Lehké roadstery téměř zmizely z běžného světa a zůstaly výsadou zakázkové malosériové výroby. To je i případ tohoto prototypu z rukou, které stvořily Ferrari Enzo.
Minulý týden měli motorističtí nadšenci ohledně víkendového programu jasno. U Komského jezera v Itálii se pořádala každoroční slavnost Concorso d'Eleganza Villa d'Este. K vidění byly klenoty z celého světa pokrývající snad všechna historická období, ale i studie hledící vstříc do budoucnosti. Přesně takový byl i koncept slavného japonského designéra Kena Okuyama, jehož rukopis můžeme najít i na Ferrari Enzo.
Tentokrát na jeho rýsovacím prkně vzniknul roadster Kode61 Birdcage. Jak název i celkový design napovídají, nechal se inspirovat stejnojmenným závodním Maserati Top 61 vyráběným v letech 1959 až 1961. To je patrné zejména na bočním profilu s klenutými blatníky a krátkými převisy. Projev sounáležitosti dává novinka dále najevo minimalisticky pojatými větrnými deflektory místo čelního okna a ochrannými rámy za opěradly sedadel. Okuyama zůstal historickému vozu věrný i co se týče barevné kombinace složené z bílého podkladu a modrého centrálního pruhu.
Při návrhu obou konců stál Okuyammovi předlohou koncept Maserati Birdcage 75th z roku 2005. Jeho rysy můžeme vysledovat v klínovitém pojetí přídě i zádě s úzkými světly, ačkoliv Birdcage 75th má celkově kulaté tvary. Celkový dojem dotváří třípaprsková litá kola ve stylu Maserati MC20.
Interiér plný modré kůže, karbonu a leštěných detailů působí na strohý roadster mimořádně luxusním dojmem. Ačkoliv nejsou známy žádné technické parametry, potěší zjevná přítomnost manuální převodovky. A po vzoru moderny nezůstane spolujezdec ochuzen o obrazovku multimediálního zařízení. Výfuky v zadní části také naznačují přítomnost spalovacího motoru.
Kode61 Birdcage sice soutěžil v kategorii vyhrazené prototypům, ale Ken Okuyama potvrdil ruční malosériovou výrobu. Ta bude probíhat v japonské továrně Yamagata.