V jakém pořadí projedou auta křižovatkou? Většina řidičů odpoví špatně

Průzkum pojišťovny Generali ukázal, že čeští řidiči tápou v přednosti zprava i v řešení dalších dopravních situací.
V jakém pořadí projedou auta křižovatkou? Většina řidičů odpoví špatně

Čtvrtina lidí by nedala přednost zprava a bezmála dvě třetiny nemají jasno v přednosti na neoznačené křižovatce tvaru T – alespoň máme-li věřit průzkumu pojišťovny Generali. Ta jeho výsledky zveřejnila formou tiskové zprávy, jejímž skutečným účelem je upozornit na produkty této společnosti určené motoristům. Ale proč ne, tak to dělají i ostatní včetně automobilek.

Víte, jak jezdit na kruhovém objezdu o více pruzích?

Víte, jak jezdit na kruhovém objezdu o více pruzích?

Čtvrtina respondentů (velikost skupiny ani její sociodemografické údaje pojišťovna neuvádí) údajně nevěděla, které auto má správně projet jako první křižovatkou dle následujícího obrázku.

Klepněte pro větší obrázek

Ještě víc dotazovaných podle Generali nedokázalo vyřešit úlohu naznačenou na titulním obrázku. Plných 61 % mělo odpovědět, že jako první projede křižovatkou zelené auto, po něm červené a naposledy modré.

Policie upozorňuje na německý semafor. Čeští řidiči ho totiž nechápou

Policie upozorňuje na německý semafor. Čeští řidiči ho totiž nechápou

„Kromě přednosti zprava pořád platí přednost protijedoucího vozu, pokud řidič odbočuje vlevo,“ vysvětluje situaci tisková zpráva ústy Martina Faráře z BESIPu. „Správně je to tedy tak, že do křižovatky najede první řidič červeného auta, který ale dává přednost autu zelenému. To však musí pustit modré auto, protože dává přednost zprava a zároveň pro modré auto už zprava nikdo nestojí vzhledem k tomu, že červené auto najelo do křižovatky. První tedy projede křižovatkou modrý vůz, poté zelený a jako poslední opustí křižovatku auto červené.“

Další zajímavosti z průzkumu najdete v citované tiskové zprávě:

Zobrazit tiskovou zprávu
Test: Volkswagen Arteon nechce být Passatem. Obhájí ale svoji cenovku?

Volkswagen Arteon

Volkswagen Arteon do třídních škatulí nezapadá. Na trh manažerských sedanů vstupuje jako černý kůň. Je dobré se rozhodnout právě pro tento model?

včera | Milan Lažanský | 14 příspěvků
Test: Nissan Micra zpět na vrcholu své třídy! Má ale jednu zásadní vadu

Nissan Micra

Po předchozí nevýrazné generaci je Nissan Micra zpátky v plné síle. Vyzkoušeli jsme jej s motorem 0,9 I-GT.

13.  7.  2017 | Milan Lažanský | 15 příspěvků
Test Alfy Romeo 4C Spider: Osudová přitažlivost

Alfa Romeo 4C Spider

Alfa Romeo 4C je autem, do kterého se na první pohled zamilujete. Ale víte, jak to se vzletnými láskami bývá. Dost často z nich bývá slušná kocovina…

8.  7.  2017 | Jiří Švamberk | 9 příspěvků