V Kladně se zrodilo Lamborghini Sián v životní velikosti. Z Lega má takřka vše

I hybridní supersport od Lamborghini se dočkal té největší pocty z kostek Lega. Nejnovější projekt je plný zajímavých faktů.

Bugatti Chiron, McLaren Senna a nyní rovněž Lamborghini Sián. Po uvedení klasické stavebnice v měřítku 1:8 se nyní dočkalo repliky v životní velikosti ze stavebnice Lego i poslední hybridní Lambo. Stejně jako v minulosti vznikal projekt úžasného modelu v České republice u expertů v továrně Lego v Kladně.

Zatímco normálně dostupná stavebnice Siánu obsahuje 3696 dílků, nejnovější model v měřítku 1:1 používá dílků přes 400.000. Dvacítka dílů pak musela být vyrobena na zakázku, což se v ohledu rozsáhlosti celého projektu nezdá jako příliš. Jen vývoj megalomanského modelu zabral 5370 hodin práce, samotná stavba pak 3290 hodin.

Stavba Ferrari 488 GTE na vlastní kůži: LEGO Technic si užijí děti i dospělí!

Stavba Ferrari 488 GTE na vlastní kůži: LEGO Technic si užijí děti i dospělí!

Na Siánu z Lega v životní velikosti spolupracovala i samotná továrna Lamborghini. Díly karoserie tak byly lakovány přímo v Itálii u automobilky stejně jako reálný supersport. Z Lega je pak opravdu takřka všechno – jedinou výjimkou jsou skutečná kola z produkčního auta a loga Lamborghini na přídi a zádi vozu.

Na rozdíl od jezdícího Chironu, jehož stavba zabrala mnohem více času a součástek, je nicméně Sián pouze statickým modelem. Ani zde však nebyla použita jediná kapka lepidla, aby celek držel pohromadě. Rozměrově Lambo z Lega odráží původní supersport. S podložkou, na které vůz stojí, váží 2200 kg.

Lego odhalilo letošní kolekci Speed Champions. Vybere si opravdu každý

Lego odhalilo letošní kolekci Speed Champions. Vybere si opravdu každý

Z funkčních prvků lze nakonec vypíchnout osvětlení vozu, vytvořené jak jinak ze součástek stavebnic Lego Technic, přičemž světelných pásů se model dočkal i po stranách karoserie – zvýrazňují tak prolisy kolem dveří a otvorů přístupu vzduchu „k motoru“.

Do prodeje samozřejmě Lamborghini Sián v měřítku 1:1 nepůjde. Bude se účastnit nejrůznějších výstav jako propagační nástroj obou společností. Zmíněný model 1:8 pro všechny ostatní je ale stále k mání, přijde na 9999 Kč.

Lamborghini

Ferruccio Lamborghini založil společnost vyrábějící sportovní automobily v roce 1963 coby konkurenta značkám, jako je Ferrari.

Po vyhlášení úpadku a změně vlastníků přešlo Lamborghini v roce 1987 pod Chrysler. Od roku 1998 ho vlastní Audi (Volkswagen Group).

Lamborghini Aventador • Lamborghini Huracán • Lamborghini Urus

TEST Renault Arkana TCe 140 EDC: Velká show na skromných základech

Renault Arkana TCe 140 EDC

Stále se nemůžete rozhodnout mezi Meganem Grandtour a GrandCoupé? Řešení má automobilka ve formě SUV s tvary kupé. Prostorem nešetří, ale co vaše peněženka?

včera | Richard Herbich | 11 příspěvků
První jízda s novým Rolls-Roycem Ghost Extended: Vezl nás nejlepší řidič světa!

Rolls-Royce Ghost Extended

Pokud se rozhodnete poskytovat lidem lázeňskou péči, připravte si pořádný balík. Nebo si za zlomek kupte nový Rolls-Royce Ghost a klienty vozte na zadním sedadle s barem.

12.  6.  2021 | Jiří Baborský | 15 příspěvků
TEST Audi SQ7 a SQ8 4.0 TFSI (373 kW): Skvělý motor nahrazen dokonalým

Audi SQ7 a SQ8 4.0 TFSI

Největší SUV z Ingolstadtu v ostré verzi přezbrojily ze vznětového na zážehový agregát. Co to s nimi udělalo?

11.  6.  2021 | Jan MičkaVladimír Kadera | 26 příspěvků