přináší problémy. Přestože se nyní nabízí více než 290 nových bytů a dalších více než 560 přibude v brzké době, je to stále málo.

Na tomto projektu se jasně ukázalo, že Češi nemají zájem stěhovat se za prací a štědrý sociální systém je k tomu ani nenutí. Poté, co automobilka vyčerpá pracovní zdroje u nás, podívá se do okolních zemí, jako je Polsko nebo Slovensko, kde se setká s lepším ohlasem, protože v těchto zemích jsou již lidé zvyklí za prací dojíždět. Lze tedy předpokládat, že stejně jako TPCA, bude mít i případný závod automobilky Hyundai problémy s naplněním zaměstnanci, přestože továrnu staví v oblasti s jednou z největších nezaměstnaností. Pokud nenastaví platové podmínky tak, aby byly zajímavé, nebudou mít lidé o místa zájem a automobilka se bude potýkat se stejnými problémy, jako konsorcium TPCA. A tak se může v brzké době stát, že se Česká republika stane jedním z největších zaměstnavatelů pro pracovníky z okolních zemí.

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 10 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků