V Hongkongu prakticky skončil prodej aut Tesla. Už nejsou vládní pobídky...

Majkl  |  11. 07. 2017 09:49

Kdo by to byl čekal, že když se předem ví, že nějaký produkt od určitýho data skokově podraží (např. kvůli ukončení vládní pobídky), lidé si ho před ukončením pobídky budou kupovat jako na běžícím páse a po zdražení nastane propad prodejů. :D

Odpovědět  |   | 
Majkl  |  11. 07. 2017 09:53

Několik webů se této informace chytlo a napsali na to článek.
Nejsem si zcela jistej, co si o tom myslet.
Fakt nevím, jestli je nějaká velká novinařina psát články: "po výrazném a plánovaném zdražení produktu klesly prodeje". Připomíná mi to reportáže na Nově, kdy dokazují, že když položím za okno na parapet vodu, kde je -10°C, voda mi zmrzne. :D

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  11. 07. 2017 11:17

Ale ono nic nezdražilo, jen se to přestalo dotovat a to je docela rozdíl.

Odpovědět  |   | 
Majkl  |  11. 07. 2017 12:16

Já v tom rozdíl nevidím, v konečném výsledku prostě zákazník zaplatí víc, tudíž se to pro něj zdražilo, jakým způsobem, je už celkem jedno.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  11. 07. 2017 16:20

Nebudu polemizovat nad pohledem zákazníka, ale rozdíl v tom je. Pokud by výrobce zdražil, tak se to odrazí v ceně i přes dotaci.
Na druhou stranu, pokud se peníze nacpou do takovýchto dotací, tak budou chybět jinde. Takto to mohou pocítit všichni lidé, ne jen hrstka vyvolených v elektrickém krámu.

Odpovědět  |   | 
Jig  |  11. 07. 2017 11:46

ono když vidím nějaký lidi na ulicích, tak hádám, že je to pro ně nová informace ... to s tou vodou. Nebo mají v té televizi své diváky za naprosté idioty. (v praxi je to však kombinace obojího)

Odpovědět  |   | 
šofér  |  12. 07. 2017 07:55

No já bych dodal, že Tesla je cenově takové elektrické Ferrari, takže logicky bez dotací na něj málokdo má. Prodeje normálních elektroaut typu Leaft, Hyundai ion, E-golf a dalších, to je vypovídající hodnota, ne kára za 3 "míče"..

Odpovědět  |   | 
runner42  |  11. 07. 2017 11:53

Podstatné není, že se jich prodá o tolik a tolik méně. To je ovlivněno změnou dotační politiky.

Podstatné je, že za tržní cenu se za celý měsíc nenašel jediný nový zájemce, který si ji dříve nemohl nebo nechtěl koupit. To je hodně špatné.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  11. 07. 2017 12:23

Ano to musí bejt hodně špatné, protože rok má jen jeden měsíc a ne 12

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  11. 07. 2017 14:40

Jestli to nebude spíš tím, že si ji všichni ti zájemci koupili dříve a teď je zkrátka momentální nasycení trhu...
Ale ne, tak to být nemůže. To bys nemohl vést svou svatou antielektrickou válku...

Odpovědět  |   | 
kuk  |  11. 07. 2017 14:48

Kdepák, vždyť to tady píšou černé na bílém... prodej elektrických aut skončil, tak to musí bejt pravda i kdyby do konce roku něco prodali

Odpovědět  |   | 
Saman  |  11. 07. 2017 15:28

elektricky auta jsou prece velka bublina co splaskne, a Hong-Kong prece representuje celoplanetarni trendy

ona ta cena se u tech Tesel zvedla jeste daleko vice nez uvadi clanek, pred koncem dotaci a ulev staly tesly oneh 75-80 tisic dolaru, jenze to je jen kupni cena a ta ano stoupla diky ulevam na cca tech 130 tisic dolaru, jenze v HK je drahe hlavne auto registrovat, ted bez dotaci a ulev tedy v HK stoji zakladni Tesla S asi 3.5 milionu korun pokud ma i registraci, a Tesly S si v HK kupovali lidi co bezne kupovali auta typu stredni tridy, a nebo lide kteri patri mezi opravdu bohate a aut maji hned nekolik (jistou dobu se uvazovalo ze HK zakaze konvencnim motorizacim vjezd do urcitycgh casti mesta, tak si ti bohati proste poridili Teslu aby tam mohli jezdit dal kdyby nahodou ten nevrh prosel), dnes je to tak ze ti co maji na stredni tridu si dnes proste Teslu S neporidi protoze je asi 2-3x drazsi nez bejvala a bohatym je to ted jedno protoze zakaz neprosel a vesele muzou dal drandit fosilama kam chtej, otazkou bude jestli se HK casem nepodridi Cine pod kterou spada, pak zase baterkace budou v mode i v HK

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  11. 07. 2017 16:33

Někdo vede antielektrickou válku, někdo demagogickou. Nedávno se řešilo Dánsko, propad prodeje za první čtvrtletí o 60,5%, nyní Hongkong, ale co se tak podívat na země, kde se tyto auta prodávají, není tam náhodou všude docela slušná dotace? Tak co se ti nelíbí na tom, že když se šáhne na dotace, tak najednou o elektro není zájem.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  12. 07. 2017 12:18

Jistě si vzpomeneš na země, ve kterých se zkoušelo "šrotovné"... jaké tam byly propady poté, co skončily pobídky. Nebo jak následují propady u některých trhů poté, co na nich skončí konkrétní akce zaměřené na podporu prodejů.
Elektromobilní trh je malý, takže na něm každý krok má trošku jinou dynamiku, než u miliónového objemu aut, ale rozhodně to nelze brát jako projev konce. Nebo aspoň pokud člověk má jen trošku normálního rozumu. Ale kolik svatých protielektrických válečníků ho má? Zatím jsem žádného nepotkal.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  12. 07. 2017 20:35

Tak pokud chceš tohle přirovnávat ke šrotovnému, tak jsi mimo. Šrotovné bylo určeno pro nízkopříjmové obyvatele, auto bylo omezeno cenou nahoru, a jeho výše nebyla až tak velká, Slovensko 1500+500 euro, kdežto tady se bavíme o drahých autech, bez cenového omezení, které si ta chudší vrstva nemá šanci koupit, a celkem vysoké dotaci za jedno auto. Tady se dotují bohatší lidé, kteří by asi neměli až takový problém si to auto koupit i bez dotace. A ejhle, stejně si nechají kolínko kvůli tomu provrtat.
Tady stát dává až 220 000 Kč na dotace na elektromobil.

http://ekonomika.idnes.cz/az-220-tisic-na-elektromo... ...

Jinak řečeno, jsem proti dotaci v jakékoliv formě, včetně šrotovného.

Odpovědět  |   | 
aliencz  |  18. 07. 2017 07:24

Takže ty tvrdíš, že trh je ohledně poptávky po Teslách v Honkongu již nasycen, ano?

Tak jo .... akorát nechápu v čem je pro Teslu rozdíl. Nic moc tam už neprodá tak jako tak. Takže jakou válku vedeš ty? Intelektuální evidentně ne
-------------
Realita je prostá. Tesla (každý elektromobil) je stále příliš drahý a ekonomicky se většina forem běžného provozování vůbec nevyplatí. Proto jsou dotace stále nejsilnější motivací ke koupi vůbec. A to je špatně a tento příklad to jen odkrývá do syrové nahoty faktu.

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  11. 07. 2017 15:15

Počet lidí, kteří by si takovou ptákovinu koupilo za tuto cenu je i HoKo evidentně velmi omezený. Je to podobné jako v čr. Těch jedinců, kteří si to koupí za plnou cenu je velmi, velmi málo.

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  11. 07. 2017 15:15

Počet lidí, kteří by si takovou ptákovinu koupilo za tuto cenu je i HoKo evidentně velmi omezený. Je to podobné jako v čr. Těch jedinců, kteří si to koupí za plnou cenu je velmi, velmi málo.

Odpovědět  |   | 
WEqwdcv(7cfh3  |  11. 07. 2017 15:26

Tady se pise, ze 71% emisi vypousti 100 firem a ze podil dopravy cini podle odhadu jen 15%. https://www.novinky.cz/ekonomika/443221-stovka-f... ...

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  11. 07. 2017 16:35

To se tady řešilo koncem zimy, a když jsem napsal, že větší priorita je snížení emisí z průmyslu, tak tady jeden hlasitě kukal, že on to vidí jinak, že jemu pod oknem fabriky nekouří.

Odpovědět  |   | 
G  |  11. 07. 2017 20:51

Nejdřív se nad tím odkazem zamysli ať příště ze sebe neděláš blbce..

Odpovědět  |   | 
kuk  |  14. 07. 2017 01:15

Voba tu ze sebe dělal blbce

Odpovědět  |   | 
kuk  |  14. 07. 2017 01:17

dělaj

Odpovědět  |   | 
R2  |  11. 07. 2017 18:10

Jen za brezen se v HK prodalo podobne mnozstvi Tesel jako za cely rok 2016. A v dubnu koncily danove ulevy. Je celkem zrejme, ze temer kazdy, kdo planoval nakup v dohledne budoucnosti a jen trosicku mohl, tak ho urychlil. Osobne bych se asi nezachoval jinak, kdyby tu od pristiho roku skokove zavedli 100% dan na auta, tak take za kazdou cenu poridim jeste behem letoska.

Odpovědět  |   | 
G  |  11. 07. 2017 20:25

To že má Tesla na tenhle rok dopředu prodáno se neřeší

Odpovědět  |   | 
runner42  |  13. 07. 2017 11:17

Ano, téměř každý. Problém je v tom slově téměř. Že kdo mohl, nakupoval v březnu je logické. Že se ale neobjevil jediný kupec, který to v březnu "nestihl", vyfakturoval nebo dědil až v dubnu apod., a tedy si ji holt koupí za nedotovanou cenu, to je podezřelé.

Odpovědět  |   | 
R2  |  13. 07. 2017 18:18

Ja netusim, jak Tesla dodava do Hong Kongu, je mozne, ze vzhledem k relativne vysokemu zajmu v minulem roce i v 1. kvartalu tohoto roku posilali auta po davkach, pokud stihli posledni vetsi dodavku v terminu a pak prechazeli na nejakou kusovou dopravu, tak vznikl vypadek a to i v pripade, ze maji nejaky kus objednany.

Odpovědět  |   | 
runner42  |  14. 07. 2017 09:28

Ano, to je samozřejmě možné.
Je možné, že stihli poslední dodávku, změnili způsob dopravy a vytvořili výpadek.

A nebo podle pravidla Occamovy břitvy - je to teď prostě předražené.

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  11. 07. 2017 19:48

Keby skoncilo zvyhodnovanie dieselov (cez danove zatazenie paliva, cestnu dan, firemne dane, poistne atd. - podla krajiny), tak by ich tiez ludia prestali kupovat.

Odpovědět  |   | 
R2  |  11. 07. 2017 20:00

Zalezi jak to berete, pokud by byla dan z paliv pocitana z kilogramu, tak pravdepodobne ano, ale pokud byste jen srovnal litrovou dan, tak je pri velkych najezdech nafta stale vyhodnejsi nez benzin.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

První jízda s novým Seatem Leon 1.5 TSI: Tak dobrý, že vás dostane na kolena

Seat Leon 1.5 TSI ACT 110 kW

První dostaveníčko s novou generací Seatu Leon považujme za hodně letmé seznámení. Vyzkoušeli jsme benzinovou patnáctistovku s manuálem, největší radost nám však dělal podvozek.

28.  5.  2020 | Jan Mička | 47 příspěvků
Minitest Hyundai Kona Hybrid Premium: Příští zastávka Spořilov?

Hyundai Kona Hybrid Premium

Hyundai má talent snad na všechno. Umí rodinná, sportovní i užitková auta. Jak se mu ale povedl hybridní crossover?

24.  5.  2020 | Vladimír Kadera | 76 příspěvků
Minitest Volkswagen up! GTI (85 kW): Meziměstská střela i obětní beránek

Volkswagen up! GTI

Utratit více než 400.000 Kč za městské auto se spalovacím motorem může kdekomu připadat jako holý nesmysl. Všechno ale začne dávat smysl, když vezmete v úvahu tři magická písmena na jeho zádi a pořádně se projedete.

21.  5.  2020 | Jan Mička | 13 příspěvků

Nejčtenější články

Co jsou zač luxusní auta z miliardové razie v Praze? Jedním z nich jezdí i Leoš Mareš!

Co jsou zač luxusní auta z miliardové razie…

Sedm luxusních automobilů a řada luxusních hodinek jsou jenom špičkou ledovce.

21.  2.  2020 | | 15 N/A
Rez a špína jako umění? Americký trend patinových Volkswagenů dobývá svět

Rez a špína jako umění? Americký trend pati…

Stále rostoucí trend patinovaných vozů se z Ameriky postupně rozrůstá do celého světa. Jedna z nejsilnějších komunit je ta okolo vzduchem chlazených Volkswagenů. Vybrali jsme některé zajímavé kousky.

6.  5.  2020 | | 8 N/A
Původní Škoda 720 mohla zatopit BMW i Fordu. Zůstala však jen snem chalupářů

Původní Škoda 720 mohla zatopit BMW i Fordu…

Než do hry vstoupil Giorgetto Giugiaro a jeho Ital Design, pokoušeli se v AZNP zhmotnit vizi moderní velké škodovky čistě ve vlastní režii. Výsledek ve srovnání s vozy navrženými v Itálii možná oku tolik nelahodí, potenciál pětici prototypů s názvem I-1 až I-5 ale upřít nelze.

4.  5.  2020 | | 45 N/A
Znáte Škodu 1100 OHC Coupé? Vypadala světově, potopily ji však zbytečné chyby

Znáte Škodu 1100 OHC Coupé? Vypadala světov…

Kromě hrstky notoricky známých škodováckých kupé najdeme v historii domácí značky i pár kousků, o nichž se dnes už moc nemluví. Mezi tyto rarity patří i elegantní Škoda 1100 OHC Coupé.

23.  5.  2020 | | 14 N/A
Nová Škoda Octavia RS má první ceny. Překvapivě zatím chybí hybridní varianta

Nová Škoda Octavia RS má první ceny. Překva…

Alespoň nějaké přiblížení cenové hladiny, na které se bude nové „ereso“ pohybovat…

22.  5.  2020 | | 126 N/A