V kolínském TPCA mají stále problémy se zaměstnaností

Přestože konsorcium TPCA v Kolíně dosáhlo plánovaného počtu 3 000 zaměstnanců, nedaří se tyto zaměstnance v automobilce udržet. Automobilka se tak potýká s velkou fluktuací zaměstnanců, čímž se zvyšují náklady na jednotlivé zaměstnance, protože je potřeba neustále školit nové a nové pracovní síly. Kolínská automobilka se potýká s problémy s malým zájmem od počátku. Poměrně malé platy, velká vzdálenost od regionů s velkou nezaměstnaností a nemožnost najít levné ubytování pro potencionální zaměstnance z jiných koutů republiky přináší problémy. Přestože se nyní nabízí více než 290 nových bytů a dalších více než 560 přibude v brzké době, je to stále málo.

Na tomto projektu se jasně ukázalo, že Češi nemají zájem stěhovat se za prací a štědrý sociální systém je k tomu ani nenutí. Poté, co automobilka vyčerpá pracovní zdroje u nás, podívá se do okolních zemí, jako je Polsko nebo Slovensko, kde se setká s lepším ohlasem, protože v těchto zemích jsou již lidé zvyklí za prací dojíždět. Lze tedy předpokládat, že stejně jako TPCA, bude mít i případný závod automobilky Hyundai problémy s naplněním zaměstnanci, přestože továrnu staví v oblasti s jednou z největších nezaměstnaností. Pokud nenastaví platové podmínky tak, aby byly zajímavé, nebudou mít lidé o místa zájem a automobilka se bude potýkat se stejnými problémy, jako konsorcium TPCA. A tak se může v brzké době stát, že se Česká republika stane jedním z největších zaměstnavatelů pro pracovníky z okolních zemí.

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 28 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 12 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků