V jakém pořadí projedou auta křižovatkou? Většina řidičů odpoví špatně

Průzkum pojišťovny Generali ukázal, že čeští řidiči tápou v přednosti zprava i v řešení dalších dopravních situací.
V jakém pořadí projedou auta křižovatkou? Většina řidičů odpoví špatně

Čtvrtina lidí by nedala přednost zprava a bezmála dvě třetiny nemají jasno v přednosti na neoznačené křižovatce tvaru T – alespoň máme-li věřit průzkumu pojišťovny Generali. Ta jeho výsledky zveřejnila formou tiskové zprávy, jejímž skutečným účelem je upozornit na produkty této společnosti určené motoristům. Ale proč ne, tak to dělají i ostatní včetně automobilek.

Víte, jak jezdit na kruhovém objezdu o více pruzích?

Víte, jak jezdit na kruhovém objezdu o více pruzích?

Čtvrtina respondentů (velikost skupiny ani její sociodemografické údaje pojišťovna neuvádí) údajně nevěděla, které auto má správně projet jako první křižovatkou dle následujícího obrázku.

Klepněte pro větší obrázek

Ještě víc dotazovaných podle Generali nedokázalo vyřešit úlohu naznačenou na titulním obrázku. Plných 61 % mělo odpovědět, že jako první projede křižovatkou zelené auto, po něm červené a naposledy modré.

Policie upozorňuje na německý semafor. Čeští řidiči ho totiž nechápou

Policie upozorňuje na německý semafor. Čeští řidiči ho totiž nechápou

„Kromě přednosti zprava pořád platí přednost protijedoucího vozu, pokud řidič odbočuje vlevo,“ vysvětluje situaci tisková zpráva ústy Martina Faráře z BESIPu. „Správně je to tedy tak, že do křižovatky najede první řidič červeného auta, který ale dává přednost autu zelenému. To však musí pustit modré auto, protože dává přednost zprava a zároveň pro modré auto už zprava nikdo nestojí vzhledem k tomu, že červené auto najelo do křižovatky. První tedy projede křižovatkou modrý vůz, poté zelený a jako poslední opustí křižovatku auto červené.“

Další zajímavosti z průzkumu najdete v citované tiskové zprávě:

Zobrazit tiskovou zprávu
TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

včera | Miro Mihálik | 16 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků