V kolínském TPCA mají stále problémy se zaměstnaností

Přestože konsorcium TPCA v Kolíně dosáhlo plánovaného počtu 3 000 zaměstnanců, nedaří se tyto zaměstnance v automobilce udržet. Automobilka se tak potýká s velkou fluktuací zaměstnanců, čímž se zvyšují náklady na jednotlivé zaměstnance, protože je potřeba neustále školit nové a nové pracovní síly. Kolínská automobilka se potýká s problémy s malým zájmem od počátku. Poměrně malé platy, velká vzdálenost od regionů s velkou nezaměstnaností a nemožnost najít levné ubytování pro potencionální zaměstnance z jiných koutů republiky přináší problémy. Přestože se nyní nabízí více než 290 nových bytů a dalších více než 560 přibude v brzké době, je to stále málo.

Na tomto projektu se jasně ukázalo, že Češi nemají zájem stěhovat se za prací a štědrý sociální systém je k tomu ani nenutí. Poté, co automobilka vyčerpá pracovní zdroje u nás, podívá se do okolních zemí, jako je Polsko nebo Slovensko, kde se setká s lepším ohlasem, protože v těchto zemích jsou již lidé zvyklí za prací dojíždět. Lze tedy předpokládat, že stejně jako TPCA, bude mít i případný závod automobilky Hyundai problémy s naplněním zaměstnanci, přestože továrnu staví v oblasti s jednou z největších nezaměstnaností. Pokud nenastaví platové podmínky tak, aby byly zajímavé, nebudou mít lidé o místa zájem a automobilka se bude potýkat se stejnými problémy, jako konsorcium TPCA. A tak se může v brzké době stát, že se Česká republika stane jedním z největších zaměstnavatelů pro pracovníky z okolních zemí.

Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 61 příspěvků
TEST Ford Ranger Raptor: The Rock s pisklavým hláskem. I tak je ale boží

Ford Ranger Raptor

Další dva válce by evropský Raptor potřeboval jako prase drbání. Naopak automat klidně mohl mít o tři nebo čtyři kvalty méně. Svým speciálním podvozkem však nový Ranger beztak o parník převyšuje všechno, co jste dosud ve třídě pick-upů znali.

13.  8.  2019 | Miro Mihálik | 8 příspěvků
TEST VW Touareg 3.0 TSI Black Style: Když nafta nevoní a spotřeba nevadí

Volkswagen Touareg 3.0 TSI 4Motion

Od uvedení nové generace Volkswagenu Touareg na český trh uběhl už více než rok. Benzinový motor je v nabídce osamocen, výkonem se však řadí k nejlepším. Stojí za zvážení, nebo je lepší zůstat u obligátního turbodieselu?

8.  8.  2019 | Jan Mička | 51 příspěvků