V Helsinkách došlo i na poměřování limuzín. Chlubil se Putin i Trump

Z pohledu automobilů měl důležitý summit v Helsinkách také významnou roli. Putinova a Trumpova limuzína se poprvé ukázaly na jednom místě.

V poslední době se při státnických návštěvách rozmohla prezentace vozů svému protějšku. Po dlouhé době, co Vladimír Putin jezdil v prodloužených Mercedesech, se ruský prezident konečně může chlubit domácím vozem.

Putin svou novou limuzínu ukázal arabskému princi. Je prý lepší než Mercedes

Putin svou novou limuzínu ukázal arabskému princi. Je prý lepší než Mercedes

Učinil tak již například v případě arabského prince v domovské Moskvě. Nyní svůj vládní vůz postavil vedle "Bestie" Donalda Trumpa. Ta není žádným drobečkem, ovšem přesto má o celý metr na délku ve srovnání s tou ruskou, která měří 6,6 metru, méně. 

Putinova novinka je součásti projektu Kortež, který se zaměřuje na restart produkce ruských aut. Na vývoji limuzíny se mělo podílet i Porsche. Sedan na délku měří téměř sedm metrů. Rusové stále tají podrobnější informace, ale podle spekulací se pod kapotou "převaluje" dvakrát přeplňovaný dvanáctiválec o výkonu přes 800 koňských sil. Má 6,6 litru a točivý moment zhruba 1000 N.m. Převodovka je "domácí".

Summit v Singapuru: Trump se Kim Čong-unovi pochlubil svou Bestií

Summit v Singapuru: Trump se Kim Čong-unovi pochlubil svou Bestií

Trump má v prezentaci svého nového Cadillacu také praxi. Již jej prezentoval například Kim Čong-unovi, severokorejskému vůdci, a to při napjaté a očekávané schůzce v Singapuru. "The Beast", jak je všeobecně nazývána, již čeká na nástupce. Současnou generaci totiž při nástupu do funkce dostal Barack Obama, a to v roce 2009. Má také osmiválec, ovšem s objemem 6,6 litru. Těžko říci, jestli se Američané nechají vyprovokovat a nový Cadillac postaví delší, než ruskou limuzínu.

Když se vrátíme k porovnávání, zajímavé je, že ruská limuzzína má údajně šest tun, což je o dvě tuny méně než Trumpův Cadillac. Je sice delší, ale také nižší, má 1,67 metru, kdežto Cadillac One 1,78.

Minitest Toyota Hilux 2.4 D4-D: I ta už se umí vyšňořit!

Toyota Hilux 2.4 D4-D (minitest)

Hilux osmé generace už má nový čumák. V rámci výroční edice se snaží zaujmout i tu klientelu kolem tunových pick-upů, která touží po co nejosobnějším vzezření a chování svého pracanta.

včera | AutoRevue.cz | 8 příspěvků
Minitest Mercedes-Benz Vito Tourer Family 114 CDI: Na míru k vašim službám

Mercedes-Benz Vito Tourer Family (minitest)

Mít větší než běžnou rodinu znamená kromě jiného i obtížnější výběr auta. Především pak dnes, když jsou minivany na ústupu. Stojí za to dát přednost osobní dodávce od Mercedesu před čímkoli jiným?

17.  1.  2019 | Miro Mihálik | 3 příspěvky
TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive

Sportovní Seaty mají nesmírně dlouhou tradici. Teprve loni se je ale Španělé rozhodli seskupit je pod jednu značku a dát jim novou identitu. A protože SUV v dnešní době táhnou, stal se průkopníkem model Ateca.

15.  1.  2019 | Jan Mička | 28 příspěvků