V Hongkongu prakticky skončil prodej aut Tesla. Už nejsou vládní pobídky...

Ještě v březnu se v tomto regionu prodaly tisícovky elektromobilů. Po skončení vládních pobídek jsou to už jen kusy měsíčně..

Pro automobilku Tesla byl trh v Hongkongu jedním z nejdůležitějších. Poté, co zde letošního 1. dubna zrušili dotace na vozy s elektrickým pohonem, znamená to pro kalifornskou značku velký propad.

Podle údajů čínského ministerstva dopravy zde nebyla během dubna a května registrována jediná Tesla. Za toto období se v čínském regionu prodalo pouhých pět soukromě vlastněných elektromobilů.

První sériová Tesla Model 3 vyrobena. Přednost před zákazníky mají zaměstnanci

První sériová Tesla Model 3 vyrobena. Přednost před zákazníky mají zaměstnanci

V prvním čtvrtletí tohoto roku přitom v tomto regionu jen Tesla udala 3700 svých vozů. S plánovaným zrušením dotací zájem pochopitelně stoupal. Jen v březnu bylo prodáno 2 393 elektromobilů Tesla.

Původně vláda osvobozovala od spotřební daně všechny elektromobily. Později se nedanilo prvních 12 500 dolarů z kupní ceny. Cena nové Tesly Model S proto prvního dubna vzrostla z původních 75 000 dolarů na 130 000 dolarů.

Dobíjet auto jen na sluneční energii? Tesla je se svou novinkou blíž, než si myslíte

Dobíjet auto jen na sluneční energii? Tesla je se svou novinkou blíž, než si myslíte

Navzdory této zprávě Tesla oficiálně uvedla, že při svém podnikání se nespoléhá na vládní pobídky: "Tesla vždy vítá vládní pobídky, které podporují naši misi a usnadňují více osobám nakupovat elektrické vozy. Nicméně naše podnikání se o ně neopírá. Nakonec víme, že když lidé něco milují, koupí to," uvedla automobilka pro The Wallstreet Journal.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

včera | Petr Schnagl | 38 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 11 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků