V Izraeli už testují bezdrátové dobíjení elektroaut za jízdy. Cívky mají v silnici

19 komentářů

MP
20. února • 8:45

Tokamak a vodík.

Paly
1. října • 11:51

Keď sa vyberie korytnačka s lenochodom na cestu okolo sveta tak sa vrátia skôr, ako niekto elektrifikuje zmysluplných dajme tomu 20 km úsek cesty. Izraelci elektrifikovali 20 m a Švédi plánujú 1.6 km. Páni to ma podrž, padnem na kolená z toho tempa...

bzzz
1. října • 19:02

Korytnacka, lenochod a Slovak, ne?

joker
1. října • 15:26

Asi by byly zajímavé i detaily, např. kolikrát těch 20m asi museli ujet, a jakou rychlostí, a za jakých podmínek, aby se baterie dobila třeba z 20% na 100% s účinností kolem 90%? Proč to asi zkoušeli na úseku dlouhém (tedy spíše krátkém) jen 20 metrů? Že by bylo v Izraeli poněkud obtížné nasimulovat na delším úseku, jak by to mohlo fungovat za různých povětrnostních podmínek, např. při sněžení? ;-)

Paly
1. října • 19:45

Ak už chcú niečo podobné skúšať, nech to radšej robia na parkovacích miestach,bude to lacnejšie a omnoho efektívnejšie.

joker
1. října • 9:44

A mohlo by to fungovat i obráceně? Tedy že když ty cívky ve vozovce nebudou zrovna pod proudem, že by to odebíralo elektřinu z projíždějících elektromobilů, aby se tak dostával el. proud do sítě i při výpadku elektřiny? ;-)

jean
30. září • 20:56

Na tých 90% účinnosti som veľmi zvedavý a ako to merali, nenašiel by sa niekde článok z karentovaného časopisu?

Kuk Vykuk
30. září • 19:15

Té můj sen nechat se grilovat elmag zářením. To bude ideální pro děti a lidi s kardiostimulátory. :-/

MM
30. září • 16:26

Skvělý vynález. S rychlostí oprav a výstavby nových silnic by to v čr mohlo být tak za 2000 let rozšířeno. Akorát nevim jestli v té době ještě budou silnice třeba.

petr r. (petrumr)
30. září • 15:26

tohle bych chtěl mět na kolo a před tym semaforem jak se tady uvádí by to bylo ok, kdyby to bylo spojený aji se smyčkou pro počítač.

puk123
30. září • 17:43

A ještě ti to protřepe svalstvo.B-]

hasič
30. září • 14:40

Já se jen modlím aby tato technologie moc nefungovala. Protože pokud to bude fungovat v Izraeli, bude to fungovat i v Německu a Rakousku. Pak ale nastane problém, protože ti naši matlaci, kteří za deset let nejsou schopni opravit D1, prekopou vsechny hlavní silnice a dálnice. Výsledkem bude v ČR naprostá dopravní katastrofa.

Josef
30. září • 18:05

Naopak hasiči.:-) V Česku na D1 je už nastaven časově spolehlivý "dopravní režim", který zajistí, že se mezi Prahou a Brnem vždy stihnou baterie dostatečně nabít. Možná, že ten režim bude natolik časově unikátní, že v cíli cesty v Praze nebo v Brně budou baterie nabity vždy na 100 procent i v případech, že se cesta na D1 zahájí s vybitými bateriemi...
Současné "tempo" opravy jednotlivých úseků dálnice D1 právě zajistí plynulý přechod do instalace indukčních panelů v rámci následné rekonstrukce již zpočátku opravených úseků...:-)

puk123
30. září • 13:18

20m. To by mohli dělat dobíjecí kruháče.

bzzz
30. září • 14:37

Nebo ty civky mrsknout pred kazdy semafor (pri cekani 60-90 s uz neco dobijes).

Dude
30. září • 13:08

Jaká je asi účinnost takového nabíjení?

puk123
30. září • 13:16

Tady zas někdo napsal příspěvek, aniž by si předem přečetl článek.B-]

Dude
30. září • 14:09

Vinen :-D

puk123
30. září • 17:40

Napiš to 100x. Perem do notýsku, ne CtrlV.

Doporučujeme

Články odjinud