V jakém pořadí projedou auta křižovatkou? Většina řidičů odpoví špatně

Průzkum pojišťovny Generali ukázal, že čeští řidiči tápou v přednosti zprava i v řešení dalších dopravních situací.
V jakém pořadí projedou auta křižovatkou? Většina řidičů odpoví špatně

Čtvrtina lidí by nedala přednost zprava a bezmála dvě třetiny nemají jasno v přednosti na neoznačené křižovatce tvaru T – alespoň máme-li věřit průzkumu pojišťovny Generali. Ta jeho výsledky zveřejnila formou tiskové zprávy, jejímž skutečným účelem je upozornit na produkty této společnosti určené motoristům. Ale proč ne, tak to dělají i ostatní včetně automobilek.

Život řidiče | Bezpečnost | Cestování

Víte, jak jezdit na kruhovém objezdu o více pruzích?

Čtvrtina respondentů (velikost skupiny ani její sociodemografické údaje pojišťovna neuvádí) údajně nevěděla, které auto má správně projet jako první křižovatkou dle následujícího obrázku.

Klepněte pro větší obrázek

Ještě víc dotazovaných podle Generali nedokázalo vyřešit úlohu naznačenou na titulním obrázku. Plných 61 % mělo odpovědět, že jako první projede křižovatkou zelené auto, po něm červené a naposledy modré.

Život řidiče | Bezpečnost

Policie upozorňuje na německý semafor. Čeští řidiči ho totiž nechápou

„Kromě přednosti zprava pořád platí přednost protijedoucího vozu, pokud řidič odbočuje vlevo,“ vysvětluje situaci tisková zpráva ústy Martina Faráře z BESIPu. „Správně je to tedy tak, že do křižovatky najede první řidič červeného auta, který ale dává přednost autu zelenému. To však musí pustit modré auto, protože dává přednost zprava a zároveň pro modré auto už zprava nikdo nestojí vzhledem k tomu, že červené auto najelo do křižovatky. První tedy projede křižovatkou modrý vůz, poté zelený a jako poslední opustí křižovatku auto červené.“

Další zajímavosti z průzkumu najdete v citované tiskové zprávě:

Zobrazit tiskovou zprávu
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků