V Goodwoodu letos uctí závodníka s dlouholetého šéfa F1 B. Ecclestona

Festival rychlosti v Goodwoodu 2017 uctí životní dílo Bernieho Ecclestona. Postaví mu tak sochu

Možná víte, že na nejoblíbenější zahradní automobilové party na světě se přímo před hlavní budovou goodwoodského panství rok co rok objevuje gigantická socha s daným tematickým zaměřením. Doposud vždy oslavovala pouze neživé legendy, jako například Audi při oslavě 100. let, nebo Alfu Romeo. Letos poprvé bude Festival rychlosti v Goodwoodu oslavovat život jednotlivce – konkrétně malého velkého muže Bernieho Ecclestona a jeho mimořádnou kariéru.

TVR představí své super kupé v Goodwoodu

TVR představí své super kupé v Goodwoodu

Centrální konstrukce bude věnována člověku, který významně přispěl k tomu, aby se formule 1 stala královnou motoristického sportu a globálním fenoménem. Je to člověk, kterého jedni nenávidí a druzí milují. Ať už máte názor jakýkoliv, nelze zpochybnit, že i přes svůj malý vzrůst se jedná o obrovskou osobnost motoristického světa.

Bernie Ecclestone začal závodit jak na motocyklech, tak v automobilech na sklonku 40. a 50. let minulého století a dokonce se v roce 1958 zúčastnil Velké ceny Monaka s monopostem Connaught. Poté se přeorientoval na management a zastupoval Stuarta Lewise-Evanse a mistra světa z roku 1970 Jochena Rindta . V roce 1971 koupil tým Brabham F1.

V roce 1974 Bernie převzal Asociaci konstruktéru F1 (FOCA) a po další tři dekády byl mužem odpovědným za to, že se F1 stala nejsledovanějším sportem na světě.

Ecclestone ve vedení F1 nekončí. Co říká na adresu Liberty Media?

Ecclestone ve vedení F1 nekončí. Co říká na adresu Liberty Media?



„Není to až taková pocta, ale spíše oslava závodníka, který měl tak obrovský vliv na sport, který všichni milujeme,“ řekl Lord March, majitel Goodwoodského panství a pořadatel festivalu. „Je úžasné, že Bernie souhlasil, že stráví celý víkend na našem festivalu společně s mnoha velkými jmény, s nimiž v průběhu svého profesního života spolupracoval. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

včera | Radek Pecák | 54 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků