V Japonsku se nové vozy moc neprodávají

Japonsko je zemí mnoha velkých automobilek, ale přesto se zde prodejům nových vozů moc nedaří. Za loňský rok se prodalo jen něco přes 3,43 mil. nových automobilů, což představuje meziroční pokles o 7,6 procenta. Navíc klesající trend je zde již čtyři roky a pokud se něco zázračného nestane, klesnou prodeje v letošním roce na čtyřicetileté minimum.

Důvodem malých prodejů jsou dle analytiků vysoké ceny pohonných hmot, přesycenost trhu a také fakt, že v Japonsku si nový vůz nemůže dovolit tolik lidí jako dříve. Něco podobného musí dříve nebo později potkat i Evropu...

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 2 příspěvky
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků