V jakém pořadí projedou auta křižovatkou? Většina řidičů odpoví špatně

Průzkum pojišťovny Generali ukázal, že čeští řidiči tápou v přednosti zprava i v řešení dalších dopravních situací.
V jakém pořadí projedou auta křižovatkou? Většina řidičů odpoví špatně

Čtvrtina lidí by nedala přednost zprava a bezmála dvě třetiny nemají jasno v přednosti na neoznačené křižovatce tvaru T – alespoň máme-li věřit průzkumu pojišťovny Generali. Ta jeho výsledky zveřejnila formou tiskové zprávy, jejímž skutečným účelem je upozornit na produkty této společnosti určené motoristům. Ale proč ne, tak to dělají i ostatní včetně automobilek.

Víte, jak jezdit na kruhovém objezdu o více pruzích?

Víte, jak jezdit na kruhovém objezdu o více pruzích?

Čtvrtina respondentů (velikost skupiny ani její sociodemografické údaje pojišťovna neuvádí) údajně nevěděla, které auto má správně projet jako první křižovatkou dle následujícího obrázku.

Klepněte pro větší obrázek

Ještě víc dotazovaných podle Generali nedokázalo vyřešit úlohu naznačenou na titulním obrázku. Plných 61 % mělo odpovědět, že jako první projede křižovatkou zelené auto, po něm červené a naposledy modré.

Policie upozorňuje na německý semafor. Čeští řidiči ho totiž nechápou

Policie upozorňuje na německý semafor. Čeští řidiči ho totiž nechápou

„Kromě přednosti zprava pořád platí přednost protijedoucího vozu, pokud řidič odbočuje vlevo,“ vysvětluje situaci tisková zpráva ústy Martina Faráře z BESIPu. „Správně je to tedy tak, že do křižovatky najede první řidič červeného auta, který ale dává přednost autu zelenému. To však musí pustit modré auto, protože dává přednost zprava a zároveň pro modré auto už zprava nikdo nestojí vzhledem k tomu, že červené auto najelo do křižovatky. První tedy projede křižovatkou modrý vůz, poté zelený a jako poslední opustí křižovatku auto červené.“

Další zajímavosti z průzkumu najdete v citované tiskové zprávě:

Zobrazit tiskovou zprávu
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 140 příspěvků