V Hongkongu prakticky skončil prodej aut Tesla. Už nejsou vládní pobídky...

30 komentářů

Joe Doe
11. července • 19:48

Keby skoncilo zvyhodnovanie dieselov (cez danove zatazenie paliva, cestnu dan, firemne dane, poistne atd. - podla krajiny), tak by ich tiez ludia prestali kupovat.

R2
11. července • 20:00

Zalezi jak to berete, pokud by byla dan z paliv pocitana z kilogramu, tak pravdepodobne ano, ale pokud byste jen srovnal litrovou dan, tak je pri velkych najezdech nafta stale vyhodnejsi nez benzin.

R2
11. července • 18:10

Jen za brezen se v HK prodalo podobne mnozstvi Tesel jako za cely rok 2016. A v dubnu koncily danove ulevy. Je celkem zrejme, ze temer kazdy, kdo planoval nakup v dohledne budoucnosti a jen trosicku mohl, tak ho urychlil. Osobne bych se asi nezachoval jinak, kdyby tu od pristiho roku skokove zavedli 100% dan na auta, tak take za kazdou cenu poridim jeste behem letoska.

runner42
13. července • 11:17

Ano, téměř každý. Problém je v tom slově téměř. Že kdo mohl, nakupoval v březnu je logické. Že se ale neobjevil jediný kupec, který to v březnu "nestihl", vyfakturoval nebo dědil až v dubnu apod., a tedy si ji holt koupí za nedotovanou cenu, to je podezřelé.

R2
13. července • 18:18

Ja netusim, jak Tesla dodava do Hong Kongu, je mozne, ze vzhledem k relativne vysokemu zajmu v minulem roce i v 1. kvartalu tohoto roku posilali auta po davkach, pokud stihli posledni vetsi dodavku v terminu a pak prechazeli na nejakou kusovou dopravu, tak vznikl vypadek a to i v pripade, ze maji nejaky kus objednany.

runner42
14. července • 9:28

Ano, to je samozřejmě možné.
Je možné, že stihli poslední dodávku, změnili způsob dopravy a vytvořili výpadek.A nebo podle pravidla Occamovy břitvy - je to teď prostě předražené.

G
11. července • 20:25

To že má Tesla na tenhle rok dopředu prodáno se neřeší:-D

WEqwdcv(7cfh3
11. července • 15:26

Tady se pise, ze 71% emisi vypousti 100 firem a ze podil dopravy cini podle odhadu jen 15%. https://www.novinky.cz/ekonomika/443221-stovka-f... ...

G
11. července • 20:51

Nejdřív se nad tím odkazem zamysli ať příště ze sebe neděláš blbce..:-D:-D:-D

Kuk Vykuk
14. července • 1:15

Voba tu ze sebe dělal blbce :-D

Kuk Vykuk
14. července • 1:17

dělaj

Mirek
11. července • 16:35

To se tady řešilo koncem zimy, a když jsem napsal, že větší priorita je snížení emisí z průmyslu, tak tady jeden hlasitě kukal, že on to vidí jinak, že jemu pod oknem fabriky nekouří. :-D

Zelí
11. července • 15:15

Počet lidí, kteří by si takovou ptákovinu koupilo za tuto cenu je i HoKo evidentně velmi omezený. Je to podobné jako v čr. Těch jedinců, kteří si to koupí za plnou cenu je velmi, velmi málo.

Zelí
11. července • 15:15

Počet lidí, kteří by si takovou ptákovinu koupilo za tuto cenu je i HoKo evidentně velmi omezený. Je to podobné jako v čr. Těch jedinců, kteří si to koupí za plnou cenu je velmi, velmi málo.

runner42
11. července • 11:53

Podstatné není, že se jich prodá o tolik a tolik méně. To je ovlivněno změnou dotační politiky.Podstatné je, že za tržní cenu se za celý měsíc nenašel jediný nový zájemce, který si ji dříve nemohl nebo nechtěl koupit. To je hodně špatné.

mpolan
11. července • 14:40

Jestli to nebude spíš tím, že si ji všichni ti zájemci koupili dříve a teď je zkrátka momentální nasycení trhu...
Ale ne, tak to být nemůže. To bys nemohl vést svou svatou antielektrickou válku...

aliencz
18. července • 7:24

Takže ty tvrdíš, že trh je ohledně poptávky po Teslách v Honkongu již nasycen, ano? :-) :-)Tak jo .... akorát nechápu v čem je pro Teslu rozdíl. Nic moc tam už neprodá tak jako tak. Takže jakou válku vedeš ty? Intelektuální evidentně ne :-)
-------------
Realita je prostá. Tesla (každý elektromobil) je stále příliš drahý a ekonomicky se většina forem běžného provozování vůbec nevyplatí. Proto jsou dotace stále nejsilnější motivací ke koupi vůbec. A to je špatně a tento příklad to jen odkrývá do syrové nahoty faktu.

Mirek
11. července • 16:33

Někdo vede antielektrickou válku, někdo demagogickou. Nedávno se řešilo Dánsko, propad prodeje za první čtvrtletí o 60,5%, nyní Hongkong, ale co se tak podívat na země, kde se tyto auta prodávají, není tam náhodou všude docela slušná dotace? Tak co se ti nelíbí na tom, že když se šáhne na dotace, tak najednou o elektro není zájem.

mpolan
12. července • 12:18

Jistě si vzpomeneš na země, ve kterých se zkoušelo "šrotovné"... jaké tam byly propady poté, co skončily pobídky. Nebo jak následují propady u některých trhů poté, co na nich skončí konkrétní akce zaměřené na podporu prodejů.
Elektromobilní trh je malý, takže na něm každý krok má trošku jinou dynamiku, než u miliónového objemu aut, ale rozhodně to nelze brát jako projev konce. Nebo aspoň pokud člověk má jen trošku normálního rozumu. Ale kolik svatých protielektrických válečníků ho má? Zatím jsem žádného nepotkal.

Mirek
12. července • 20:35

Tak pokud chceš tohle přirovnávat ke šrotovnému, tak jsi mimo. Šrotovné bylo určeno pro nízkopříjmové obyvatele, auto bylo omezeno cenou nahoru, a jeho výše nebyla až tak velká, Slovensko 1500+500 euro, kdežto tady se bavíme o drahých autech, bez cenového omezení, které si ta chudší vrstva nemá šanci koupit, a celkem vysoké dotaci za jedno auto. Tady se dotují bohatší lidé, kteří by asi neměli až takový problém si to auto koupit i bez dotace. A ejhle, stejně si nechají kolínko kvůli tomu provrtat.
Tady stát dává až 220 000 Kč na dotace na elektromobil. http://ekonomika.idnes.cz/az-220-tisic-na-elektromo... ... Jinak řečeno, jsem proti dotaci v jakékoliv formě, včetně šrotovného.

Kuk Vykuk
11. července • 14:48

Kdepák, vždyť to tady píšou černé na bílém... prodej elektrických aut skončil, tak to musí bejt pravda i kdyby do konce roku něco prodali :-D

Saman
11. července • 15:28

elektricky auta jsou prece velka bublina co splaskne, a Hong-Kong prece representuje celoplanetarni trendy :-D ona ta cena se u tech Tesel zvedla jeste daleko vice nez uvadi clanek, pred koncem dotaci a ulev staly tesly oneh 75-80 tisic dolaru, jenze to je jen kupni cena a ta ano stoupla diky ulevam na cca tech 130 tisic dolaru, jenze v HK je drahe hlavne auto registrovat, ted bez dotaci a ulev tedy v HK stoji zakladni Tesla S asi 3.5 milionu korun pokud ma i registraci, a Tesly S si v HK kupovali lidi co bezne kupovali auta typu stredni tridy, a nebo lide kteri patri mezi opravdu bohate a aut maji hned nekolik (jistou dobu se uvazovalo ze HK zakaze konvencnim motorizacim vjezd do urcitycgh casti mesta, tak si ti bohati proste poridili Teslu aby tam mohli jezdit dal kdyby nahodou ten nevrh prosel), dnes je to tak ze ti co maji na stredni tridu si dnes proste Teslu S neporidi protoze je asi 2-3x drazsi nez bejvala a bohatym je to ted jedno protoze zakaz neprosel a vesele muzou dal drandit fosilama kam chtej, otazkou bude jestli se HK casem nepodridi Cine pod kterou spada, pak zase baterkace budou v mode i v HK

Kuk Vykuk
11. července • 12:23

Ano to musí bejt hodně špatné, protože rok má jen jeden měsíc a ne 12 :-D:-D:-D

Majkl
11. července • 9:49

Kdo by to byl čekal, že když se předem ví, že nějaký produkt od určitýho data skokově podraží (např. kvůli ukončení vládní pobídky), lidé si ho před ukončením pobídky budou kupovat jako na běžícím páse a po zdražení nastane propad prodejů. :D

šofér
12. července • 7:55

No já bych dodal, že Tesla je cenově takové elektrické Ferrari, takže logicky bez dotací na něj málokdo má. Prodeje normálních elektroaut typu Leaft, Hyundai ion, E-golf a dalších, to je vypovídající hodnota, ne kára za 3 "míče"..

Majkl
11. července • 9:53

Několik webů se této informace chytlo a napsali na to článek.
Nejsem si zcela jistej, co si o tom myslet.
Fakt nevím, jestli je nějaká velká novinařina psát články: "po výrazném a plánovaném zdražení produktu klesly prodeje". Připomíná mi to reportáže na Nově, kdy dokazují, že když položím za okno na parapet vodu, kde je -10°C, voda mi zmrzne. :D

Jig
11. července • 11:46

ono když vidím nějaký lidi na ulicích, tak hádám, že je to pro ně nová informace ... to s tou vodou. Nebo mají v té televizi své diváky za naprosté idioty. (v praxi je to však kombinace obojího)

Mirek
11. července • 11:17

Ale ono nic nezdražilo, jen se to přestalo dotovat a to je docela rozdíl.

Majkl
11. července • 12:16

Já v tom rozdíl nevidím, v konečném výsledku prostě zákazník zaplatí víc, tudíž se to pro něj zdražilo, jakým způsobem, je už celkem jedno.

Mirek
11. července • 16:20

Nebudu polemizovat nad pohledem zákazníka, ale rozdíl v tom je. Pokud by výrobce zdražil, tak se to odrazí v ceně i přes dotaci.
Na druhou stranu, pokud se peníze nacpou do takovýchto dotací, tak budou chybět jinde. Takto to mohou pocítit všichni lidé, ne jen hrstka vyvolených v elektrickém krámu.

Doporučujeme

Články odjinud