V Indii je i Aston Martin. Co sem výrobce luxusních aut táhne?

Indie má pro výrobce luxusních vozů magickou přitažlivost. Očividně nehledí na to, že zde žije 800 milionů lidí za dva dolary denně, oni cílí na někoho jiného, na zdejších 55 multimilionářů a stovky milionářů. A tak už v Mumbaji své vozy prodávají Porsche, Mercedes-Benz, Maserati, chystá se Ferrari. K nim se nyní přidal i Aston Martin.

„Vstupujeme na indický trh, protože si myslíme, že nastal ten správný čas,“ řekl při otevření první prodejny Aston Martin v Mumbaji obchodní ředitel britské značky Bill Donnelly. „Trh se sportovními vozy v Indii je nyní velmi malý, ale rychle roste. V květnu se chystáme otevřít další showroom v Dillí.“

Aston Martin zde zamýšlí prodávat svůj nejlevnější model Vantage za 13.5 milionu rupií (303 657 dolarů) a Rapide za 21.5 milionu rupií. V Indii chce také ročně prodat pět vozů One-77 za 200 milionů rupií (4.5 milionu dolarů). Celkově počítá s tím, že tento rok zde prodá 30 vozů.

Podle optimisticky znějících předpovědí vzroste indický trh s luxusními vozy do roku 2020 devětkrát, z loňských 15 tisíc prodaných vozů až na 135 tisíc. Na vzrůstající zájem o luxusní vozy zareagoval už dříve Jaguar Land Rover. Ten otevřel první prodejnu v roce 2009, nyní jich má v Indii sedm.

V Indii se také prodává nejlevnější auto světa – jmenuje se Nano a stojí zde 137 555 rupií.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Modely Aston Martin pro Indii: Vantage, Rapide a One-77. 

 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 18 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků