V Kolíně zahájili zemní práce pro výstavbu nové automobilky TPCA Czech

Evropský rekord v rychlosti přemísťování zeminy možná padne za čtyři měsíce, kdy má být dokončena první etapa výstavby nového společného závodu firem Toyota a PSA (Peugeot + Citroën).
V Kolíně zahájili zemní práce pro výstavbu nové automobilky TPCA Czech
Druhý květnový den se do plochy 125 hektarů v Kolíně-Ovčárech pustila těžká technika, jejíž nasazení předpokládá přemístění 20 m3 zeminy během každé minuty práce. Je totiž důvod pospíchat. Sdružení firem, jehož reprezentantem je IPS Skanska a.s., se zavázalo do 31. srpna letošního roku předat zákazníkovi, tedy městu a oběma automobilkám, prostor připravený ke stavbě. Sankce za nedodržení termínu jsou citelné - více než jeden a půl milionu korun za každý den prodlevy!

S IPS Skanska spolupracuje na gigantické stavbě řada firem, např. SSŽ a také regionální firma Geosan Group, která zajišťuje přibližně dvacet procent prací. Lokalita Kolínska je tradičně archeologicky významná, proto práce monitorují také odbornící z tohoto oboru. Nepředpokládá se však žádný zásadní archeologický nález. Nikdo si ovšem nedokáže představit, co by se dělo v opačném případě. Bylo by možné dodržet všechny plánované termíny a nakolik by významný archeologický objev ovlivnil celou plánovanou stavbu? Jisté je, že lokalita není ani z hlediska těžby zeminy bezproblémová. Nejprve je třeba vytěžit vrchní vrstvu, slínovec. Kvůli němu by značné těžkosti způsobily např. dlouho trvající deště. I tak se očekává, že spodní vody mohou přivodit velké nepříjemnosti, možná i zdržení stavby. Odhadované přemístění zeminy v objemu 3,6 milionu krychlových metrů je téměř trojnásobné ve srovnání např. s 13,8 km dlouhým úsekem dálnice D8, který se ovšem stavěl celé dva roky! Na úpravách terénu pro výstavbu nové automobilky se finačně podílí jak stát, tak město Kolín i budoucí uživatel, tedy Toyota, Peugoet a Citroën.

Celá průmyslová zóna Kolín-Ovčáry zaujme plochu 380 hektarů, samotný průmyslový závod 125 ha. Značnou část zaberou i tzv. suportní podniky, tedy spolupracující firmy. V nové továrně Toyoty a PSA nalezne práci 3 000 zaměstnanců a předpokládá se, že v návaznosti na její provoz vznikne více než deset tisíc nových pracovních míst. Značnou část z nich by měli zaujmout právě obyvatelé Kolínska. První vůz, který bude menší a levnější než Škoda Fabia, má z výrobní linky sjet již 1. ledna 2005.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků