V Kolíně zahájili zemní práce pro výstavbu nové automobilky TPCA Czech

Evropský rekord v rychlosti přemísťování zeminy možná padne za čtyři měsíce, kdy má být dokončena první etapa výstavby nového společného závodu firem Toyota a PSA (Peugeot + Citroën).
V Kolíně zahájili zemní práce pro výstavbu nové automobilky TPCA Czech
Druhý květnový den se do plochy 125 hektarů v Kolíně-Ovčárech pustila těžká technika, jejíž nasazení předpokládá přemístění 20 m3 zeminy během každé minuty práce. Je totiž důvod pospíchat. Sdružení firem, jehož reprezentantem je IPS Skanska a.s., se zavázalo do 31. srpna letošního roku předat zákazníkovi, tedy městu a oběma automobilkám, prostor připravený ke stavbě. Sankce za nedodržení termínu jsou citelné - více než jeden a půl milionu korun za každý den prodlevy!

S IPS Skanska spolupracuje na gigantické stavbě řada firem, např. SSŽ a také regionální firma Geosan Group, která zajišťuje přibližně dvacet procent prací. Lokalita Kolínska je tradičně archeologicky významná, proto práce monitorují také odbornící z tohoto oboru. Nepředpokládá se však žádný zásadní archeologický nález. Nikdo si ovšem nedokáže představit, co by se dělo v opačném případě. Bylo by možné dodržet všechny plánované termíny a nakolik by významný archeologický objev ovlivnil celou plánovanou stavbu? Jisté je, že lokalita není ani z hlediska těžby zeminy bezproblémová. Nejprve je třeba vytěžit vrchní vrstvu, slínovec. Kvůli němu by značné těžkosti způsobily např. dlouho trvající deště. I tak se očekává, že spodní vody mohou přivodit velké nepříjemnosti, možná i zdržení stavby. Odhadované přemístění zeminy v objemu 3,6 milionu krychlových metrů je téměř trojnásobné ve srovnání např. s 13,8 km dlouhým úsekem dálnice D8, který se ovšem stavěl celé dva roky! Na úpravách terénu pro výstavbu nové automobilky se finačně podílí jak stát, tak město Kolín i budoucí uživatel, tedy Toyota, Peugoet a Citroën.

Celá průmyslová zóna Kolín-Ovčáry zaujme plochu 380 hektarů, samotný průmyslový závod 125 ha. Značnou část zaberou i tzv. suportní podniky, tedy spolupracující firmy. V nové továrně Toyoty a PSA nalezne práci 3 000 zaměstnanců a předpokládá se, že v návaznosti na její provoz vznikne více než deset tisíc nových pracovních míst. Značnou část z nich by měli zaujmout právě obyvatelé Kolínska. První vůz, který bude menší a levnější než Škoda Fabia, má z výrobní linky sjet již 1. ledna 2005.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 11 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků