V Kolíně byla zahájena výroba nových generací modelů Aygo, 108 a C1

V Kolíně byla zahájena výroba nových generací modelů Aygo, 108 a C1

Včera (26. května) byla v kolínské fabrice TPCA oficiálně zahájena výroba nových generací modelů Toyota Aygo, Peugeot 108 a Citroën C1. Kolínský závod tak zahájil další etapu své produkce. Ta předchozí byla ukončena v dubnu, přičemž do té doby bylo vyrobeno 2 359 375 vozů.

Toyota Aygo, Peugeot 108 a Citroën C1: kolínský trojboj podruhé

Toyota Aygo, Peugeot 108 a Citroën C1: kolínský trojboj podruhé

Původní kolínská výrobní linka vyprodukovala nové auto každých 55 sekund, za den bylo v průměru vyrobeno 300 automobilů. Po modernizaci bude možné každý den vyrobit nejprve 700 vozů, od června pak kapacita naroste na 1000 automobilů za den. Celkově se počítá s produkcí přes 210 000 vozů ročně. Zahájení výroby nových trojčat pak kromě jiného přinese také 700 nových pracovních míst.

Nesnáze TPCA (2): není práce. Zbývá Trnava nebo podpora

Nesnáze TPCA (2): není práce. Zbývá Trnava nebo podpora

Nové modely Aygo, 108 a C1 se poprvé ukázaly na autosalonu v Ženevě. Novinky jsou delší a nabídnou prostornější interiér. Základním motorem je litrový tříválec nabízející 69 koní. Prodej bude zahájen v létě.

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 34 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků