V Helsinkách došlo i na poměřování limuzín. Chlubil se Putin i Trump

Z pohledu automobilů měl důležitý summit v Helsinkách také významnou roli. Putinova a Trumpova limuzína se poprvé ukázaly na jednom místě.

V poslední době se při státnických návštěvách rozmohla prezentace vozů svému protějšku. Po dlouhé době, co Vladimír Putin jezdil v prodloužených Mercedesech, se ruský prezident konečně může chlubit domácím vozem.

Putin svou novou limuzínu ukázal arabskému princi. Je prý lepší než Mercedes

Putin svou novou limuzínu ukázal arabskému princi. Je prý lepší než Mercedes

Učinil tak již například v případě arabského prince v domovské Moskvě. Nyní svůj vládní vůz postavil vedle "Bestie" Donalda Trumpa. Ta není žádným drobečkem, ovšem přesto má o celý metr na délku ve srovnání s tou ruskou, která měří 6,6 metru, méně. 

Putinova novinka je součásti projektu Kortež, který se zaměřuje na restart produkce ruských aut. Na vývoji limuzíny se mělo podílet i Porsche. Sedan na délku měří téměř sedm metrů. Rusové stále tají podrobnější informace, ale podle spekulací se pod kapotou "převaluje" dvakrát přeplňovaný dvanáctiválec o výkonu přes 800 koňských sil. Má 6,6 litru a točivý moment zhruba 1000 N.m. Převodovka je "domácí".

Summit v Singapuru: Trump se Kim Čong-unovi pochlubil svou Bestií

Summit v Singapuru: Trump se Kim Čong-unovi pochlubil svou Bestií

Trump má v prezentaci svého nového Cadillacu také praxi. Již jej prezentoval například Kim Čong-unovi, severokorejskému vůdci, a to při napjaté a očekávané schůzce v Singapuru. "The Beast", jak je všeobecně nazývána, již čeká na nástupce. Současnou generaci totiž při nástupu do funkce dostal Barack Obama, a to v roce 2009. Má také osmiválec, ovšem s objemem 6,6 litru. Těžko říci, jestli se Američané nechají vyprovokovat a nový Cadillac postaví delší, než ruskou limuzínu.

Když se vrátíme k porovnávání, zajímavé je, že ruská limuzzína má údajně šest tun, což je o dvě tuny méně než Trumpův Cadillac. Je sice delší, ale také nižší, má 1,67 metru, kdežto Cadillac One 1,78.

Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

dnes | Milan Lažanský | 14 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 42 příspěvků
TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Nissan Leaf

Nissan je prvním mainstreamovým výrobcem, který nabízí svůj relativně dostupný elektromobil ve druhé generaci. Jedná se o konkurenční výhodu?

11.  9.  2018 | Milan Lažanský | 145 příspěvků