V Kolíně zahájili zemní práce pro výstavbu nové automobilky TPCA Czech

Evropský rekord v rychlosti přemísťování zeminy možná padne za čtyři měsíce, kdy má být dokončena první etapa výstavby nového společného závodu firem Toyota a PSA (Peugeot + Citroën).
V Kolíně zahájili zemní práce pro výstavbu nové automobilky TPCA Czech
Druhý květnový den se do plochy 125 hektarů v Kolíně-Ovčárech pustila těžká technika, jejíž nasazení předpokládá přemístění 20 m3 zeminy během každé minuty práce. Je totiž důvod pospíchat. Sdružení firem, jehož reprezentantem je IPS Skanska a.s., se zavázalo do 31. srpna letošního roku předat zákazníkovi, tedy městu a oběma automobilkám, prostor připravený ke stavbě. Sankce za nedodržení termínu jsou citelné - více než jeden a půl milionu korun za každý den prodlevy!

S IPS Skanska spolupracuje na gigantické stavbě řada firem, např. SSŽ a také regionální firma Geosan Group, která zajišťuje přibližně dvacet procent prací. Lokalita Kolínska je tradičně archeologicky významná, proto práce monitorují také odbornící z tohoto oboru. Nepředpokládá se však žádný zásadní archeologický nález. Nikdo si ovšem nedokáže představit, co by se dělo v opačném případě. Bylo by možné dodržet všechny plánované termíny a nakolik by významný archeologický objev ovlivnil celou plánovanou stavbu? Jisté je, že lokalita není ani z hlediska těžby zeminy bezproblémová. Nejprve je třeba vytěžit vrchní vrstvu, slínovec. Kvůli němu by značné těžkosti způsobily např. dlouho trvající deště. I tak se očekává, že spodní vody mohou přivodit velké nepříjemnosti, možná i zdržení stavby. Odhadované přemístění zeminy v objemu 3,6 milionu krychlových metrů je téměř trojnásobné ve srovnání např. s 13,8 km dlouhým úsekem dálnice D8, který se ovšem stavěl celé dva roky! Na úpravách terénu pro výstavbu nové automobilky se finačně podílí jak stát, tak město Kolín i budoucí uživatel, tedy Toyota, Peugoet a Citroën.

Celá průmyslová zóna Kolín-Ovčáry zaujme plochu 380 hektarů, samotný průmyslový závod 125 ha. Značnou část zaberou i tzv. suportní podniky, tedy spolupracující firmy. V nové továrně Toyoty a PSA nalezne práci 3 000 zaměstnanců a předpokládá se, že v návaznosti na její provoz vznikne více než deset tisíc nových pracovních míst. Značnou část z nich by měli zaujmout právě obyvatelé Kolínska. První vůz, který bude menší a levnější než Škoda Fabia, má z výrobní linky sjet již 1. ledna 2005.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
TEST: Moto Guzzi Audace Carbon – Pořádná stylovka za půl milionu

Moto Guzzi Audace Carbon

Pokud jste rádi středem pozornosti, milujete bloumání krajinou bez určeného cíle a neplánujete tripy delší než 200 km, mohla by vás tahle fajnová Guzzi zajímat. Ohromuje svým charakterem a její motor vás nadchne stejně jako italský smysl pro detail.

28.  9.  2017 | Michal Žďárský | 11 příspěvků