V kolínském TPCA mají stále problémy se zaměstnaností

Přestože konsorcium TPCA v Kolíně dosáhlo plánovaného počtu 3 000 zaměstnanců, nedaří se tyto zaměstnance v automobilce udržet. Automobilka se tak potýká s velkou fluktuací zaměstnanců, čímž se zvyšují náklady na jednotlivé zaměstnance, protože je potřeba neustále školit nové a nové pracovní síly. Kolínská automobilka se potýká s problémy s malým zájmem od počátku. Poměrně malé platy, velká vzdálenost od regionů s velkou nezaměstnaností a nemožnost najít levné ubytování pro potencionální zaměstnance z jiných koutů republiky přináší problémy. Přestože se nyní nabízí více než 290 nových bytů a dalších více než 560 přibude v brzké době, je to stále málo.

Na tomto projektu se jasně ukázalo, že Češi nemají zájem stěhovat se za prací a štědrý sociální systém je k tomu ani nenutí. Poté, co automobilka vyčerpá pracovní zdroje u nás, podívá se do okolních zemí, jako je Polsko nebo Slovensko, kde se setká s lepším ohlasem, protože v těchto zemích jsou již lidé zvyklí za prací dojíždět. Lze tedy předpokládat, že stejně jako TPCA, bude mít i případný závod automobilky Hyundai problémy s naplněním zaměstnanci, přestože továrnu staví v oblasti s jednou z největších nezaměstnaností. Pokud nenastaví platové podmínky tak, aby byly zajímavé, nebudou mít lidé o místa zájem a automobilka se bude potýkat se stejnými problémy, jako konsorcium TPCA. A tak se může v brzké době stát, že se Česká republika stane jedním z největších zaměstnavatelů pro pracovníky z okolních zemí.

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

včera | Jan Mička | 32 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků