V Kalifornii se rodí malý elektrický pick-up. Alpha Wolf vypadá schopně i stylově

Na trh elektrických pick-upů chce vtrhnout i americký start-up Alpha. Mění však přístup k věci.

Od mladé kalifornské automobilky Alpha Motor Corporation přichází v pořadí již třetí elektrický model. Po retro kupé Ace a crossoveru Jax se ukazuje i vize elektrického pick-upu Wolf. Zatímco však Tesla, Ford nebo Rivian vyráží cestou velkých modelů s největší praktičností, u Alphy se drží jednoduchosti.

Elektrická Dacia Spring má první ceny. Ve Franci je levná. Jak dopadne v ČR?

Elektrická Dacia Spring má první ceny. Ve Franci je levná. Jak dopadne v ČR?

Kompaktní dvoudveřový pick-up stojí na identické platformě jako jeho dřívější sourozenci, po vzoru crossoveru Jax nicméně přichází v odolném vzezření na vyšším podvozku, terénních kolech a vybavený trubkovými nárazníky. Na menší americké pick-upy z minulosti odkazuje i rám korby s dodatečnými světlomety.

S délkou 4765 mm, šířkou 1930 mm a výškou 1685 mm je nicméně Wolf o něco větší než Jax. Wolf chce zaujmout i nákladovým prostorem o objemu 977 litrů (opět zde nechybí i menší přední kufr) a možností táhnout přívěs o hmotnosti až 1360 kg. Korba je vybavena držáky pro nářadí a samotný rám může sloužit k upevnění rozměrného solárního panelu.

Elektromobily Volvo budou dodávány jen s celoročními plášti. Je to dobrý nápad?

Elektromobily Volvo budou dodávány jen s celoročními plášti. Je to dobrý nápad?

Technická specifikace je u těchto prvotních vizí Alphy klasicky střídmá. Model chce společnost nabízet s jedním nebo dvěma elektromotory, baterie o kapacitě 75 kWh má zajistit dojezd přes 400 kilometrů, přičemž v nejsilnější verzi by pick-up akceleroval z nuly na 100 km/h za asi 6,2 sekundy.

Podobně jako u dřívějších modelů Ace a Jax se tedy zatím jedná o koncept. Začátek dodávek svých modelů plánuje automobilka na rok 2023. Do té doby se může mnohé změnit, už nyní však Alpha zmiňuje pro pick-up cenovku od 36.000 dolarů (asi 800.000 Kč).

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST SsangYong Korando 1.5 T-GDI 4x4: Vše, co potřebujete. Za míň, než čekáte

SsangYong Korando 1.5 TGDI

SsangYong Korando se hlásí v redakční garáží počtvrté. Tentokrát v plné náloži jako borec se čtyřkolkou a automatem.

včera | Vladimír Kadera | 1 příspěvek
TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG R-Line Variant: Nejlepší jízda na trhu?

VW Golf 1.5 eTSI DSG R-Line Variant

Volkswagen Golf Variant prodělal mezigeneračně více změn, než se může na první pohled zdát. Vyzkoušeli jsme sportovněji střiženou verzi R-Line se 150koňovým turbobenzinem a popravdě toho není moc ke kritizování.

14.  4.  2021 | Jan Mička
TEST Citroën C4 1.5 BlueHDi EAT8: Originál, kapitola druhá

Citroën C4 1.5 BlueHDi EAT8

Nová generace C4 zcela odhodila zátěž minulosti a přichází s vlastním odlišným pojetím kompaktního hatchbacku. Novoty jsou v tomto případě vítané.

11.  4.  2021 | Richard Herbich | 13 příspěvků